2022-09-17, 10:14
  #2089
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
South Park är tecknad komedi, ibland extremt efterblivet och omoget och vissa skämt är osmakliga. Även de som kollar på det anser att det är extremt omoget och efterblivet ibland, roligt ja men de flesta som kollar är pårökta.
Jag gillar SP, men det är som sagt tecknad komedi, parodi på diverse. Det är en helt annan sak, att du jämför detta med med politik visar att du har en skruv lös. De fiser nonstop också, kiss och bajskämt liksom. South Park ska provocera dessutom, det som gjort det lite udda roligt. De flesta som kollar på det är ungdomar dessutom, gjorde även jag när jag var det.

Det är som att någon skulle komma naken med en buttplugg i röven och dildo i käften på valvakan o skrikit "ja ska kolla din mamma" så skulle du rättfärdiga detta med att det finns liknande sexuella komedier i någon obskyr serie som vissa människor kollar på.
Ja alltså jag förstår ju att du inte tycker att South Park är roligt eftersom du lätt blir kränkt av grov humor, men jag skiter egentligen i dig utan jag sa att många andra gillar South Park eftersom de flesta är inte lika fina i kanten och pryda som du och kan ta grova skämt. Att du och hela vänsterrörelsen blir fullständigt hysteriska och skapar en moralpanik från såna skitsaker vet alla sen innan, och det är bland annat därför som det går åt helvete för vänstern.

PS: skulle någon säga "jag knullar din mamma" på en valvaka skulle jag nog skratta ihjäl mig. Jag vet att du skulle bli traumatiserad, men jag tycker ärligt talat inte att det är ett problem med folk som har grov humor. Jag tycker däremot att det är ett problem med människor som skjuter barn på lekplatser, något som vänstern aldrig brytt sig speciellt mycket om.

PLEEEASE THINK OF THE CHILDREN!!!🥺❤️ Styrkekramar!
__________________
Senast redigerad av JagheterHenrik 2022-09-17 kl. 10:18.
Citera
2022-09-17, 10:20
  #2090
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du är ju helt blåst som inbillar dig att du kan omtolka hell seger.

Det är ett begrepp som juridiskt lett till fällande dom för hets mot folkgrupp - oavsett om du lallar vidare.
Fan jag tror du trollar eller är djävligt trött i huvet. Inget personligt men jag måste vara rak nu känner jag. Kan du ens tyska för det kan jag! Jag kan säga att det ni bekymrar er om i tråden inte ens är nära det tyska språket. Men PK har nog förblindat era sinnen.
Citera
2022-09-17, 10:22
  #2091
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Vart har hon erkänt detta?
Berätta vilket motsvarande värdeladdat ord relaterat till helg seger skulle reta upp media och som sen Rebecka ansåg var olämpligt att göra.

Fantasin och fablerna flödar här. Jsg hoppas det blir en maratontråd utan dess like, att vissa inlägg visas på twitter, Facebook och ger stor spridning.
Rebecka tycker kanske att all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet för partiet med koppling till nassar.

Städa, städa, varje fredag och då varje jul, det tycker jag är kul. 🎵🎶

Trevlig seger helg städning.
Citera
2022-09-17, 10:25
  #2092
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Fan jag tror du trollar eller är djävligt trött i huvet. Inget personligt men jag måste vara rak nu känner jag. Kan du ens tyska för det kan jag! Jag kan säga att det ni bekymrar er om i tråden inte ens är nära det tyska språket. Men PK har nog förblindat era sinnen.
Jag har läst tyska.
Oavsett så är hell seger nåt som nassar använt och blivit dömda för.

Om du sen vill bena ner ord i partiklar och tolka hej vilt "för det gör man på flashback" :

Go ahead.
Citera
2022-09-17, 10:25
  #2093
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Berätta vilket motsvarande värdeladdat ord relaterat till helg seger skulle reta upp media och som sen Rebecka ansåg var olämpligt att göra.

Fantasin och fablerna flödar här. Jsg hoppas det blir en maratontråd utan dess like, att vissa inlägg visas på twitter, Facebook och ger stor spridning.
Rebecka tycker kanske att all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet för partiet med koppling till nassar.

