Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Hur är det svammel? Jag redovisar öppet tankegångar och slutsatser. I en sådan situation är det väl rimligare att bemöta dessa med egna argument, för att visa på eventuella felaktigheter kring det jag skrev?
KAN vara. Absolut. KAN också var en utomjording som tog över hennes hjärna i några sekunder. Men är det inte intressantare att prata om saker som är sannolika och presentera argument för sannolikheten?
Så din hypotes är alltså att hon på SD:s valvaka hört folk skandera "hell seger" (utan att detta fastnat på någon kamera på plats), men missuppfattat det som "helg-seger" och endast vände på orden till "segerhelg" för att hon inte vill vara högljudd? Låter inte övertygande. Inte minst motsägs det starkt av att hon sa "segerhelg" högljutt.
Jag gav ett annat exempel, varför jag per automatik är tvungen att avfärda ditt inlägg som svammel eftersom du i din expertisbubbla ej lyckades täcka in alla tänkbara orsaker, utan att jag faktiskt kom på en till.
Kan lova dig att fler orsaker kan finnas, så någonting för dig att ta med dig istället;
Var försiktig med att utropa dig för något slags orakel. Samt var ännu mer försiktig i att upprepa att du är ett orakel.
Detta är inget jag egentligen borde behöva redovisa, utan du skall i din expertisbubbla kunna räkna ut detta själv när du läser vad jag skriver.
Hon står ju vid ett bord med nån snubbe innan reportern kommer fram. Kanske han nyss sagt "Hell Seger" hörbart inom just detta bords ramar?
Använd fantasin lite.
Fallenkvist är ju verkligen inte typen som kommer på "Helg Seger" själv. Min gissning är hon hört någon partikamrat säga något sådant här, varpå det fastnat på henne i fyllan och vallan.
Så.