Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Lustigt nog är det nog i huvudsak SDare som håller liv i tråden med sina försvarstal och försök till bortförklaringar.
Det är precis just det som är så komiskt
Det är faktiskt samma beteende, som hon uppvisar i videon.
Först är Fallenkvist skitglad åt SDs siffror. Men rätt vad det är så hejdar hon sig mitt i ordet Hel..g", vrider till det i flykten, och i nästa ögonblick är hennes glada tonfall över SDs siffror borta, och istället ägnar hon nästkommande 16 sekunder åt en seriöst menande blick och att VERKLIGEN fastställa att var just "Helg" hon menade. Hon greppar micken och talar rakt in i kameran t.o.m. för att verkligen pränta in, upprepar 5 gånger(!) på raken, att det är just "Helg" hon menade, och inget annat.
Man undrar ju vad hon tror att detta 'annat' var för nånting, eftersom hon är så sjukt angelägen att framhäva att hon inte menade det
Och slutligen trycker hon in ett
".. hat på SD" på slutet, för hon inser att det här kan komma att förstås för vad det egentigen var, och hon kommer att behöva en bakdörr att krypa ut genom. Att kunna hänvisa till det, säga
"som alla hör, så säger jag ju 'hat på SD' där i intervjun, så det var hela tiden min avsikt, att trolla media, genom att säga 'helg seger'. Jag sa det, när jag fick frågan om hur det kändes när jag såg SDs röstsiffror. Då bestämde jag mig, där i ögonblicket, för att trolla media, och svarade därför medvetet på frågan om vad jag kände för SDs röstsiffror: 'asså, vikken jääävla härlig stund, assåååå ... 'Hell..g seger' (med armen uppsträckt i seger-gest). Och avslutar sitt svar med att säga detta är en hellg seger och ett segertåg för hat på SD".
Alla som talar skånska hör dessutom att någon med hennes dialekt uttalar inte "Helg" med den klangfärgen och den 'melodin' på det sättet hon gör. Skåningar liksom 'gräver ner sig' på E-et i "Helg" när dom säger det - Heealg, typ. Hon är skåning, men det ord hon säger låter inte så. Det låter mycket mer öppet och rakt, typ "Hällg". Stämmer avsevärt bättre överens med engelska uttalet av "Hell".
Hon förstår nog inte att alla män över 18 år känner igen exakt hur en kvinna ser ut och beter sig när hon gjort nåt, eller blivit påkommen med nåt, som hon försöker skyla över och inte vill veta av

Hon vet mycket väl vad som händer med SD-tjänstemän som gör bort sig och svartmålar partiet för tydligt.
Det är samma beteende här i tråden, SDare som upprepar, upprepar, upprepar att det var just "Helg" hon ämnade att säga, och
inget annat. Det är det som gjort tråden så lång. Det är det som är så talande, och löjeväckande