2022-09-15, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Vart är källor för detta? Olof K ljuger ju om typ allt så vorre intressant.
Följer ni inte Cluee på insta? Dom har internetbråkat hela dagen.
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Anjo har hängt ut folk en längre tid nu - och därför slutade jag följa honom för länge sedan - så det är inget nytt.

Olof K känns inte som bästa källan - så jag skulle gärna se att uppgifterna beläggs på annat håll också.

Dessutom betyder inte skuldsättning i ett bolag att bolaget går med förlust. Det är väldigt vanligt att (åtminstone förr) att man lånar till investeringar i bolaget samtidigt som man låter vinst etc arbeta på sitt håll.
50 tusen är dessutom ingen hög summa i sammanhanget.
Anjo är ett svin, jag gillar honom inte, en riktig översittare.

Kollade nyss in bolaget, minusresultat och likvider på 30k, då är det jävligt luffaraktigt att ha 50k i skuldsaldo hos fogden, ska han lösa skulden hos fogden måste han alltså skicka in sina privata pengar för det finns inte nog i företaget.

Märks att Anjo lackar på Cluee för att han drog upp hans företags ekonomi och gjorde det offentligt.

För er som vill kolla själva

https://www.allabolag.se/5593138976/anjo-productions-ab

En person som även gjort bla thumbnails till Pontus och skulle ha betalt en lax för det var nästan tvungen att skicka räkningen till inkasso, då badar man inte i pengar.
Citera
2022-09-15, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Som sagt bolagsskulder på 50 k är ingenting. Och Olof K tar ni som en trovärdig källa?

Tydligen gör Anders det… Vilket är jävligt märkligt.
Citera
2022-09-15, 18:41
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Som sagt bolagsskulder på 50 k är ingenting. Och Olof K tar ni som en trovärdig källa?
Om det inte är någonting, varför betalar han inte av dom då? Ofattbart att någon som anser sig vara så stor på Youtube inte kan betala av en skuld på 50 k.

Kul förövrigt att Anjo hotar Olof. Det är ju precis som Olof skriver, Anjo hänger ut allt och alla men tolererar inte att någon hänger ut honom själv, riktig jävla idiot.
Citera
2022-09-15, 19:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen

Kollade nyss in bolaget, minusresultat och likvider på 30k, då är det jävligt luffaraktigt att ha 50k i skuldsaldo hos fogden, ska han lösa skulden hos fogden måste han alltså skicka in sina privata pengar för det finns inte nog i företaget.

Märks att Anjo lackar på Cluee för att han drog upp hans företags ekonomi och gjorde det offentligt.

En person som även gjort bla thumbnails till Pontus och skulle ha betalt en lax för det var nästan tvungen att skicka räkningen till inkasso, då badar man inte i pengar.
Det säger fortfarande ingenting eftersom ett bolag måste räkna med minus minst de första två åren för att sedan gå i plus.

Så nej - hittills ser jag inte utifrån det ni återgett att Anjos företag skulle vara konkursmässigt.
Citera
2022-09-15, 19:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Om det inte är någonting, varför betalar han inte av dom då? Ofattbart att någon som anser sig vara så stor på Youtube inte kan betala av en skuld på 50 k.

Kul förövrigt att Anjo hotar Olof. Det är ju precis som Olof skriver, Anjo hänger ut allt och alla men tolererar inte att någon hänger ut honom själv, riktig jävla idiot.
Därför att bolagets lån är naturliga och fyller en funktion.
Citera
2022-09-15, 20:17
Medlem
Citat:
Det säger fortfarande ingenting eftersom ett bolag måste räkna med minus minst de första två åren för att sedan gå i plus.

Så nej - hittills ser jag inte utifrån det ni återgett att Anjos företag skulle vara konkursmässigt.
Att ett nytt bolag redan hamnat hos fogden med 50k säger en hel del..

Om jag känner lyxfällan Anjo rätt så har han tagit en massa krediter på datorer, telefoner, skärmar, kameror osv som han sen inte haft råd att betala.

