2022-09-13, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZebraTigerZebra
Hon är ett ansikte för SD.

Världen ser henne. Hon ska vara ett ansikte för partiet. Hon har valt att göra sig själv till en offentlig människa som ska representera sverigedemokraterna.

Tycket du att hon gör ett bra jobb med att få Sverigedemokraterna att framstå som mindre nazistiska runtom i världen? Tycker du att USA, Kina, Indien, Ryssland, Afrika får en bra bild av Sverige när Rebecka Fallenkvist är dyngrak i livesändning och heilar och skriker massa hitlerord? Våra handelspartners?

Jag förväntar mig att du ger mig rätt svar nu, men jag förstår samtidigt att ruset om att Sveriges Donald Drumpf ska bli statsminister fortfarande sitter kvar i dig. Det kommer inte hända heller förresten.

Är ni seriösa?
Tror du att folk i Indien bryr sig om ifall Rebecca Fallenkvist säger "helg seger" i en helt obetydlig webbkanal?

Jag har pratat med folk från hela världen. När de ser jag är från Sverige brukar de lite snällt informera mig om att det är bra att hjälpa flyktingar men att det inte ska gå ut över den egna befolkningen. Jag tackar dem för rådet.

Ni vänstertokar måste ju ha ett enormt nazi derangement syndrome. Inte allt kretsar kring nazism, alltid hela tiden. Det finns en värld utanför tullarna.
Citera
2022-09-13, 16:20
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Den som har följt henne på Riks vet att hon har en ungdomlig, ironisk stil. Så skämtet var inte ovanligt för hennes personlighet. Men det är inte socialt accepterat att vara självironisk med nazismen som tema.

Intressant att beskåda hur Jonas Gardell ondgör sig över henne. Han kallade Vivianne Franzén för fascisthora på 1990-talet. Han avkrävdes en ursäkt, och han bad hororna om ursäkt. Men han var ju bög, giftig komiker, författare och verkade i det ironiska 90-talet. Så han fick bara applåder och ryggdunkar.
Jo jag fattar. Det där är en typisk grej jag själv skulle gjort på fyllan. Folk skojar ju ofta om nazism och så för att det är så grovt och därför kul.
Men det där var bara så sjukt opassande just där och då. Och just att hon kläcker ur sig "hell(g) seger" som är ett etablerat uttryck bland nynassar, säger ju att hon är insatt i deras vokabulär. Hade varit roligare om hon skrikit sieg hail rakt ut och garvat. Det hade kanske passerar bättre som ironi. Eller förmodligen inte . . men det hade varit kul.
Citera
2022-09-13, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Ingen har påstått att det är ett "passande skämt" att dra som politiker. Men om jag har förstått det rätt har hon inte ens någon hög position inom SD, så vad hon säger på fyllan är knappast representativt för vad partiet SD vill. Om jag känner Jimmie och ledningen korrekt, kommer hon dessutom att bli utesluten för detta. Jag hade inte uteslutit henne, då det för mig bara är ett skämt. Men som politiskt parti, framförallt med tanke på att massmedia hela tiden letar efter sätt som de kan måla ut SD till rasister på, blir de antagligen tvungna att utesluta henne.

"Missförstådda" handlingar? Tycker du inte själv att det är ganska märkligt att vi har en media som gör en större sak av att en kvinna inom SD säger "helg seger" än att personer inom C har förgripit sig på barn och varit i förhållande med män som har förgripit sig på barn, och vetat om det? För mig är det väldigt uppenbart att SD alltid har blivit väldigt orättvist behandlade av media.

Du känner uppenbarligen inte jimmie och ledningen. SD utesluter nazister och rasister, inte folk som säger "helg seger".

Varför är det för övrigt så mycket vänsterfolk i tråden? Är detta det bästa sätt de kan ut sin frustration över att deras misslyckade politik lett till att SD kan få regeringsmakt?
Senast redigerad av grelin1999 2022-09-13 kl. 16:27.
Citera
2022-09-13, 16:28
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Du känner uppenbarligen inte jimmie och ledningen. SD utesluter nazister och rasister, inte folk som säger "helg seger".
Du kanske har rätt. Jag tänkte mer på om media tjatar om detta, så kanske de ger efter. Men som sagt, jag ser inte det som någon big deal. Absolut inte.
Citera
2022-09-13, 16:32
Medlem
Hon är ju tokberusad. Ärligt talat så tror jag att hon faktiskt tänkte ta mod till sig och offentligt vara "tuff" och säga Sieg Heil, men att hon i sitt onyktra tillstånd blev osäker och höll på att säga Hail Sieg, hon tyckte då det var bra att rädda situationen med att börja yra om helg när hon nästan råkade säga Heil först.

