Citat:
Ursprungligen postat av
Rust-Lee
Tack för svaret!
Kan väl erkänna att jag inte håller LPs olika uttalanden om GM jättevarmt om hjärtat
Men det är ett annat samtal!
Jag försöker bara komma till botten med vad framför allt granskningskommissionen menar med
"uppvisar förbluffande överensstämmelse med uppgifterna om Olof Palmes baneman."
Vad fasen menar man?!

Exakt vilka "upggifter" refererar man till?
Det finns endast en helfigursbild från åttiotalet (Kaknäsbilden 1983):
https://imgur.io/a/V6fohiW
I den Revisionella bedömningen står även att CA ”går fortfarande idag i de kläder som i sådana fall skulle ha använts vid mordtillfället”. De torde syfta på den grå rock han fotograferandes i 1995. Vad som ligger till grund för uppgiften har jag ingen aning om och den lämnas utan avseende. Förmodligen är det muntliga uppgifter från intervjuer med PU-medarbetare. Det verkar finnas poliser (som sett båda ”live”) som tycker att han företer viss likhet med CP. Även Åsgård anser väl detta.
Epitetet ”Dubbelgångaren” är nog medias benämning efter uppgifter från PU/GrK.
Den likhet mellan CA och CP man troligen kan fastslå rör den något krängande gångstilen och rörelsemönstret. Det uttalas av personer som sett CA. Likhet med CP i rörelsemönstret.
Allmänt om CA:s utseende 1986 kan man säga
-ej stor som 1995 och senare, snarare normalbyggd
-brydde sig ej om vad han hade på sig eller hur han framstod
-kan ha gått utdaterat klädd
-mörkt hår, ljus hy och stålbågade glasögon (linser möjligt)
-bar ofta keps/mössa
Det är väl allt.
Paul S har dessvärre blivit en mycket dålig källa till information om CA. Han sitter fast i äldre, obsoleta, föreställningar han inte ruckar på.