2022-09-17, 10:36
  #2101
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Megatron
Omni:


Vad är dealen med SD och nazism? Jag fattar ju att dessa low lifes drar som flugor till bajs, men ändå? Jag gissar att hon har stått och skojat om det med andra SD:are hela kvällen och så fick hon lite för mycket i sig så hon tyckte att detta var passande.


https://omni.se/riksprofilens-ord-efter-sds-valframgang-helg-seger/a/q1L5v0

https://www.youtube.com/watch?v=q0oHu3NQ7Ik

Klart hon syftade på Heilandet inom nazismen när hon gjorde uttalandet. Ni är fan patetiska som inte fattar kopplingen som hon till och med erkänner att hon gjorde för att provocera.

Själv tycker jag att man ska förminska nazismen, hon hade kunnat göra kopplingen till Hail Cesar istället, men hon valde det som låg hennes hjärta närmst.
Citera
2022-09-17, 10:37
  #2102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Nä inte ens nära på tyska faktiskt. Du måste sätta det ena ordet framför det andra till att börja med. Sen betyder det endast var hälsad eller leve segern på tyska typ. Vill vi förbjuda vissa ord eller fraser för något som hände långt tillbaks i tiden?

Herregud, det blir bara värre och värre med alla bortförklaringsförsök!

Det är dessutom inte första gången en Sverigedemokrat blir påkommen med att använda den liknande frasen HELL SEGER. Dennis Askling använde den intern i skriven form 2017 men blev påkommen. Han skriver att utåt sett bör dom hålla tyst om sånt. Och det komiska var att han satt i juryn för Region Stockholms pris för arbete mot främlingsfientlighet och rasism.

Vi har 4 spännande år framför oss.
Citera
2022-09-17, 10:38
  #2103
Medlem
Giant Squids avatar
Borde inte det här prövas rättsligt då det redan finns fällande dom imot Hell Seger? Är hon anmäld redan?
Citera
2022-09-17, 10:40
  #2104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Kan du läsa eller är du efterbliven? Kollade på South Park hela tiden när jag var ungdom, idag är jag mer mogen än så. Det kan vara småkul men det är mycket roligare när man är ung eller pårökt när man tittar på det (vilket jag inte gör längre, alltså röker på). Du tycker det är roligt med fis, kiss och bajsskämt som vuxen när du är nykter? Det är efterblivet, kul men omoget. Vissa avsnitt kan vara lite mer normala som kan vara roliga men även de som är SP fans anser dessa saker jag anser. Det ska vara efterblivet, löjligt, omoget, provocerande, även skaparna utav det har sagt det jag säger. Jag som varit stort fan utav SP vet mer om serien än dig mest troligen, men fortsätt du med dina inbillningar.

Jag är inte vänster och inte höger(därav mitten), inser att ni bägge är skeva i huvudet om jag ska dra någon slutsats här på forumet av sådana extrema som lider av vanföreställningar som dig.

Skriver jag tycker SP är kul och kollat typ alla säsonger, men enligt dig gör jag inte det för jag tycker inte om skämt om folkmord på en viktig politisk händelse. Herregud alltså, du skämmer ut högern om något.
Röstar blankt, då jag inser att ni extremister på bägge hållen är likadana, hycklare och lider utav vanföreställningar, förutfattade meningar och ska stämpla alla som inte håller mer er skeva åsikter till 100% för X och Y trots man är inget utav detta. Ni är såå djävla lika varandra att det är skrattretande, höger och vänsterextremister.

Du låter som om du vore 14 år gammal eller är skitzofren och sådana dårar förstör för SD samt gör att de inte blir tagna på allvar. Det enda man blir traumatiserad utav är din brist på intelligens, logik, mognad samt sunt förnuft.
Ja jag vet att du ser dig som mognare än alla andra och att du blir kränkt och traumatiserad av grov humor. Jag skrev ju det! Men det är också det vi alla andra skrattar åt när det gäller er pryda moralister som går bananer för minsta lilla skämt som inte passar sig för er.

Det bästa här är att ni pryda och lättkränkta människor är bland de roligaste att driva med eftersom man vet att ni har en så stark fasad och är så överkänsliga för skitsaker. Att barn däremot skjuts på lekplatser i Sverige, alltså verkliga problem, verkar ni totalt obrydda av. Men det är väl så ni moralister resonerar? Fasansfullt våld är okej så länge ingen säger fula ord.

Styrkekramar ❤️❤️
Citera
2022-09-17, 10:42
  #2105
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Jag är inget större fan av denna Rebecka men vet inte om jag fick svar på min fråga. Jag kanske bara är dum i huvudet, jag vet inte.
Rebecka använde ordet helg seger med flit.
Hon använde orden för att media skulle övertolka.

Hon ansåg det vara olämpligt, förmedlat till Expressen skriftligt. Det säger också att hon var fullt medveten.

