2022-09-13, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Exakt, inser du nu hur löjlig hela "affären" är?

Nej, den ena hade en felsägning när hon diskuterade en badanläggning.
Den andra drar medvetet ett nazistskämt, något hon erkänner klart och tydligt i efterhand när hon intervjuades av Expressen.

Du skulle ha haft en poäng om Rebecka själv inte hade erkänt att hon sa det som ett skämt samt att det var "onödigt". Att medvetet dra nazistskämt kontra att råka säga en genuin felsägning är inte samma sak.
Citera
2022-09-13, 12:05
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Bard kandiderade till riksdagen för MED, plats 19. Ilan Sades bortförklaringar och underlåtenhet håller inte. Är så innerligt trött på politiker som blandar bort korten och vägrar ta ansvar. Ska en företrädare för MED hylla barntrafficking? Hör du inte hur galet det är?

Ska Rebecka Fallenkvist företräda SD? Nej, nej, och nej.

E. Ser ingen annan förklaring till ovanstående dysfunktioner än vänskapslojaliteter.

Håller helt med dig vilket gjorde att MED förlorade mig. Jag gillar ändå deras partipolitik och deras öppenhet och gemenskap.

Jag tycker politiker ska ta ansvar med att inte bortförklara påståenden/beteenden för det framstår riktigt illa för deras väljare vilket jag tog upp för Ilan.

Men det är inte så att C tog avstånd ifrån deras pedofiler heller. När det gäller barn borde man ändå ha nolltolerans likaså för Rebeckas beteenden
Citera
2022-09-13, 12:08
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jo. Och desto lättare skulle det vara. Du menar alltså att inte en enda av dessa 100 personer sparat en skärmdump och delat med sig till media, nu när drevet går? Give me a fucking break.

Du sitter bara och hittar på saker allt eftersom det passar dig. Ett tips i all välmening: Om du önskar övertyga andra om dina synsätt så bör du i framtiden överväga att sluta ljuga och presentera faktiskt argumentation. Du är inte smart nog att köra med nuvarande spår utan att bli ertappad.

Om det var för 2-3 månader sen så kan inte jag sitta och leta bland alla hennes kommenterar dvs ödsla timmar/dagar för att bevisa något som alla vet hur hon beter sig på sociala medier därför uppmanade jag dig att själv med ett hemligt konto följa det hon säger/gör för att göra en rättvis bedömning.

Sedan varför ska jag ta en printscreen? Jag var inte ens inblandad utan hon pratade/skrev med alla utländska män.

Det är flertalet utländska män som avskyr henne så hennes kommenterar/odrägliga beteende kommer dyka upp inför dina ögon förr eller senare.

Allt kommer fram precis som det har gjort med alla övriga inom SD
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Nej, den ena hade en felsägning när hon diskuterade en badanläggning.
Den andra drar medvetet ett nazistskämt, något hon erkänner klart och tydligt i efterhand när hon intervjuades av Expressen.

Du skulle ha haft en poäng om Rebecka själv inte hade erkänt att hon sa det som ett skämt samt att det var "onödigt". Att medvetet dra nazistskämt kontra att råka säga en genuin felsägning är inte samma sak.
Höna av en fjäder. Man är inte nazist för att man drar skämt eller råkar säga fel.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Jag håller med om att det var ett opassande skämt. Vad jag däremot inte håller med om är att en person som drar detta skämt är en nazist.

Varför i hela friden drar hon detta "skämt"? Hur kan hon vara så intelligensbefriad att hon använder just det skämtet med tanke på SDs inflammerade historia och att media hugger på minsta lilla som går i den riktningen?
Citera
Medlem
madnesstookthems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Ingen har någonsin förnekat att det har funnits nazister inom SD. denna typ av skämt är hyfsat vanliga bland berusade människor. Jag har sett det hur många gånger som helst. Att göra hitler-hälsningen är något som ses som väldigt kontroversiellt, och det är därför folk gillar att göra det, framförallt på fyllan.

Eh, vad är din definition på "folk"? Ingen normalt funtad vuxen människa i modern tid gillar att göra Hitlerhälsningen vare sig i normalt tillstånd eller på fyllan.

Kanske "kontroversiellt" bland smygnazister och rasister eftersom dom vet att det inte kommer tas emot väl. Men på fyllan släpper som bekant spärrarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Pratar hon bra svenska, eller vad är problemet?

Problemet är hennes gälla hesa röst.
Citera
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Tyvärr är jag ingen expertis, men svarar ändå. En kombination av punkt 1,2 och 4 är sannolikast.

1. Instämmer.
2. Instämmer.
3. Älskar din humor, självklart inte.
4. Kan nog stämma, se punkt 2.
5. Uteslutet.

Motsägs inte alternativ 2 av att hon isf ska kommit på att hon inte kan säga "hell seger" redan innan hon sagt ord nr 2. Så då verkar det ju väldigt konstigt att säga ord nr 2 efter att man gjort om ord nr 2 till "helg". Visst, hon var packad, så det kan ju påverka den logiska förmågan.

