2022-09-13, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Vem har denna donna legat med för att fortsatt besitta den position hon har?

Jag vet inte om det stämmer, men flera har skrivit att hon är tillsammans med Tobias Andersson (sitter i riksdagen för SD).
Citera
2022-09-13, 10:57
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Vem har denna donna legat med för att fortsatt besitta den position hon har?

Mina aningar är ett det är en av Ekeroth bröderna 😝🤣

Hon verkar lika galen som bröderna
Citera
2022-09-13, 11:00
Medlem
Hade varit intressant om medlemmar på forumet med djupare förståelse inom yrkesområden som: beteendevetare med missbruksexpertis, politiska experter med partiet som fokus, historiker med inriktning krigsföring, komiker med analysexpertis samt neurologer med samma verktyg; tillsammans kunde bringa lite klarhet i om uttalandet faktiskt var
1, ordsnubbel på grund av för mycket alkohol i kombination med outvecklad hjärna och direktsändning.
2, ett extremt klumpigt uttalande grundat i personlig ideologi från personer som ofta innehar rollen som politisk landmina.
3, ett historiskt sett vanligt förekommande hejarop som ännu bara inte åternormaliserats nationellt.
4, ett inplanerat ”jag är rolig”-ögonblick i syfte att framkalla en neurologisk reaktion hos specificerat kön av viss ålder och/eller politisk ideologi.
5, talsvårigheter rotat i koppling mellan tänk och tal som medför svårigheter att bli förstådd samt framhäver risken att bli missförstådd.
Citera
2022-09-13, 11:00
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Försök inte vinkla det
Som sagt så har MED mer utländska som har förtroende för partiet än vad SD har.
SD har satt sig i den position man är genom sitt egna problem. Det är för många som hoppar av och avslöjar en massa om partiet som får folk att bli skrämda

Det gör ingen med MED. Sedan flyger ursäkterna fram såsom man för med den här bruden. Det är det som folk stör sig på.

Jag bad dig att ge din definition av rasism?

Det är nog media och stor del av övriga partier som har satt stämpeln på SD mer än avhoppade tidigare partimedlemmar.

Jag är fortfarande förvånad att en statsminister på bästa sändningstid i TV, i radio, i medier kan få anklaga ett parti, dess medlemmar och väljare för att vara rasister och nazister helt utan konsekvenser eller ens ifrågasättande?

Om du vill kan vi t.ex. ta upp socialdemokraternas bakgrund och vad de höll på med tidigare.
Citera
2022-09-13, 11:03
Medlem
Sam.Lowrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Då hade hennes ordval låtit "hell---g seger, segerhelg" nu hörs det klart och tydligt att hon säger "helg seger, segerhelg"

Helt otroligt att ni är så desperata efter halmstrån att greppa efter.

Sveavägen har verkligen mobiliserat sina nyttiga idioter.

Nu kanske inte du är skåning, men i mina skånska öron drar hon på ordet innan G:et kommer. Så låter ingen som tänkt säga ordet helg.
Citera
2022-09-13, 11:03
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Hade varit intressant om medlemmar med djupare förståelse inom yrkesområden som: beteendevetare med missbruksexpertis, politiska experter med partiet som fokus, historiker med inriktning krigsföring, komiker med analysexpertis samt neurologer med samma verktyg; tillsammans kunde bringa lite klarhet i om uttalandet faktiskt var
1, ordsnubbel på grund av för mycket alkohol i kombination med outvecklad hjärna och direktsändning.
2, ett extremt klumpigt uttalande grundat i personlig ideologi från personer som ofta innehar rollen som politisk landmina.
3, ett historiskt sett vanligt förekommande hejarop som ännu bara inte åternormaliserats nationellt.
4, ett inplanerat ”jag är rolig”-ögonblick i syfte att framkalla en neurologisk reaktion hos specificerat kön av viss ålder och/eller politisk ideologi.
5, talsvårigheter rotat i koppling mellan tänk och tal som medför svårigheter att bli förstådd samt framhäver risken att bli missförstådd.

Detta har redan gjorts av ledande expertis på området, som kommit fram till att alternativ 1 högst sannolikt är det korrekta. Finns alltså längre inget av substans att tillägga

(FB) Rebecka Fallenkvist säger "helg seger" på SDs valvaka
Citera
2022-09-13, 11:05
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman

Det är nog media och stor del av övriga partier som har satt stämpeln på SD mer än avhoppade tidigare partimedlemmar.

Jag är fortfarande förvånad att en statsminister på bästa sändningstid i TV, i radio, i medier kan få anklaga ett parti, dess medlemmar och väljare för att vara rasister och nazister helt utan konsekvenser eller ens ifrågasättande?

Om du vill kan vi t.ex. ta upp socialdemokraternas bakgrund och vad de höll på med tidigare.

Du vet nog mycket väl vad en rasist är.
Att SD sitter i den position man gör beror inte på media utan på deras egna fel. Deras män klänger/hänger på alla kvinnor speciellt om det är utländska kvinnor för att verka icke rasistiska vilket gör att situationen blir pinsam

Att MED inte blir anklagade för att vara rasister/nazister och behöver inte överbevisa sig hela tiden är för att det är två olika världar

SD har blivit ett pajasparti tack vare sina väljare men också för vem man släpper in

Det är inte rätt mot deras väljare/röstare som vill ha ett parti som diskuterar sakligt och löser problem genom fakta
Citera
2022-09-13, 11:06
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne

Rebecka använder ju fel arm, jävla blindstyren och blåsta PK-hjon
Om du inte begrep att det var sarkasm så kan du hoppa över mina inlägg fortsättningsvis.
Citera
2022-09-13, 11:09
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
En rumän som är nazist, där ser man. Ett fall av jackie arklöv-syndromet menar du? då är det ju roligare att trolla de andra, som någon gjorde på cps valvaka

Hur tänker du nu?
Kan rumäner inte vara nazister?
Citera
2022-09-13, 11:11
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman

Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Du vet nog mycket väl vad en rasist är.

Om du anklagar någon för att vara rasist/nazist så bör du ha anständighet nog att, på begäran, ange vad du menar med ordet. Skämskudde.
Citera
2022-09-13, 11:12
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Lowry
Nu kanske inte du är skåning, men i mina skånska öron drar hon på ordet innan G:et kommer. Så låter ingen som tänkt säga ordet helg.

När slogs det fast?

Hon är sannolikt glad över att det är helg och att hon är packad och försöker hitta ett sammansatt ord som börjar "helg". Så hon drar ut på ordet "helg" för att vinna tid nog att hitta nästa ord och landar i "helg-seger". Sen fattar hon att det där inte lät så bra och försöker få fram en ny kombination och landar i "segerhelg". Enkelt.

Ungefär vad man kan förvänta sig av en korkad, packad bimbo. Varför man ska hålla på och leta nazistiska slagord i det här förstår jag verkligen inte.
Citera
2022-09-13, 11:14
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Om du anklagar någon för att vara rasist/nazist så bör du ha anständighet nog att, på begäran, ange vad du menar med ordet. Skämskudde.

Fast det har gjort i tidigare inlägg
Läs mitt svar. Att du gång på gång ska ändå tjatat vad en nazist är trots att du vet att AFS medlemmar är nazister är som att jag ska fråga dig vad en islamist är.

Det är bara pinsamt i ett parti där deras egna skrivit att det existerar över 200 nazister som är kandidater

Jag har inte kommit med det utan SDs egna som varit medlemmar i många år dvs svenskar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in