Skalppengar motiverar dem, och vart bättre än att säkra sin pension om inte där en jävla massa legosoldater befinner sig;
En UAF skalp - 20.000 rubler
En legosoldats skalp - 50.000 rubler
En svensk förvirrades skalp - priceless.
Nu hittar du förvisso bara på, men det stärker oavsett min poäng. Ekonomiskt motivation där du dessutom menar att den är mer individuell än vad jag menade, lycka till med att fungera bra som en enhet i ett sånt system vid en motgång.
Läskiga bilder och filmer från fronten på Telegram. Tragiskt som vanligt när det ignoreras liven som går till spillo. Hoppas Ukraina kommer till förhandlingsbordet efter detta, det borde skett för länge sedan nu.
Jag tror du följer fel telegramkanaler. Ryska soldater på Telegram rapporterar att Ukraina är både norr och öst om Izium nu. Oskil riskerar att falla.
Izyum är inringat nu, dom undkommer inte, 10 000 - 15 000 man
Putin är så jävla rökt...
Härligt!
Hoppas vi kan få se nåt klipp i morgon då 10000 ryssar lämnar staden gående med silvertejp över ögonen och händerna med buntband på ryggen. Hoppas bara det finns tejp och buntband så det räcker?
Välkommen tillbaks på måndag så ska du se Ukraina blir överkört igen
Tror du att du ensam kan försöka hålla igång fasaden att allt är på banan? Dina rubel kommer sluta ramla in på kontot så fort Putte fått en känga i arslet.
Väntar på spänning vad Soloviev ska komma med för snilleblixtar nu.
Sist sa han något om att han var lite oroad om vad som sker vid fronten. Nyheten nämns på rysk statskontrollerad TV nu enligt SVT.
För övrigt såg Soloviev ut som att han fått stryk på senaste sändningen. Det kanske utbröt slagsmål på redaktionen när de skulle försöka bestämma om de skall tycka att misslyckandet är NATO-vapnens fel eller att samma vapen inte gör någon skillnad?
Kherson kan nog vara en skenmanöver ändå. Där är de nog nöjda med att komma lite närmare för att kunna använda artilleri bättre mot bron. Melitopol däremot kan man nog tänkas gå för...
Jag hade fel på att Melitopol var nästa. Men efter Izium måste det väl ändå bli Melitopol?
Om en månad kanske?
Izyum är inringat nu, dom undkommer inte, 10 000 - 15 000 man
Putin är så jävla rökt...
Har de fått en massa mörkersikten? De kör på iaf.
Det är inte till Rysslands fördel om det blir kaos överallt. Känns som samordning och kommunikation är mer Ukrainas grej. Undrar om de hade förväntat sig att Ryssland skulle klappa ihop så här mycket...