Detta är ett erkännande om koppling helg seger till hell seger.

Men personligen tror jag att detta snarare var en groda. Att Rebecka var lite för van att använda det så det slank ut för fort ur munnen.

Nazister har bytt ut hell seger långt innan henne med kodord. För att inte dömas.

Kolla reportern. Ser inte helt bekväm ut.
https://pbs.twimg.com/media/FccIm0HWIAEDAd2?format=jpg&name=small
Citera
2022-09-17, 10:44
  #2106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Kontext är aoch o ja. Därför borde du föregått med gott exempel och sett vad jag skrev innan, för jag svarade på ett idiotinlägg om att de flesta inte gillar att man skämtar om folkmord, och då drog jag upp South Park. Du tänkte inte så långt där?

Så kontentan av det du säger är att du är förvånad över att en nazist säger "hell seger"? Låter dessvärre som att du lider av diagnosen idiot.

Men nu när du ändå är inne på det, vilket är du mest kränkt av, detta skämt eller att barn blir skjutna på lekplatser i Sverige?
Du har uppenbarligen inte förstått ett ord av det jag skrev.

Att det ska gå att skämta om hemskheter är en sak. Det är en väldigt stor skillnad på om skämtet kommer från ett satiriskt program som driver med precis allt och alla eller om det kommer från en politisk representant.
Citera
2022-09-17, 10:44
  #2107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Herregud, det blir bara värre och värre med alla bortförklaringsförsök!

Det är dessutom inte första gången en Sverigedemokrat blir påkommen med att använda den liknande frasen HELL SEGER. Dennis Askling använde den intern i skriven form 2017 men blev påkommen. Han skriver att utåt sett bör dom hålla tyst om sånt. Och det komiska var att han satt i juryn för Region Stockholms pris för arbete mot främlingsfientlighet och rasism.

Vi har 4 spännande år framför oss.
Bortförklaringar? Det förstår jag inte. Jag vill dock bara försöka höja nivån här på detta forum och ge min bild som tysktalande. Som sagt är historien svår i vissa fall ja! Det som den unga tjejen sa är inte på den nivå som ni vill åskådliggöra och det tycker jag är synd. Men mest synd om er som inte förstår någonting då!
Citera
2022-09-17, 10:45
  #2108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Kontext är aoch o ja. Därför borde du föregått med gott exempel och sett vad jag skrev innan, för jag svarade på ett idiotinlägg om att de flesta inte gillar att man skämtar om folkmord, och då drog jag upp South Park. Du tänkte inte så långt där?

Så kontentan av det du säger är att du är förvånad över att en nazist säger "hell seger"? Låter dessvärre som att du lider av diagnosen idiot.

Men nu när du ändå är inne på det, vilket är du mest kränkt av, detta skämt eller att barn blir skjutna på lekplatser i Sverige?
Herregud, även om jag stöttar JÅ och tycker SD ska vara med och så så vill SD INTE lösa skjutningarma som är 95% drogrelaterade då de sagt att de inte tänker att genomföra en drogreform som hade minskat brotten och skjutningar enligt både statistiken och exempel på andra länder som gjort det. När JÅ eller högern visar kompetens inom detta och visar att de vet vad som måste göras för att skjutningar och brotten ska minska rejält(vilket jag hoppas de gör, för landets bästa!), så kan du säga det du säger, tills dess borde du inte yttra dig för det är tomma ord utan att man kommer göra något åt dessa skjutningar om man inte tänker om och slutar vara precis som de andra partierna med sin skadliga nollvision som leder till enorm kriminalitet.
Jag blir kränkt utav extremister som dig som inte vet vad de snackar om men tror att de är Einstein.

Ditt exempel på South park vart helt ologiskt, även om jag är ett fan av serien (kollade främst som som ungdom, fast var ändå några roliga avsnitt på senare dar med Lorde och virusgrejen bland annat), bara inse att du hade fel.

De flesta SDare anser att hennes uttalande var efterblivet, de som skyddar det är antingen nazisympatisörer eller saknar all form av sunt förnuft.

Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Ja jag vet att du ser dig som mognare än alla andra och att du blir kränkt och traumatiserad av grov humor. Jag skrev ju det! Men det är också det vi alla andra skrattar åt när det gäller er pryda moralister som går bananer för minsta lilla skämt som inte passar sig för er.

Det bästa här är att ni pryda och lättkränkta människor är bland de roligaste att driva med eftersom man vet att ni har en så stark fasad och är så överkänsliga för skitsaker. Att barn däremot skjuts på lekplatser i Sverige, alltså verkliga problem, verkar ni totalt obrydda av. Men det är väl så ni moralister resonerar? Fasansfullt våld är okej så länge ingen säger fula ord.

