Citat:
Det är fortfarande en människa som inkräktar i tidsflödet även om du menar att det är genom ett "metafysiskt objekt". En sorts Ouroboros-lösning, oavsett.Det jag skrivit är att det är metafysiska objekt som existerar icke-rumsligt och därför finns överallt och därför finns även vid tiden noll. Inte att en människa gör det. Det enda en människa gör är att tillverka det. Varför måste jag upprepa mig så många gånger?
Citat:
Du skrev att det är i egenskap av rummet, och det vet du inte, och att det kräver att det finns energi, och det vet du inte heller. Fluktuationerna kan observeras skapa energi. Varifrån vet vi inte. Det jag ifrågasätter är dina kategoriska uttalanden om saker du inte känner till och därför bad jag dig svara på något du borde veta om du kategoriskt kan påstå att saker måste vara på ett visst sätt. Du vet inte heller om fluktuationerna är beroende av universum eller finns "under" eller "bakom" universums struktur.
Vadå? Ska jag besvara en fråga vetenskapligt som inte vetenskapen kan besvara? Energi finns i rummet och den uppstod troligen vid Big Bang. Mörk energi kanske? Kvantfluktuationer är i alla fall en egenskap av rummet som beror på energiförändringar. https://sv.wikipedia.org/wiki/Kvantfluktuation Så utan ett universum så fanns inga kvantfluktuationer.
Citat:
Kan visa på. Möjligen. Kanske. Utan metod för att faktiskt avgöra sanningen.
Filosofisk slutledning kan visa på sanningar.
Citat:
Eller så kanske du inte skulle lägga fram osäkra premisser som om de var lagar istället för just premisser, eller antaganden i det här fallet.
Du kanske skulle applicera rakkniven på alternativen till de sagda mycket enkla premisserna.
Citat:
"Ja, enligt den förståelse som jag har så har världens nuvarande ordning spelat ut sin roll när skaparen har löpt sitt lopp som människa och världens och frälsningens fundament är lagda. När allt det är fullbordat så blir allting nytt."
Det var en fråga och den har jag redan besvarat.
-Hur vet man det? Det gör man inte, eller hur? Man väljer snarare att påstå att man tror att det är så, eller hur?