2022-08-01, 10:48
Medlem
Otto Flicks avatar
Jag har mycket svårt att se att den stora massan av oss användare här på Flashback skulle kunna se moderaterna som ogillade. Tycker de är skitbra att de finns här och stämmer i bäcken t.ex. när trådarna i den avdelning jag mest håller till i (ABoK) spårar ur och hamnar i samma tråkiga etnicitets-skit gång efter annan.

Personligen har jag bara vid något tillfälle varit konfunderad varför ett av mina inlägg raderades och efter PM till berörd moderator (minns ej vem) fick jag ett snabbt och tydligt svar varför. Finns säker det som känner sig (och kanske har blivit) orättvist behandlade så klart men generellt tror jag folk är tacksamma att folk tar sig an moderatorsskapet.
Citera
2022-08-25, 00:16
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Finns ingen moderator som jag direkt hatar. Däremot finns det 2 st som jag verkligen ogillar starkt. Har dock ingen koll på hur bra dom är som moderatorer så jag orkar inte bry mig allt för mycket. Skönt att slippa vara konstapel på flashback.
Citera
2022-09-04, 07:47
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Nu är jag inte moderator längre, men har varit det i ett antal år här på forumet, främst i V&M.

Som admin5 är inne på ovan är det dock i princip helt omöjligt att fuska som moderator. Att varna och stänga av människor efter eget tycke, mot regelverket, är inte möjligt, givet hur regelverk, "peer review" och administration av regelverket är uppbyggt.

Det du gjorde drabbade hela fb. För moderatorer som bara gör sitt jobb började oxå misstänkas. Men din moderering var ett gott exempel på politisk moderering. Det är fortfarande oklart varför du har ett sånt inflytande i FB. Du tillsätts, du avgår, du tillsätts , du avgår.

Varför ogillas moderatorer?
För att admin5 skapade favoriter bland modsen. Värsta högerpopulistiska rövhålen fick ledande roller och friheten att öppet censurera människor.
Resultatet blir att hela moderatorkåren beskylls. Men ärligt så har jag inte sett sånt fel hittills i andra forum än där du modererade. Man kan tycka att det är konstigt
Citera
2022-09-04, 08:23
Medlem
Studsbolls avatar
Ett forum där vem som helst kan skriva precis vad som helst måste självklart modereras, både för att vettig diskussion ska kunna föras och för att hindra att diverse olagligheter begås så hela rasket får stänga. Om man är den som säger åt folk och delar ut straff kommer man ofrånkomligt bli hatad av de som är lättkränkta. Mer sansade människor hatar inte över dylikt, men självklart kan man bli arg om modereringen är osaklig, vilken den ibland är. Mest irriterande är det i trådar där modereringen sköts av flera personer och det är uppenbart att de bedömer samma sak olika. Det blir tydligast om man använder forumet på olika tider på dygnet och lägger märke till hur samma trådar sköts av vissa moderatorer beroende på tid på dygnet, varvid inlägg som på annan tid hade fått bara kvar raderas och varningar haglar. Själv har jag kort och gott börjat undvika att ens gå in och läsa i vissa trådar vid vissa tidpunkter för att slippa bli grinig på dylikt.
Citera
2022-09-08, 14:29
Medlem
Det är ett jobb som när du gör det bra så syns du inte och gör du fel så märks det.

Så antingen tycker man ingenting eller så tycker man illa om dem.
Citera
2022-09-08, 16:46
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmniCarnifex
Det är ett jobb som när du gör det bra så syns du inte och gör du fel så märks det.

Så antingen tycker man ingenting eller så tycker man illa om dem.

Så där går det inte att generalisera. Det är i stort sett bara den som blir utsatt för en åtgärd som tycker att den är fel. Alla andra som till skillnad från den "drabbade" kan regelverket inser attmoderatorn gjort rätt.
Citera
2022-09-14, 12:22
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Det du gjorde drabbade hela fb. För moderatorer som bara gör sitt jobb började oxå misstänkas. Men din moderering var ett gott exempel på politisk moderering. Det är fortfarande oklart varför du har ett sånt inflytande i FB. Du tillsätts, du avgår, du tillsätts , du avgår.