Städa, städa, varje fredag och då varje jul, det tycker jag är kul. 🎵🎶

Trevlig seger helg städning.

Jag är inget större fan av denna Rebecka men vet inte om jag fick svar på min fråga. Jag kanske bara är dum i huvudet, jag vet inte.
Citera
2022-09-17, 10:28
  #2094
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Berätta vilket motsvarande värdeladdat ord relaterat till helg seger skulle reta upp media och som sen Rebecka ansåg var olämpligt att göra.

Fantasin och fablerna flödar här. Jsg hoppas det blir en maratontråd utan dess like, att vissa inlägg visas på twitter, Facebook och ger stor spridning.
Rebecka tycker kanske att all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet för partiet med koppling till nassar.

Städa, städa, varje fredag och då varje jul, det tycker jag är kul. 🎵🎶

Trevlig seger helg städning.

Oj ooj vad jobbigt det måste vara för dig att vara så förolämpad av helg seger. Helg seger.

Verkligen.
Citera
2022-09-17, 10:28
  #2095
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Ja alltså jag förstår ju att du inte tycker att South Park är roligt eftersom du lätt blir kränkt av grov humor, men jag skiter egentligen i dig utan jag sa att många andra gillar South Park eftersom de flesta är inte lika fina i kanten och pryda som du och kan ta grova skämt. Att du och hela vänsterrörelsen blir fullständigt hysteriska och skapar en moralpanik från såna skitsaker vet alla sen innan, och det är bland annat därför som det går åt helvete för vänstern.

PS: skulle någon säga "jag knullar din mamma" på en valvaka skulle jag nog skratta ihjäl mig. Jag vet att du skulle bli traumatiserad, men jag tycker ärligt talat inte att det är ett problem med folk som har grov humor. Jag tycker däremot att det är ett problem med människor som skjuter barn på lekplatser, något som vänstern aldrig brytt sig speciellt mycket om.

PLEEEASE THINK OF THE CHILDREN!!!🥺❤️ Styrkekramar!

Men snälla... Det är diametralt olika saker.

Ett satiriskt tv-program med en historik av att driva med precis allt och alla gentemot en representant av ett politiskt parti med rötter i nazismen.

Kontext är A och O.
Citera
2022-09-17, 10:31
  #2096
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Ja alltså jag förstår ju att du inte tycker att South Park är roligt eftersom du lätt blir kränkt av grov humor, men jag skiter egentligen i dig utan jag sa att många andra gillar South Park eftersom de flesta är inte lika fina i kanten och pryda som du och kan ta grova skämt. Att du och hela vänsterrörelsen blir fullständigt hysteriska och skapar en moralpanik från såna skitsaker vet alla sen innan, och det är bland annat därför som det går åt helvete för vänstern.

PS: skulle någon säga "jag knullar din mamma" på en valvaka skulle jag nog skratta ihjäl mig. Jag vet att du skulle bli traumatiserad, men jag tycker ärligt talat inte att det är ett problem med folk som har grov humor. Jag tycker däremot att det är ett problem med människor som skjuter barn på lekplatser, något som vänstern aldrig brytt sig speciellt mycket om.

PLEEEASE THINK OF THE CHILDREN!!!🥺❤️ Styrkekramar!
Kan du läsa eller är du efterbliven? Kollade på South Park hela tiden när jag var ungdom, idag är jag mer mogen än så. Det kan vara småkul men det är mycket roligare när man är ung eller pårökt när man tittar på det (vilket jag inte gör längre, alltså röker på). Du tycker det är roligt med fis, kiss och bajsskämt som vuxen när du är nykter? Det är efterblivet, kul men omoget. Vissa avsnitt kan vara lite mer normala som kan vara roliga men även de som är SP fans anser dessa saker jag anser. Det ska vara efterblivet, löjligt, omoget, provocerande, även skaparna utav det har sagt det jag säger. Jag som varit stort fan utav SP vet mer om serien än dig mest troligen, men fortsätt du med dina inbillningar.

Jag är inte vänster och inte höger(därav mitten), inser att ni bägge är skeva i huvudet om jag ska dra någon slutsats här på forumet av sådana extrema som lider av vanföreställningar som dig.