Styrkekramar ❤️❤️
Alltså du borde lägga in dig på psyk, du behöver nog starka mediciner. Den enda som verkar vara kränkt här, är du som är lack över att folk inte anser som du, och att majoriteten (även SDare och dess sympatisörer som jag) anser att hennes uttalande vart efterblivet, inte kränkande. Kanske kränkande för judar eller något men varför skulle det vara kränkande för andra? Det är icke passande, efterblivet och omoget. Det är inget läge att skoja på ett sådant ställe och speciellt inte om sådant då SD länge blivit uteslutet på grund av nazistämpeln.

Men ni puckon som skyddar dessa dåraktiga beteenden kommer fan sänka SD, jävla idioter är ni, ni bekräftar dessutom medias smutskastning utav SD till viss del när ni är så är extrema och vägrar erkänna dessa brister samt uppvisar sektbeteende. Ni inser inte att ni skämmer bort folk från SD, folk börjar tro på allt media och motståndare sagt om SD när ni normaliserar sådant här, hur förstår du inte detta? Eller är du någon motståndare som vill att folk ska stämpla SD som nazister?

Jag tappar fan iq genom att försöka få dig att tänka logiskt men det känns hopplöst då du är bortom all räddning i vanföreställningar, förutfattade meningar, och din skeva syn på hur man ska bete sig som en vuxen högt uppsatt politiker.
Tror du att JÅ tycker att detta var kul? Han skäms som fan mest troligen, inte heller gillar han att dårar som du tycker det är normalt och roligt samt lämpligt, du visar att partiet har sådant krav som JÅ länge försökt att städa undan.

Och de som är vuxna, mogna samt har sunt förnuft är "vänster, kränkta, prydda".
Herregud alltså....
__________________
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2022-09-17 kl. 11:00.
Citera
2022-09-17, 10:46
  #2109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erkki17
Du har uppenbarligen inte förstått ett ord av det jag skrev.

Att det ska gå att skämta om hemskheter är en sak. Det är en väldigt stor skillnad på om skämtet kommer från ett satiriskt program som driver med precis allt och alla eller om det kommer från en politisk representant.
Så politiska representanter måste vara pryda och perfekta och får inte skämta om grova saker för att du annars blir traumatiserad och kränkt av det?
Citera
2022-09-17, 10:49
  #2110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Så politiska representanter måste vara pryda och perfekta och får inte skämta om grova saker för att du annars blir traumatiserad och kränkt av det?
Jag ser att hela resonemanget flyger dig över huvudet.
Citera
2022-09-17, 10:51
  #2111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Herregud, även om jag stöttar JÅ och tycker SD ska vara med och så så vill SD INTE lösa skjutningarma som är 95% drogrelaterade då de sagt att de inte tänker att genomföra en drogreform som hade minskat brotten och skjutningar enligt både statistiken och exempel på andra länder som gjort det. När JÅ eller högern visar kompetens inom detta och visar att de vet vad som måste göras för att skjutningar och brotten ska minska rejält(vilket jag hoppas de gör, för landets bästa!), så kan du säga det du säger, tills dess borde du inte yttra dig för det är tomma ord utan att man kommer göra något åt dessa skjutningar om man inte tänker om och slutar vara precis som de andra partierna med sin skadliga nollvision som leder till enorm kriminalitet.
Jag blir kränkt utav extremister som dig som inte vet vad de snackar om men tror att de är Einstein.

Ditt exempel på South park vart helt ologiskt, även om jag är ett fan av serien (kollade främst som som ungdom, fast var ändå några roliga avsnitt på senare dar med Lorde och virusgrejen bland annat), bara inse att du hade fel.

De flesta SDare anser att hennes uttalande var efterblivet, de som skyddar det är antingen nazisympatisörer eller saknar all form av sunt förnuft.
Fast jag frågade inte dig hur man ska lösa skjutningarna utan jag konstaterade att du liksom alla andra pryda moralister reagerar starkare på grova skämt än väldigt grova handlingar, exempelvis att barn skjuts på lekplatser. Men så är det med er lättkränkta moralister, ni upprörs mer över ord och skämt än grova våldshandlingar.

Jag skiter egentligen i hennes uttalande. Att enrasist uttalar sig rasistiskt borde inte vara något märkligt för de flesta. Däremot är det kul att se hur ni moralister reagerar på såna här skitsaker och hur kefft ni prioriterar er energi.

Styrkekramar ❤️🥺
Citera
2022-09-17, 10:53
  #2112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erkki17
Jag ser att hela resonemanget flyger dig över huvudet.
Jag ser att du inte kan ge svar på tal, vilket är oerhört tillfredsställande för mig.

Här är du: https://youtu.be/3jFqhjaGh30

Styrkekramar och handhjärtan till dig efter det enorma trauma du fått efter helg seger 🥺❤️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in