Pinsamt rakt igenom.
Citera
2022-09-13, 16:34
Medlem
Bum1s avatar
Jag är rädd.
Citera
2022-09-13, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999

Varför är det för övrigt så mycket vänsterfolk i tråden? Är detta det bästa sätt de kan ut sin frustration över att deras misslyckade politik lett till att SD kan få regeringsmakt?

Det finns ju fler kriterier till en bra politiker än frånvaron av nazistsympatier (som hon knappast har). Att inte vara en komplett idiot är ju en fördel om man skal agera som ett dragplåster och inte ett sänke. Att vara bimbo och svagbegåvad är ju inte en orsak till uteslutning men en orsak till att hon aldrig mer skal synas i några officiella sammanhang.
Hälsningar; SD i fyra riksdagsval!
Citera
2022-09-13, 16:37
Medlem
1and2and3s avatar
Ingen sprit eller annan stimulans på valvakor eller där någon med kamera finns.

Det blir aldrig bra.

Rött kort för henne.
Citera
2022-09-13, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Hon är ju tokberusad. Ärligt talat så tror jag att hon faktiskt tänkte ta mod till sig och offentligt vara "tuff" och säga Sieg Heil, men att hon i sitt onyktra tillstånd blev osäker och höll på att säga Hail Sieg, hon tyckte då det var bra att rädda situationen med att börja yra om helg när hon nästan råkade säga Heil först.

Pinsamt rakt igenom.
Denna person är pinsam rakt igenom! Hemsk!
Citera
2022-09-13, 16:50
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Jag vet vad hon sa, och det är mycket möjligt att hon sa det som en synonym till "hell seger", som ett skämt på fyllan. Men är allting som folk gör och säger på fyllan representativt för vad ett politiskt parti vill? I så fall kan vi nämligen lägga ner exakt alla partier. Alkohol är inte känt för att vara en drog som gör folk smarta direkt.

När ett parti i riksdagen är det enda nationalistiska partiet, kommer givetvis människor med en mer radikal syn på nationalism givetvis att dra sig till partiet. De har kommit dit, och kommer troligtvis att fortsätta att komma dit. Men det finns inget parti som rensar mer bland sina egna än vad SD gör, vilket betyder att den starka kraften inom SD, dvs de som styr partiet, inte är nazister som vill utföra folkmord och erövra andra länder.
På vilken plats sitter denna blåsta nazist? Borde man kunna komma dit med sådana utspel tycker du? Om en kommunist från vänsterpartiet hyllades Stalins folkmord på fyllan skulle du då inte anse honom otillräcklig, fylla eller ej?
Citera
2022-09-13, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Det finns ju fler kriterier till en bra politiker än frånvaron av nazistsympatier (som hon knappast har). Att inte vara en komplett idiot är ju en fördel om man skal agera som ett dragplåster och inte ett sänke. Att vara bimbo och svagbegåvad är ju inte en orsak till uteslutning men en orsak till att hon aldrig mer skal synas i några officiella sammanhang.
Hälsningar; SD i fyra riksdagsval!

Varför detta ständiga fokus på hennes påstådda låga intelligens?

Hon har haft sina program i Riks , vet inte hur många hundra hon gjort, hon skrivit på egen hand. Det är mer jobb än att sitta och skriva hat anonymt på flashback.

Är det som vanligt att kvinnor som tar plats måste tryckas ner? Det är inget behov jag själv har så jag har svårt förstå det.
Citera
2022-09-13, 16:56
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
På vilken plats sitter denna blåsta nazist? Borde man kunna komma dit med sådana utspel tycker du? Om en kommunist från vänsterpartiet hyllades Stalins folkmord på fyllan skulle du då inte anse honom otillräcklig, fylla eller ej?
Att hylla Stalins folkmord är knappast detsamma som att säga "helgseger". Låt oss säga att en i Västerpartiet hade sagt "Upp till kamp kamrater", hade jag inte brytt mig särskilt mycket om det nej.

Jag vet inte ens om hon är invald någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in