Varför ogillas moderatorer?
För att admin5 skapade favoriter bland modsen. Värsta högerpopulistiska rövhålen fick ledande roller och friheten att öppet censurera människor.
Resultatet blir att hela moderatorkåren beskylls. Men ärligt så har jag inte sett sånt fel hittills i andra forum än där du modererade. Man kan tycka att det är konstigt
Fast du.. Det är bara du och IR5 som ylar om rassar och "rassigt" moddande. Det finns nog en lärdom att hitta där.
Citera
2022-09-14, 12:30
Medlem
hippilis avatar
Moderatorerna här på fb tycker jag är bra och haft diskussion om varningar och frågor och fått förklarat på bra sätt och även kunnat skriva privata grejer och varit trevligt så jag tycker att frågar man vettigt får man vettiga svar, frågar man tyket får man tykna svar. Är själv moderator på ett helt annat ställe och tycker det är roligt
Citera
2022-09-16, 05:37
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Fast du.. Det är bara du och IR5 som ylar om rassar och "rassigt" moddande. Det finns nog en lärdom att hitta där.
Det är inte alls bara jag och ir5!
Alla som på nåt sätt försvarat MÖ på fb har varit utsatt för sånt.
Det räcker bara att man börjar ifrågasätta USA eller Israel. Om man utger sig vara utlänning eller ryss och diskuterar sånt, då är det kört. Man hamnar direkt på den listan. Det har folk fattat på fb.

Ni har fått klagomål av andra som inte tycker det är rassigt men har gjort anmärkningar.

Citat:
Ursprungligen postat av moral2000
T80u är så oerhört tröttsam som mod i vapen&militär.

han använder sig av sina egna värderingar och beslut då det delas ut varningar och banningar.

enbart hans trådstarter borde göra att han som mod bannades.

vart vänder jag mig för att fortsätta min kamp emot att han inte skall fortsätta vara mod?

Vidare till användaren: ormenlånge

Ormenlånge, har säkerligen över 5-6 tusen inlägg här på flashback som vanlig användare.
grejen är att han inlägg efter inlägg, har den möjlighet utan efterflöjning från en mod att fortsätta med sina provocerande inlägg, förstöra trådstarter med enkla, dryga påståenden om att allt det han skriver är sant och fakta.

Han har aldrig blivit bannad även om det finns (genom hans) poster dokumenterat hur han driver och stör ordningen i v&p.

Vart vänder man sig för att få ordning på detta trams?

Jag känner mig nästan som en muslim i Israel.

Snälla hjälp mig att få rätsida på skiten

Några som moddar politik och sånt har rasistiska åsikter och de ska avsättas och straffas. Men problemet verkar handla om att admin inte kan säga till moderatorerna öppet. Men ni resten som inte säger till och låter nåt bara fortsätta är oxå rassar.
Är det så fucking svårt och bara säga att vissa av er är rasister? Tror du inte det syns?

Varför tror du ni är hatade?
Kolla på din admin, seriöst, att en admin som påstår vara yttrandefrihetens försvarare!
Han gör trådar om en ”skelettkvinna” seriöst! Om ni har fiender, vilket ni har eftersom sajten har varit utsatt för attacker, så försök rannsaka er själva. Vad är det ni gör som gör att folk blir irriterade på er?

FB har mera blivit nån sajt för en speciell grupp som har speciella åsikter. Den här gruppen har tagit över och censurerar sajten.
Citera
2022-09-16, 05:42
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Moderatorerna här på fb tycker jag är bra och haft diskussion om varningar och frågor och fått förklarat på bra sätt och även kunnat skriva privata grejer och varit trevligt så jag tycker att frågar man vettigt får man vettiga svar, frågar man tyket får man tykna svar. Är själv moderator på ett helt annat ställe och tycker det är roligt
Men jag tycker inte att de är bra. Jag är inte du. Jag är inte en svenne. Du kanske är nån höger med blåaflaggan, men jag tror på nåt helt annat.
Citera
2022-09-16, 11:56
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Det är inte alls bara jag och ir5!
Alla som på nåt sätt försvarat MÖ på fb har varit utsatt för sånt.
Det räcker bara att man börjar ifrågasätta USA eller Israel. Om man utger sig vara utlänning eller ryss och diskuterar sånt, då är det kört. Man hamnar direkt på den listan. Det har folk fattat på fb.

Ni har fått klagomål av andra som inte tycker det är rassigt men har gjort anmärkningar.
Att ifrågasätta mellanöstern är inte rasism.
Citera
2022-09-16, 12:04
Medlem
Uluchsheniyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Så där går det inte att generalisera. Det är i stort sett bara den som blir utsatt för en åtgärd som tycker att den är fel. Alla andra som till skillnad från den "drabbade" kan regelverket inser attmoderatorn gjort rätt.
Övergripande har du rätt.

Däremot anser jag det tråkigt att moderatorerna inte har fått en övergripande uppgift att ”främja debatt” och ”moderera så måttfullt som möjligt” och ”hellre fria än fälla” från Admin.

Det är oerhört tråkigt att läsa en fin tråd och senare läsa samma tråd och då notera att en ivrig moderator raderat inlägg så tråden dör eller hela trådens ”känsla” eller hållning försvinner. Helt oavsett om man själv skrivit i tråden eller inte.

Jag hatar sannerligen inte moderatorer. De gör ett hästjobb. Ibland blir det fel, då går det oftast att samtala lite så korrigeras det och ibland blir det som jag skriver om ovan och då beror det snarast på otydligt eller felaktigt uppdrag från forumet/Admin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in