2020-06-08, 20:50
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CompleteControl
Edit: CA var straffad för djurmisshandel tror jag benämningen var. Olaga hot ogillades.

Ja det stämmer, jag skrev det motsatta tidigare, men det var alltså fel. Hotet gick inte att bevisa.
Citera
2020-06-08, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
NEWSFLASH

Kan revolvern ha grävts upp vid sommarstugan? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/g7b6r9/aftonbladet-erfar-att-regeringen-informerats-de-har-mordvapnet

Den den lär väl vara i rätt dåligt skick med tanke på lågt satta ribban av Melander/KP inför presskonferensen.

Men i tillräckligt bra skick för att finna att CA sannolikt var mördaren, om man sammanför detta med en stark indiciekedja.

Jag vågade ju inte tro att de hade det troliga vapnet - så jäkla lättad att jag hade fel. Även glad för GW:s skull som krävt ett mordvapen för att kunna köpa den som pekas ut. Och tecknen tyder ju på att GW tror att CA är mördaren.

Ja rent teoretiskt är det väl bara CAs vapen som går att koppla till honom som gärningsman. Är ju bara han som har fingrat på det isf... bara han som haft tillgång till det. Och nej jag tror inte att han sålt det eller än mindre lånat ut det.

Det är den enklaste kopplingen och enklaste vägen ut ur mysteriet
Citera
2020-06-08, 21:06
Medlem
omigas avatar
Han har verkligen ingen heder denna Daniel Suhonen. Går direkt ut till Aftonbladet med sitt eget namn och hänvisar till källor inom partiet. Tror det är en ytterst liten krets inom regeringen som fått förhandsbesked. Daniels källa behöver inte ha direkt insyn.

Ska bli spännande i alla fall. Hittills bevisar det bara att politiker är villiga att gå över lik för lite publicitet.
Citera
2020-06-08, 21:13
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
NEWSFLASH

Kan revolvern ha grävts upp vid sommarstugan? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/g7b6r9/aftonbladet-erfar-att-regeringen-informerats-de-har-mordvapnet

Den den lär väl vara i rätt dåligt skick med tanke på lågt satta ribban av Melander/KP inför presskonferensen.

Men i tillräckligt bra skick för att finna att CA sannolikt var mördaren, om man sammanför detta med en stark indiciekedja.

Jag vågade ju inte tro att de hade det troliga vapnet - så jäkla lättad att jag hade fel. Även glad för GW:s skull som krävt ett mordvapen för att kunna köpa den som pekas ut. Och tecknen tyder ju på att GW tror att CA är mördaren.
Är det den här du tänker på? Ganska intressant inlägg av postaren när hen bemöter "skeptikerna".

(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986

I Aktuellt nyss snackade man bara om Skandiamannen och vapenhandlaren kopplad till honom.

Om det är CA så blir det en överraskning för de flesta, inte minst för SVT.
Citera
2020-06-08, 21:16
Medlem
SigersonHolmess avatar
Detta går inte. Har för mig han sköt sig med gevär. I vilket fall hade han redan "sålt" sin revolver innan självmordet.

Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Kanske krutstänk på kläderna som matchar med revolverns?
Citera
2020-06-08, 21:16
Medlem
omigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Är det den här du tänker på? Ganska intressant inlägg av postaren när hen bemöter "skeptikerna".

I Aktuellt nyss snackade man bara om Skandiamannen och vapenhandlaren kopplad till honom.

CA:s f.d sommarstuga har bytt ägare under 2019 och 2020 enligt uppgifter i tråden. Är säljaren "värmlänning" blir uppgiften lite intressant.
Citera
2020-06-08, 21:19
Medlem
SigersonHolmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Finns det någon bok som tar upp CA? Det finns ju böcker om nästan alla andra misstänkta. Skulle vara intressant att läsa lite personalia om honom. Vad var han för gök? Hade han någon kontakt med suspekta organisationer? Var han straffad?

Verkar som vi vet väldigt lite om denna CA men kanske just att han var en sån ensling har gjort att få pekat ut honom. Frågan är varför PU väger mellan lägga ned eller åtal.
Det borde då finnas någon i närheten som är en tänkbar medskyldig? Så helt själv kan han få inte ha varit. Nån som gömt vapnet kanske? Eller nån som gett falskt alibi?
Citera
2020-06-08, 21:21
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigersonHolmes
Detta går inte. Har för mig han sköt sig med gevär. I vilket fall hade han redan "sålt" sin revolver innan självmordet.

Det är då snack om kläder som han har kvar sedan mordnatten.
Citera
2020-06-08, 21:22
Medlem
SigersonHolmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Det är då snack om kläder som han har kvar sedan mordnatten.
Aha! Ja, det är förstås högintressant.
Citera
2020-06-08, 21:23
Medlem
kato85s avatar
https://www.svtplay.se/video/27079965/veckans-brott/veckans-brott-extra-34-ar-med-palmemordet-sasong-1-avsnitt-1?start=auto

31:41

Ölvebro intervjuas tidigt 1994 och säger att mordet snart ska klaras upp.

Alla vi som studerat CA vet ju att det var i Januari 1994 som Palmegruppen för första gången fick kontakt med CA, och att det var då han drog rövaren om att han sålt vapnet 1992.
Senast redigerad av kato85 2020-06-08 kl. 21:39.
Citera
2020-06-08, 21:41
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby

Ja intressant inlägg!

De på SVT är fan inte riktigt kloka.
Citera
2020-06-08, 21:43
Medlem
omigas avatar
Trollar han?

CA:s fd sommarstuga köptes 2019 och såldes 2020
https://www.hemnet.se/bostad/villa-3rum-tungelsta-valandan-haninge-kommun-vedahojden-13-16522622
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in