2013-12-27, 01:51
Medlem
T80u är så oerhört tröttsam som mod i vapen&militär.

han använder sig av sina egna värderingar och beslut då det delas ut varningar och banningar.

enbart hans trådstarter borde göra att han som mod bannades.

vart vänder jag mig för att fortsätta min kamp emot att han inte skall fortsätta vara mod?

Vidare till användaren: ormenlånge

Ormenlånge, har säkerligen över 5-6 tusen inlägg här på flashback som vanlig användare.
grejen är att han inlägg efter inlägg, har den möjlighet utan efterflöjning från en mod att fortsätta med sina provocerande inlägg, förstöra trådstarter med enkla, dryga påståenden om att allt det han skriver är sant och fakta.

Han har aldrig blivit bannad även om det finns (genom hans) poster dokumenterat hur han driver och stör ordningen i v&p.

Vart vänder man sig för att få ordning på detta trams?

Jag känner mig nästan som en muslim i Israel.

Snälla hjälp mig att få rätsida på skiten
Senast redigerad av moral2000 2013-12-27 kl. 01:54.
Citera
2013-12-27, 01:53
Medlem
gato12s avatar
Man vänder sig till någon Admin med klagomål.
Citera
2013-12-27, 02:07
Medlem
Tycker ju att dom båda verkar pålästa och kunniga.
Men det är ju klart att dom kan väl som alla andra köra över folk med sin debattvana och kunskap.
Nu följer jag inte trådarna där speciellt men det skulle ju underlätta om du gav lite exempel.
Citera
2013-12-27, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Tycker ju att dom båda verkar pålästa och kunniga.
Men det är ju klart att dom kan väl som alla andra köra över folk med sin debattvana och kunskap.
Nu följer jag inte trådarna där speciellt men det skulle ju underlätta om du gav lite exempel.
att vara påläst och provocera, förlöjliga, vara dryg och trolla är inte samma sak.

Finns betydligt mer folk i v&p som är kunnigare. Det inte det som är saken. Saken är den T80 grundar sina egna beslut och banningar på sina egna värderingar och in tro på vad som är rätt.

Ormen skriver sådana inlägg som hade fått den sämsta modden i ett annat forum att direkt agera pga av den spydiga, arroganta, uppenbara trollningen. Moddarna i v&p håller ormen om ryggewn. finns 100-tals inlägg som är uppenbara till varningar
Citera
2013-12-27, 02:44
Medlem
Egentligen skulle jag ju hålla käft för jag följer inga debatter där.
Vad som gäller moderering så är den ju subjektiv och där har ju Admin sista ordet.

Svårt att ge exakta råd:
Men ett sätt är ju att man öppnar upp frågeställningen:
Som istället för att säga "så här är det" så kan man säga "jag har hört, stämmer det, vad tror du?"

Dom kanske bara rentav missförstått vad du menat?
Ja, det är ju inte helt enkelt det där.
Jag tror även att det är viktigt (även om man har rätt i sak) att försöka se till så man inte missförstås och att man kanske fokusera på det den andra har rätt i.
I stället för att leta fel.

Nu vet jag inte hur det sett ut exakt här men jag förstår ju om du känner en viss frustration om dom t.ex fokuserar på ett fel du skrivit och blundar för saker du har rätt i.

Som jag sagt tidigare, öppna upp för att du inte vet vad som är "rätt" så borde det ju bli svårt att vara dryg.
Jag tror det nog också det kan vara lätt att uppfattas som dryg på nätet fast man inte tänker på det.
Men som sagt jag har dålig koll på det underforumet och jag hoppas dom har förståelse för dina tankar.
Då man ofta ser att modsen ofta har taggarna utåt i denna typ av trådar.

Citat:
Ursprungligen postat av moral2000
att vara påläst och provocera, förlöjliga, vara dryg och trolla är inte samma sak.

Finns betydligt mer folk i v&p som är kunnigare. Det inte det som är saken. Saken är den T80 grundar sina egna beslut och banningar på sina egna värderingar och in tro på vad som är rätt.

Ormen skriver sådana inlägg som hade fått den sämsta modden i ett annat forum att direkt agera pga av den spydiga, arroganta, uppenbara trollningen. Moddarna i v&p håller ormen om ryggewn. finns 100-tals inlägg som är uppenbara till varningar
Senast redigerad av UltraMind 2013-12-27 kl. 03:05.
Citera
2013-12-27, 02:56
Medlem
ber om ursäkt för den kassa stavningen i tidigare inlägg. Men känner sådan frustration över detta. detta har faktiskt pågått under flera år. En jobbig, men enkel genomgång av ormens inlägg skulle få han bannad. riktigt dryg person faktiskt, som lyckats förstöra hela v&p!!!
Citera
2013-12-27, 03:06
Medlem
Lordshins avatar
Så du tycker att du tillför något då?
Du låter som en kränkt muslim hos DO.

Citat:
I ditt absolut idiotiska inlägg kan du inte ens skilja på A eller Ö.

Blir så trött på folk som ens orkar hålla på att jiddra

Din rövslickande inskränkta löjliga tönt.

många är så jävla kass i denna tråd.

Jag gråter nästan när jag läser dina försök till att få folk att tro på ditt skitsnack.
Och de här trevligheterna har du fått ihop på 14 inlägg..
Citera
2013-12-27, 03:34
Medlem
hockexxs avatar
Jag tycker T-80U har vettiga åsikter. Dock så fick jag en varning första(?) gången jag skrev i Vapen&militär på grund av en petitess i min åsikt då jag faktiskt i övrigt bortsett från ett OT inlägg i ämnet faktiskt enbart diskuterade ämnet.

Oavsett så kan jag knappast påstå att jag håller med dig TS, utan jag anser han vara rätt vettig.
Citera
2013-12-27, 08:28
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moral2000
Saken är den T80 grundar sina egna beslut och banningar på sina egna värderingar och in tro på vad som är rätt.
Du är alltså inte medveten om att en mod absolut inte kan banna eller stänga av på egen hand? Det sker genom omröstning bland forumets samtliga moderatorer.
Citera
2013-12-27, 09:39
Moderator
T-80Us avatar
Angående mig:

Ja jag finner inte mycket att tillägga här, trots att det är jag som är "tilltalad". Att den klagande användaren moral2000 inte ens förstått att en enskild moderator inte på eget bevåg bannar någon säger egentligen allt.

Vad gäller varningar utdelade av mig, så föreslår jag att användaren moral2000 ger några exempel på inlägg han blivit varnad för av mig, där jag då enligt uppgift från moral2000 gjort helt fel.

Jag har inga problem med att dessa inlägg och varningar redovisas här i tråden, så kör igång.

Angående användaren Ormen Långe:

Vad gäller då det andra objektet för ditt underliga hat så får jag ta användaren ifråga i försvar. Ormen Långe är en av de mest insatta och vettiga skribenterna i V&M, han går dessutom relativt sällan OT och håller allmänt en god ton mot sina motdebattörer.

Dina invändningar mot hans debattstil lämnar mig kall, och särskilt i ljuset av vad du själv presterat här på FB.
Citera
2013-12-27, 10:12
Medlem
ChristianXs avatar
Det var ju det där med att inte kasta sten i glashus...

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=866595
Citera
2013-12-27, 19:53
Medlem
bernad_laws avatar
Finns inget att tillägga förutom det som redan sagts, T-80U är en av de bästa moderatorerna och Ormen Långe en av de mest kunniga användarna på forumet. Har du problem med dem beror det troligen på att du antingen tramsar eller försöker sprida meningslösa foliehatterier utan substans.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in