Det är ändå betydligt mer logiskt att insikten kommer efter ord nr 2, eftersom det är där hon vänder på orden helt. Vilket också stöds av att hon tycks säga "heelg" snarare än "hell..g". Vi landar alltså i alternativ 1.

Alternativ 4 tycker jag motsägs av att hon direkt ändrar ordföljden och inte återvänder. Man tar väl inte tillbaka ett skämt efter en tiondels sekund?

Citat:
Jag gissar att det fortfarande finns en klick inom SD som interagerar med varandra i det dolda med "Hö, hö, utrota babbar, hö, hö ..". Rebeckas "helg seger" var en blinkning till dessa hennes vänner inom SD som borde sparkas ut snabbare än man hinner säga flaska.

Det fetade är vi överens om. Men att det skulle vara en blinkning följer inte logiskt på något sätt.

Citat:
Om SD är seriösa kan de inte se mellan fingrarna (även om det rör sig om centrala personer inom partiet). Ut med dom bara. Slut på lekstugan. Hejdå.

Men är det seriöst att sparka ut någon ur partiet för att denne gjort ett uttalande som till fullo kan förklaras med "ordsnubbel på grund av för mycket alkohol i kombination med outvecklad hjärna och direktsändning"?
Citera
2022-09-13, 12:09
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Folk som dig är anledningen att de som INTE röstar SD aldrig kommer göra det heller. Du vet lika väl som mig vad hon sa och din förklaring är patetisk, men som det rövhål du är så låtsas du så klart som att det regnar och inte aaaaaslls förstår.
Jag vet vad hon sa, och det är mycket möjligt att hon sa det som en synonym till "hell seger", som ett skämt på fyllan. Men är allting som folk gör och säger på fyllan representativt för vad ett politiskt parti vill? I så fall kan vi nämligen lägga ner exakt alla partier. Alkohol är inte känt för att vara en drog som gör folk smarta direkt.

När ett parti i riksdagen är det enda nationalistiska partiet, kommer givetvis människor med en mer radikal syn på nationalism givetvis att dra sig till partiet. De har kommit dit, och kommer troligtvis att fortsätta att komma dit. Men det finns inget parti som rensar mer bland sina egna än vad SD gör, vilket betyder att den starka kraften inom SD, dvs de som styr partiet, inte är nazister som vill utföra folkmord och erövra andra länder.
Citera
2022-09-13, 12:10
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Hur är det svammel? Jag redovisar öppet tankegångar och slutsatser. I en sådan situation är det väl rimligare att bemöta dessa med egna argument, för att visa på eventuella felaktigheter kring det jag skrev?

KAN vara. Absolut. KAN också var en utomjording som tog över hennes hjärna i några sekunder. Men är det inte intressantare att prata om saker som är sannolika och presentera argument för sannolikheten?

Så din hypotes är alltså att hon på SD:s valvaka hört folk skandera "hell seger" (utan att detta fastnat på någon kamera på plats), men missuppfattat det som "helg-seger" och endast vände på orden till "segerhelg" för att hon inte vill vara högljudd? Låter inte övertygande. Inte minst motsägs det starkt av att hon sa "segerhelg" högljutt.

Notera för övrigt hur jag valde att bemöta ditt argument istället för att skriva "svammel". Någonting att ta med sig kanske?

Tyckte det var svammel att du hänvisade till ett inlägg du själv skrivit och pekar på att du är någon slags oemotsagd expert som uttömt alla tänkbara orsaker till varför hon sa som hon sa.

Jag gav ett annat exempel, varför jag per automatik är tvungen att avfärda ditt inlägg som svammel eftersom du i din expertisbubbla ej lyckades täcka in alla tänkbara orsaker, utan att jag faktiskt kom på en till.
Kan lova dig att fler orsaker kan finnas, så någonting för dig att ta med dig istället;
Var försiktig med att utropa dig för något slags orakel. Samt var ännu mer försiktig i att upprepa att du är ett orakel.

Detta är inget jag egentligen borde behöva redovisa, utan du skall i din expertisbubbla kunna räkna ut detta själv när du läser vad jag skriver.

Hon står ju vid ett bord med nån snubbe innan reportern kommer fram. Kanske han nyss sagt "Hell Seger" hörbart inom just detta bords ramar?
Använd fantasin lite.
Fallenkvist är ju verkligen inte typen som kommer på "Helg Seger" själv. Min gissning är hon hört någon partikamrat säga något sådant här, varpå det fastnat på henne i fyllan och vallan.

Så.
Citera
2022-09-13, 12:10
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Varför i hela friden drar hon detta "skämt"? Hur kan hon vara så intelligensbefriad att hon använder just det skämtet med tanke på SDs inflammerade historia och att media hugger på minsta lilla som går i den riktningen?

Speciellt när Jomshof anklagades för att vara förintelseförnekare 4 dagar innan så drar hon ett sånt skämt?

Hon måste ju sakna hjärnceller
Citera
2022-09-13, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Höna av en fjäder. Man är inte nazist för att man drar skämt eller råkar säga fel.

Inte en höna av en fjäder.
Bara du som är korkad som försöker jämföra en faktisk felsägningen med en kvinna som medvetet drar ett nazistsämt under en valvaka för att pika mot journalister. Idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in