Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-13, 11:15
  #1117
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Du måste förstå att många som klivit in i SD är inte lika hederliga som gamla SD som dig som gick in för att skapa integration, öppenhet och demokrati. Nu består partiet SD av äldre män som är ensamma och suktar efter unga damer/tjejer.

Männen som röstat på SD ifrån alla första början/medlemmarna har försvunnit då många partier mer blivit som SD.

Jessica Stegrud har jag inget ont att säga om. Hon har alltid uppfört sig som Åkesson trots att jag är mycket för MED så är Jessica väldigt omtänksam, vältalig och har respekt för alla

Jag har aldrig gått in i SD. Förväntar mig endast elementär anständighet bland företrädarna.

Känslostyrda eller tankestyrda politiker är överlag ett gissel. Hos en bra politiker är hjärta och hjärna synkroniserade, och då finns också en sans som är genuint mänsklig.

Rebecka Fallenkvist är uppenbarligen känslostyrd, i gott sällskap med Strandhäll, Snecker & Co.
Citera
2022-09-13, 11:16
  #1118
Medlem
Sobrilbils avatar
När folk blir hysteriska för att "nazisterna" kommer till makten är det inte särkilt långsökt att en och annan tycker att det är kul att retas lite. Hon är givetvis inte nazist. En deprimerad person som hånas för att den ser deprimerad ut skulle kunna kasta in "själv mod" i en mening för att vara lustig t ex.
Citera
2022-09-13, 11:18
  #1119
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Ja det är rätt uppenbart att det är det hon anspelar på. Skulle hon sagt ”helgseger” varför hon nu skulle ha gjort det så är det för det första en ganska ovanlig sammansättning av ord, aldrig hört ”helgseger” tidigare och för det andra sa hon det inte som ett ord utan två och då blir det väldigt uppenbart. Vilken pinsam människa. Vem fan skämtar om sådant?

Hörde att hon skyllde på att hon var full. Vilken politiker (för antar att hon är det?) är så dum att man svarar på frågor från en journalist om man är full? Och vem riskerar ens att bli berusad i den situationen? Hon verkar ju helt blåst.
Det är möjligt att hon är blåst, och jag har aldrig någonsin påstått att det är smart att säga vad hon sa. Men att måla ut henne till en nazist pga det, och tom hela SD, är patetiskt.

På 30 och 40-talet invaderade nazister länder och genomförde folkmord på framförallt judar. Idag driver "nazister" ett politiskt parti med flera judar och icke-vita som medlemmar, är väldigt positiva till Israel, och säger "helg seger" på fyllan. Det är väldigt intressant hur mycket "nazister" har förändrats.

I framtiden när muslimer får mer inflytande, kanske "nazister" tom kommer att kämpa för judars och homosexuellas rättigheter. Det skulle vara intressant att se.
Citera
2022-09-13, 11:18
  #1120
Medlem
Revolteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Enligt hennes kommentar på hennes egna sociala media till en utländsk man så ska hon slänga ut alla babbar/apor ifrån Sverige som honom.

Killen skrev eh?
Förmodligen tog han printscreen precis som alla utlänningar som bevittnade det där så det kommer nog komma ut mer ifrån garderoben snart

Finns det nåt skärmklipp på detta? Hittar inget inlägg på Twitter där hon ska ha kallat nån för babbe iaf, så hon måste ha raderat det isåfall.
Citera
2022-09-13, 11:19
  #1121
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Vem bryr sig
Citera
2022-09-13, 11:19
  #1122
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Jag har aldrig gått in i SD. Förväntar mig endast elementär anständighet bland företrädarna.

Känslostyrda eller tankestyrda politiker är överlag ett gissel. Hos en bra politiker är hjärta och hjärna synkroniserade, och då finns också en sans som är genuint mänsklig.

Rebecka Fallenkvist är uppenbarligen känslostyrd, i gott sällskap med Strandhäll, Snecker & Co.


Det har jag sett hos en partiledare och det är MEDs partiledare. Han är saklig, omtänksam och engagerad i alla människor.

Frihet för alla är en viktig sak för honom.
Han är ju en förebild för sina medlemmar som gör att männen bedriver ingen hat, separation eller någon äcklig agenda.

Jag följde både SD och MED och såg stora skillnader på öppenhet, respekt och gemenskap

Fallenkvist blir nog inte kvar så länge när Andersson är klar med henne. Tyvärr är det så att SDs partimedlemmar fokuserar mer på kuken än partiet vilket gör att när ilskna brudar hoppar av så avslöjas allt om att hon blivit utsatt för dittan och dattan
Citera
2022-09-13, 11:20
  #1123
Medlem
hoppas hon blir sparkad, har aldrig gillat henne ändå. Hon drar bara ner SD
Citera
2022-09-13, 11:21
  #1124
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revoltera
Finns det nåt skärmklipp på detta? Hittar inget inlägg på Twitter där hon ska ha kallat nån för babbe iaf, så hon måste ha raderat det isåfall.


Hon är som sagt lömsk så förmodligen när hon blev beskylld nu på media så har hon suttit och raderat en massa

Det finns dock en anledning att jag säger att det är stor skillnad på henne och Jessica.
Jessica skulle aldrig nedvärdera människor såsom hon gör
Citera
2022-09-13, 11:22
  #1125
Medlem
Skadans avatar
Dom pengar jag hade betalat för att i direktsändning kunna se tankeverksamheten hos sverigedemokrater... Gång på gång visar dom hur pantade i huvudet dom är. Skämt eller inte, varför ska dom göra livet till ett helvete för Jimmie när han precis har lyckats? Kan dom inte bara fira lugnt och när intervjuer väl kommer så säger dom att dom är jätteglada över valresultatet? Jag tappar mitt hår
Citera
2022-09-13, 11:22
  #1126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
När folk blir hysteriska för att "nazisterna" kommer till makten är det inte särkilt långsökt att en och annan tycker att det är kul att retas lite. Hon är givetvis inte nazist. En deprimerad person som hånas för att den ser deprimerad ut skulle kunna kasta in "själv mod" i en mening för att vara lustig t ex.

Man retas inte genom att dra nazistskämt under en valvaka när man representerar ett parti som försöker få bort sin naziststämpel från då partiet grundades. Hon har en väldigt skev människosyn och det är ett faktum, att man ens drar ett nazistskämt som politiker under en valvaka säger ganska mycket om vad som försiggår i det privata.
Citera
2022-09-13, 11:22
  #1127
Medlem
Revolteras avatar
Nyheter Idag skriver också att hennes "helg seger" anspelar på den svenska versionen av sieg heil.

Så jag antar att de också är vänstermedia nu enligt SD:arna i den här tråden?
Citera
2022-09-13, 11:25
  #1128
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Man retas inte genom att dra nazistskämt under en valvaka när man representerar ett parti som försöker få bort sin naziststämpel från då partiet grundades. Hon har en väldigt skev människosyn och det är ett faktum, att man ens drar ett nazistskämt som politiker under en valvaka säger ganska mycket om vad som försiggår i det privata.
Hon är säkert korkad ja, och jag tycker inte att det var det minsta roligt, men det är inte långsökt att vissa tycker det. Du tror alltså att hon är nazist?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback