2022-09-11, 11:00
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himars
SD fick dom att stta fram valsedlarna och jag har inte ftt ngra valsedlar hem frutom socialdemokratiska valsedlar, mest troligt har brevbraren ej delat ut andra valsedlar frutom Sossarnas

Nu har jag rstat p SD s vi fr slut p sossepriser p brnsle el osv

Nja, det dr handlar om hur partierna sjlva vljer att skicka ut. Hos mig kom det reklam frn alla riksdagspartier utom miljpartiet. Valsedlar kom det bara frn SD, M och KD. Detta verkar vara helt i sin ordning eftersom jag har kontakter inom postnord och de bekrftar att fr mitt postnummer r det s partierna har valt att skicka ut propaganda.

F.. kan jag meddela att alla rstsedlar fanns i min vallokal inklusive flertalet partier utanfr riksdagen (de jag minns var AFS, SKP och Nyans men det fanns fler nd).
Citera
2022-09-11, 11:28
Medlem
Valfusktrden

Jaha, d var det val igen och det r alltid bra att samla incidenter kring misstnkt valfusk och valsabotage p ett stlle, drav denna trd.

Rapportera grna det ni ser dr ute i landet.

Fr egen del en klassiker vid det hr laget, saknade valsedlar fr SD med namnlistor fr samtliga val relativt kort tid efter att portarna ppnats.
Citera
2022-09-11, 11:33
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Jaha, d var det val igen och det r alltid bra att samla incidenter kring misstnkt valfusk och valsabotage p ett stlle, drav denna trd.

Fr egen del en klassiker vid det hr laget, saknade valsedlar fr SD med namnlistor fr samtliga val relativt kort tid efter att portarna ppnats.

Stod inte korten p bordet innan du gr in i rstbset?
Citera
2022-09-11, 11:36
Medlem
Kebbabturkens avatar
Min rst skrynklades ihop till en boll och kastades i papperskorgen. Behver nog inte nmna vilket parti jag rstade p.
Citera
2022-09-11, 11:44
Medlem
akutaccents avatar
Citat:

Vilket otur! Vilket sabotage! OM det bara fanns ett stt att kringg detta...! VNTA LITE, det gr det ju. Det r bara att skriva p en blank lapp, en metod precis lika giltig som att kryssa en valsedel.

Hur dum kan man vara...
Citera
2022-09-11, 11:48
Medlem
Grontarskonts avatar
Bara ftt valsedlar hemskickat frn SD och KD! Var r alla andra partiers? Har SD brevbraren eldat upp dom?
Citera
2022-09-11, 11:48
Medlem
Ska vi gissa att all antydan till valfusk r riktat mot nglarna i SD, som naturligvis str ver all form av fusk - vid val eller vid alla andra tillfllen!?
Senast redigerad av GalenIPersilja 2022-09-11 kl. 11:51.
Citera
2022-09-11, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akutaccent
Vilket otur! Vilket sabotage! OM det bara fanns ett stt att kringg detta...! VNTA LITE, det gr det ju. Det r bara att skriva p en blank lapp, en metod precis lika giltig som att kryssa en valsedel.

Hur dum kan man vara...

Ja, det r ju vldigt giltigt och tryggt nr klfingriga individer krkar dit ett '' istllet fr ett 'a'.

Vi talar om Sveriges nst strsta parti i opinionen. Jag, menar, kom igen, ven en idiot som du fattar vl att valsedlarna inte tar slut fr samtliga val kort efter ppning.
Citera
2022-09-11, 11:50
Medlem
FarbrorAgges avatar
Alla riksdagspartiers valsedlar till riksdagen stod i en och samma rad utom SD som stod lngt ut p kanten, bland diverse obskyra smpartier. Vallokal i Stockholms innerstad idag 11/9. Det r ju inte valfusk men man fattar ju att valarbetarna i lokalen har gjort det med flit.
Citera
2022-09-11, 12:02
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ja, det r ju vldigt giltigt och tryggt nr klfingriga individer krkar dit ett '' istllet fr ett 'a'.

Vi talar om Sveriges nst strsta parti i opinionen. Jag, menar, kom igen, ven en idiot som du fattar vl att valsedlarna inte tar slut fr samtliga val kort efter ppning.

ven en idiot som du br ha koll p att det heter valkort och inte val kort. ven en idiot som du fattar att man behver inte ha ont i rven ver saknade valsedlar d du sjlv kan lsa problemet p egen hand. Eller r det kanske dina svrigheter i svenska sprket som gr dig nervs infr att frfatta din egen rst? Ta d med dig din personliga assistent!
Citera
2022-09-11, 12:06
Medlem
Min mor rapporterade att vid Hja skolan i Malm fanns det endast blanka valsedlar fr SD, fr alla 3 val..
Citera
2022-09-11, 12:07
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebbabturken
Min rst skrynklades ihop till en boll och kastades i papperskorgen. Behver nog inte nmna vilket parti jag rstade p.

Hur kunde kastaren se vad du rstat p? Rsten lgger du i ett slutet kuvert s det verkar orimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in