2022-05-26, 13:17
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paiijter
Om du söker så sägs det av andra mdoeratorer (kvinnliga hönor) att Najas har en "ängelstålamod". Håller vi med om det?
Nej. Han tycks agera hetsigt. Jag glömmer aldrig en oförrätt och han gav mig en helt ojuste varning en gång. Åratal sen antagligen.
Citera
2022-05-26, 13:36
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paiijter
Du verkar också hetsig. Ni kanske har någon kemi ni bör springa av er tillsammans? Han är iaf lugnare nuförtiden. Han behövde nog bara sol för att torka upp.
Skillnaden är väl att jag är användare och inte moderator. Jag vet att jag inte skulle passa som moderator.

(Har dock varit admin för eget forum, (nedlagt av mig), admin för rockbands sajt på MySpace (finns ej längre då MySpace stängde ner) samt moddat ett stort amerikanskt forum (sedermera nedlagt) men där var jag själv inte aktiv postare.)
Citera
2022-05-26, 13:41
Medlem
Personligen så kan jag inte säga att jag generellt ogillar moderatorerna på forumet.
Men ibland kan man väl fundera på vissa som verkar ha ett egenintresse som visar sig, och ibland verkar det som vissa håller sig frånvarande lite väl mycket I vissa avsnitt, men jag kan förstå att man inte kan hänga här 24 timmar om dygnet.
Men generellt rycker jag att det funkar bra.
Citera
2022-05-26, 14:40
Medlem
RZLAs avatar
Jag har inget hat mot modsen på FB, utan dem skulle forumet inte fungera speciellt bra. Sedan tycker jag att vissa gör ett bättre jobb än andra. Det skiljer sig också en del åt hur hårda de är på att radera inlägg och dela ut varningar.
Citera
2022-05-26, 14:50
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Jag har inget emot moderatorerna, tycker de gör sitt jobb bra och jag har inget att klara på. Mod behövs för att styra upp forumet och annars blir det bara en massa svammel och trams. Sedan finns ju Laidback, där vi får svamla mer och vara lite off-topic. I alla fall i chattråden.
Citera
2022-05-27, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Vilka åsikter är inte tillåtna på Flashback och menar du att modsen tar bort sådana inlägg trots att de är tillåtna enligt regelverket? Berätta lite mer hur det går till och varför du tror att moderatorerna censurerar?
Det är enklare för moderaterna att varna användare som har mindre populära politiska åsikter. Det är ändå inte många som anmärker.
Men det är naturligtvis en risk för vinklingar i trådarna som skapar irritation hos debattörerna.
Man kan med tydlighet se att en moderator som är proamerikan och villig att ta till oschyssta men tillsynes regelmässiga taktiker, slår ner på befogade invändningar. Irritationen uppstår när vi ser clownkonton härja på FB vars uppgifter är att neutralisera diskussionerna medan seriösare diskussioner kanaliseras eller kastas. Det skapar tyvärr inga positiva känslor.

Sedan har du attityderna. Se bara hur vissa moderatorer beter sig. Väldigt otrevliga. Människor som beter sig så är vanligen väldigt fega i RL eller tillhörande en minoritet av något slag.
Citera
2022-05-28, 02:35
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Det många inte vill/kan inse är att om en moderator började moderera efter ett egenpåhittat regelverk, så skulle den moderatorn inte bli långvarig på sin placering. Så när ni gnäller på t.ex najas, ha då i åtanke att han/hon följer de instruktioner beträffande moderering som vi admins har gett - så det är oss ni vanligtvis ska klaga på.

admin5
Citera
2022-05-28, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Håller med ,men det går nog both ways. Modsen är precis som snutar vanliga människor i grund och botten. Ibland har de en dålig dag, får inte ligga eller att kranen har torskat och då får man lida spe.
Så länge det inte sätts i system tycker jag man kan ha överseende med det.

Det måste vara ett otroligt jävla hästjobb de gör med tanke på hur mycket skit som skrivs här, jag tror ingen skulle orkat med det om man inte drevs av forumets bästa.

Sen visst, finns vissa moderatorer jag stör mig på såklart men det har enbart med deras åsikter att göra, inte deras modererade.
Citera
2022-05-28, 10:53
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Det finns många medlemmar med FB-dase här som vräker ur sig det ena och det andra, så då behövs det mods som rensar på trams och OT etc.

Däremot anser jag inte att mods förstör yttrandefriheten och kollar man i klagomål och kritik tråden tycker jag ofta att de som klagar är helt ute och cyklar, så respekt för dessa som gör Flashback läsbart och tvingas tampas med rötäggen all heder!
Citera
2022-07-31, 21:58
Medlem
gabrielle2s avatar
Jag har aldrig haft problem med moderatorerna.
Skönt att de finns här och håller reda på oss.
Skulle vara katastrof utan dem.
Citera
2022-08-01, 02:32
Medlem
Moderatorerna är som användarna. Vissa är idioter. Vissa är normala. Omöjligt att förbättra kvalitén på moderatorerna om man inte gör dem övermänskliga. Dessutom finns klagomålsforumet som verkar funka okej med att korrigera misstagen som faktiskt betyder något. En idiotmoderator som gör en idiotsak är oftast inget att bry sig så mycket om, så i det stora hela så funkar det bra.
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Det många inte vill/kan inse är att om en moderator började moderera efter ett egenpåhittat regelverk, så skulle den moderatorn inte bli långvarig på sin placering. Så när ni gnäller på t.ex najas, ha då i åtanke att han/hon följer de instruktioner beträffande moderering som vi admins har gett - så det är oss ni vanligtvis ska klaga på.

admin5
Jag har aldrig personligen haft problem med just najas, men jag tycker att han är onödigt otrevlig mot folk på forumet. Fattar att man blir trött på idioter men det kan påverka hur folk reagerar på honom och det funkar nog lite sämre i ett "socialt jobb" eller vad man ska kalla det än om man är så trevlig och obrydd som möjligt.
Misstolka inte det här som ett klagomål. Han får kalla mig bögknullar-cp samtidigt som han ger mig en korrekt varning för något regelbrott utan att jag bryr mig så mycket om det. Detta är bara en åsikt.
Senast redigerad av Tjunky 2022-08-01 kl. 02:44.
Citera
2022-08-01, 10:35
Moderator
T-80Us avatar
Nu är jag inte moderator längre, men har varit det i ett antal år här på forumet, främst i V&M.

Det är ofrånkomligt att man drar på sig en eller ett antal användare som tycker att man är orättvis och elak. Ju mer trafik den forumdel eller de forumdelar du modererar har, ju större sannolikhet är det för sådana rättshaverister.

Som admin5 är inne på ovan är det dock i princip helt omöjligt att fuska som moderator. Att varna och stänga av människor efter eget tycke, mot regelverket, är inte möjligt, givet hur regelverk, "peer review" och administration av regelverket är uppbyggt.

När det gäller mer haveristiska användare, så handlar det i 9 fall av 10 om användare som tycker att regelverket inte ska gälla för dem, för att deras hjärtefrågor eller åsikter är viktigare än alla andras. De går OT i alla diskussioner, då de inte förstår att trådämnet är gällande, inte vad de själva känner för att diskutera vid varje given tidpunkt. De tar också diverse moderators eller adminingripanden väldigt personligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in