Likviditetsproblem.

Nu har dessutom visningarna börjat dala, jag gissar att vi ser honom i lyxfällan inom ett par år igen.

Någon mer insatt som vet om han lyckats lösa sina privata skulder ännu?
Citera
2022-09-15, 20:28
Medlem
Citat:

Det är jo förra årets resultat. Är jo vidare känt att majoriteten av alla bolag som startas går back de första åren. Där man behöver bl.a. köpa in saker för att effektivisera verksamheten.
Citera
2022-09-15, 20:31
Medlem
Citat:
Anjo är exposed av Olof K, nu med på nyheterna.. bolaget är skuldsatt 50 lax, thats it mannen!

Anjo har dessutom börjat hota med att hänga ut människor, vilken tönt han är, det är så han slåss haha.
Varför var Olof tvungen att köpa följare till Reallokals kanal och ta med dom dära 100k som han gav till Lokal hem igen? Det går jo så jävla bra för Olof
Citera
2022-09-15, 20:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Att ett nytt bolag redan hamnat hos fogden med 50k säger en hel del..

Om jag känner lyxfällan Anjo rätt så har han tagit en massa krediter på datorer, telefoner, skärmar, kameror osv som han sen inte haft råd att betala.

Likviditetsproblem.

Nu har dessutom visningarna börjat dala, jag gissar att vi ser honom i lyxfällan inom ett par år igen.

Någon mer insatt som vet om han lyckats lösa sina privata skulder ännu?
Ok, att ett bolag hamnat hos fogden är allvarligt -- jag har inte sett det påståendet tidigare i tråden.
Det är stor skillnad på att bolaget har lån/skuld på 50 tusen och att 50 tusen ligger hos Krono ...

Är Anjos bolag kronosökt så är det på fallrepet ...

Är det verkligen det som Olof K upptäckt? För som sagt var det är stor skillnad på lån/skuld och kronofogdeansökningar.
Citera
2022-09-15, 20:51
Medlem
Citat:
Ok, att ett bolag hamnat hos fogden är allvarligt -- jag har inte sett det påståendet tidigare i tråden.
Det är stor skillnad på att bolaget har lån/skuld på 50 tusen och att 50 tusen ligger hos Krono ...

Är det verkligen det som Olof K upptäckt? För som sagt var det är stor skillnad på lån/skuld och kronofogdeansökningar.
Jag måste säga Micro att jag blev lite förvånad över ditt svar först, det var ju mitt inlägg du citerade.

Det började vad jag vet tidigare i veckan att Olof la ut att Anjos bolag har 3 obetalda skulder hos kronan, idag har Cluee ringt dit och lagt ut på storyn och bekräftat att denna skuld inte är betald (såsom Anjo själv hävdat), nu är kejsaren både naken och förbannad, jag gissar att det var därför han började förolämpa Cluees fru och spottade aggressivt in i kameran, riktigt psykopatbeteende. Jag vill inte sponsra Anjo med en view men han la idag upp en exposevideo om gammal skåpmat med både lokal & olof.

Nu är youtubedramat igång igen, poppa popcorn..
Citera
2022-09-15, 20:54
Medlem
Citat:

Tror inte han har lika bra koll som du har.
Dessutom enl Anjo själv är det redan betalt.
Vad som ska ha hänt då enl Anjo är att någon betalning har missats, ev betalat in för lite moms. Vet att detta kan stämma då det hänt min bror som driver företag.
Citera
2022-09-15, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Tror inte han har lika bra koll som du har.
Dessutom enl Anjo själv är det redan betalt.
Vad som ska ha hänt då enl Anjo är att någon betalning har missats, ev betalat in för lite moms. Vet att detta kan stämma då det hänt min bror som driver företag.
Asg! Var tvungen att dela, Anjo kanske också behöver en farfar som hjälper honom med bokföringen.

http://www.bilddump.se/bilder/20220915211409-81.226.3.4.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in