Skriver jag tycker SP är kul och kollat typ alla säsonger, men enligt dig gör jag inte det för jag tycker inte om skämt om folkmord på en viktig politisk händelse. Herregud alltså, du skämmer ut högern om något.
Röstar blankt, då jag inser att ni extremister på bägge hållen är likadana, hycklare och lider utav vanföreställningar, förutfattade meningar och ska stämpla alla som inte håller mer er skeva åsikter till 100% för X och Y trots man är inget utav detta. Ni är såå djävla lika varandra att det är skrattretande, höger och vänsterextremister.

Du låter som om du vore 14 år gammal eller är skitzofren och sådana dårar förstör för SD samt gör att de inte blir tagna på allvar. Det enda man blir traumatiserad utav är din brist på intelligens, logik, mognad samt sunt förnuft.
__________________
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2022-09-17 kl. 10:34.
Citera
2022-09-17, 10:31
  #2097
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Fallenkvist har varit en framgångsrik programledare på Riks under en längre tid.

Och det motiverar enligt dig ett politisk uppdrag? Handlar politiska förtroendeuppdrag inte längre om kompetens? Pga Fallenkvist har jag valt bort Riks; tillgjordhet, förlöjliganden och elakheter avlöser varandra i en strid ström.

Innan du kastar glåpord om incel och mammas källare, vill jag upplysa om att jag är en kärring som röstade SD på riksplanet samt kommunalt, ej i region pga problemen att finna bra företrädare.

SD-politiker i Årjäng* röstade M kommunalt för att slippa rötägg. Det är ganska talande. Partiet har vuxit så snabbt att man ej hunnit fylla platserna med bra politiker.

”Sik Haj!” (med flashbilder på respektive fisk) brölade Ahonen Appelquist på Svenska Nyheter igår. En snygg passning till SD.

E. *SD:s gruppledare, Johnny Brustuen
__________________
Senast redigerad av skoputs 2022-09-17 kl. 10:38.
Citera
2022-09-17, 10:34
  #2098
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erkki17
Men snälla... Det är diametralt olika saker.

Ett satiriskt tv-program med en historik av att driva med precis allt och alla gentemot en representant av ett politiskt parti med rötter i nazismen.

Kontext är A och O.
Kontext är aoch o ja. Därför borde du föregått med gott exempel och sett vad jag skrev innan, för jag svarade på ett idiotinlägg om att de flesta inte gillar att man skämtar om folkmord, och då drog jag upp South Park. Du tänkte inte så långt där?

Så kontentan av det du säger är att du är förvånad över att en nazist säger "hell seger"? Låter dessvärre som att du lider av diagnosen idiot.

Men nu när du ändå är inne på det, vilket är du mest kränkt av, detta skämt eller att barn blir skjutna på lekplatser i Sverige?
Citera
2022-09-17, 10:34
  #2099
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megatron
Omni:


Vad är dealen med SD och nazism? Jag fattar ju att dessa low lifes drar som flugor till bajs, men ändå? Jag gissar att hon har stått och skojat om det med andra SD:are hela kvällen och så fick hon lite för mycket i sig så hon tyckte att detta var passande.


https://omni.se/riksprofilens-ord-efter-sds-valframgang-helg-seger/a/q1L5v0

https://www.youtube.com/watch?v=q0oHu3NQ7Ik
Ja men det är bara för Åkesson att plocka fram städrocken igen, ta fram såpan och starta ett nytt uteslutningsärende igen.

Dessa ärenden är hittills i år lika många som skjutningarna i vårt land.
Citera
2022-09-17, 10:35
  #2100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Fan jag tror du trollar eller är djävligt trött i huvet. Inget personligt men jag måste vara rak nu känner jag. Kan du ens tyska för det kan jag! Jag kan säga att det ni bekymrar er om i tråden inte ens är nära det tyska språket. Men PK har nog förblindat era sinnen.
Sedan när har det handlat om vad de enskilda orden har för betydelse?

Det är ingen som påstår att det är den tyska frasen som har yttrats, utan en anspelning på den svenska motsvarigheten.

Vad orden betyder har ingen som helst relevans. Problemet är att frasen använts som slagord av en nazister i nära på ett århundrade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in