2022-09-15, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magicstrip
Men....de har fått träffa Allah....
Vad snopna dom ska bli när de inser att Allah inte är den de trodde
Citera
2022-09-15, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Stämmer det att EPA-fnasket också tog för sig med huggare? Tyckte jag såg en text om fladdra förbi...
Nej, hon ska vara släppt!
Citera
2022-09-15, 13:49
Medlem
JeffDaviss avatar
När jag hör om sånt här är jag glad att jag bor högt upp i ett hus där det i princip är omöjligt att ta sig in från utsidan. Skulle aldrig kunna sova bra om jag bodde så att förövare kan ta sig in via ballen.
Citera
2022-09-15, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
När jag hör om sånt här är jag glad att jag bor högt upp i ett hus där det i princip är omöjligt att ta sig in från utsidan. Skulle aldrig kunna sova bra om jag bodde så att förövare kan ta sig in via ballen.

Han bodde på andra våningen och översta balkongen på baksidan av huset. De klättra via grannen under och hans balkong. Så tydligen går det komma upp även till dig om du bor på liknande sätt. Se bilder på Sveriges Radios hemsida P4 Sjuhärad
Citera
2022-09-15, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Det beror på att för att dödligt våld ska få användas i nödvärn, måste alternativa handlingsvägar saknats helt.
Då måste det VERKLIGEN vara antingen du eller dem.
Särskilt om du dödar flera så är det strikt att det måste vara helt utsiktslöst.

Därför domstolar ofta håller syn och bedömer olika flyktvägar från platsen, t.ex. "Kunde han flytt från lägenheten genom den normala lägenhetsdörren" etc.

Nej. Inte bara för att du UPPLEVER det. Däremot om det funnits fog för en sådan upplevelse, t.ex. om angriparen varit "beväpnad" med en atrapp-pistol eller sådan där slöslipad atrapp-kniv och du har anledning att tro att beväpningen är riktig, så har du rätt att i putativt nödvärn använda dödligt våld.

En sak att i lugn och ro efteråt stå på platsen för brottet och analysera och en annan när man är i panik. Därför jag hatar rättsväsendet.
Citera
2022-09-15, 13:57
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis

Instämmer. Nu var detta en personlig och isolerad händelse men rånaren/mördaren som härjade i Hjällbo för några år sedan. Minns inte vad han heter men en lång, smal svensk pundare som tog sig in i folks bostäder via balkong och olåsta ytterdörrar om jag minns rätt.

Bor själv tillräckligt högt upp så att ingen kan ta sig in men för säkerhets skull eller för att jag är paranoid av mig så har jag placerat ut knivar, machete, bollträ och kolsyrepistol i sovrummet och vid ytterdörren om nu något skulle hända.

Hade en händelse förra sommaren. Klockan var runt 02-03, jag hade inte riktigt somnat ännu men var på väg. I min dvala hör jag ett dörrhandtag som åker upp och ner ett par gånger och inser att det är min ytterdörr. Tittar ut genom titthålet men där är kolsvart. Det är inget automatiskt ljus utan man måste trycka på ljusknappen i trappen.
Av ren reflex drog jag upp dörren snabbt som fan som överraskningsmoment (dumt, jag vet). Utanför stod en kille på 20-23 år full som ett ägg. En granne i trappen hade inflyttningsfest och killen hade förmodligen gått ut för att röka och sedan gått upp en våning för högt.
Citera
2022-09-15, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Stämmer det att EPA-fnasket också tog för sig med huggare? Tyckte jag såg en text om fladdra förbi...

EPA bruden blev släppt, tror knappast hon är inblandad i knivskärningen utan hon va nog bara där av en tillfällighet
Citera
2022-09-15, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulul123
Ja något sådant förtjänar hon.
Kanske kommer det fram i utredningen att hon är mer delaktig i detta än vad vi vet och faktiskt också blir anhållen/häktad.

Japp en sådan apa som hon borde polisen plocka in, känns som hon är inblandad på ngt vis, va ju ngn som skrev att förövarna hade varit tillsammans med henne tidigare på dagen, kan va hon som beordrade dit dom.
Citera
2022-09-15, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Nu är det ju inte marinkåren där alla man hem gäller oavsett tillstånd.

Rätt tungt ändå av gm att avvärja det hela o gå levande ur striden. Det lär denne få respekt för både på kåken och i kriminella kretsar.

Inga mer rånförsök där.

Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Läs blattar OCH knark !
Ett råd från mig

Vad menar du?
Citera
2022-09-15, 14:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Hon är 16år enligt tidigare fynd men ändå anmärkningsvärt att en 21-åring är tillsammans med en 16åring. Trots att åldern inte må vara stor skillnad i faktiska år så är det som dag o natt mellan en 21 åring och 16åring men å andra sidan så pratar vi om en inavlad by ute på vishan.

Skulle vilja påstå att det inte är som dag och natt i och med åldersglappet.

Det är väl inte helt ovanligt att kvinnor är tillsammans med äldre män i och med att mognadsskillnaden är ganska påtaglig mellan t.ex en sextonårig kvinna och en sextonårig man?

Här verkar förvisso ingen vara särskilt mogen och benägna att syssla med konsekvenstänk eller liknande. Så just här faller kanske mitt påstående platt.

Eller kanske tvärtom, alla hade samma obefintliga mognadsnivå.
Citera
2022-09-15, 14:33
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 300zip
Han bodde på andra våningen och översta balkongen på baksidan av huset. De klättra via grannen under och hans balkong. Så tydligen går det komma upp även till dig om du bor på liknande sätt. Se bilder på Sveriges Radios hemsida P4 Sjuhärad

Jag bor på fjärde våningen utan balkong så du måste vara en jävla ninja för att komma in hos mig från utsidan.
Citera
2022-09-15, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Denna Yasmina borde fängslas, det är sådan apor som ser till att våldet i samhället fortsätter att öka, inte minst bland unga.
Och vad fan vet du om Yasmina och hur vet du om att hon sprider våld? Du kan inte vara bättre själv om du känner till att hon sprider våld eller vad det är för skitsnack du kommer med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in