2022-09-09, 20:02
  #211609
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Att läsa dina inlägg är som att lyssna på en vuxen som försöker övertyga andra vuxna att tomten visst finns.
Det är nåt airsoft event.

Säkert svårt för Danne att fatta att folk som leker i skogen har bättre uniformer och gear än ryska armen.
__________________
Senast redigerad av Kiddieoxo 2022-09-09 kl. 20:16.
Citera
2022-09-09, 20:03
  #211610
Medlem
Sgt.Blands avatar
De vita flaggorna har börjat att synas vid Izyum nu.

https://twitter.com/temafey/status/1568253692465549317
Citera
2022-09-09, 20:04
  #211611
Medlem
Oh shit! Det verkar ha kommit fler order från Kiev som hörsammats, trots att militärledningen i Ukraina typ tog avstånd från besluten häromdagen har alltså självmordsuppdragen fortsatt.
Ser i tråden att det rann till ordentligt bland de som vurmar USA’s pådrivande av ukrainska trupperna. Hoppas det blir ett uppvaknande nu, fattar inte varför så många toknissar här orerar så frenetiskt det de läser på Twitter. Inser ni inte att ni blir spelade? Hjälp till att få ett slut på detta istället och tryck på genom att kontakta era folkvalda. Skiten måste få ett slut.

Hoppas detta kommer bli blodbadet som tar udden av USA’s stridsvilja.
Ett bekräftat HIMAR-system förstört, och 18 nerskjutna skott från dessa idag.
Ryssen flög in trupp och materiel med helikoptrar under morgonen, och kolonier med fordon rullar in i områdena som Ukraina har avancerat mot.

Läskiga bilder och filmer från fronten på Telegram. Tragiskt som vanligt när det ignoreras liven som går till spillo. Hoppas Ukraina kommer till förhandlingsbordet efter detta, det borde skett för länge sedan nu.
Citera
2022-09-09, 20:06
  #211612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Anfaller verkligen Ukraina Lyman i Donetsk?





Om det stämmer så måste det bli fullt kaos i den ryska planeringen. Det är ju Ryssland som ska gå till offensiv i Donetsk. Inte Ukraina.

Under den senaste veckan har UAF återerövrat både Ozerne och Staryi Karavan. Så det känns som Lyman har varit ett mål sedan dess. Antar även att ett gäng av de ryska soldaterna i stan har blivit förflyttade till Iziumfronten under de senaste dagarna.

https://twitter.com/defmon3/status/1567934905199493120?s=46&t=KvLweNKrkzG2tezHGb0xCQ
Citera
2022-09-09, 20:08
  #211613
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Anfaller verkligen Ukraina Lyman i Donetsk?





Om det stämmer så måste det bli fullt kaos i den ryska planeringen. Det är ju Ryssland som ska gå till offensiv i Donetsk. Inte Ukraina.

Strategiskt har nog Ukraina en enorm överhand. Jag tror de har en plan A, B, C, D och hela vägen ner till vad nu är deras sista bokstav. De har "wargamat" det här med amerikanarna under lång tid och har mycket svårt att tro att de kommer göra några taktiskt stora missar. Sen handlar det till syvende och sist om hur de presterar på marken. Ryssarna däremot verkar ha svalt betet. Förflyttat trupp i Cherson där de nu är fastlåsta samtidigt som Ukraina kan penetrerat i öst på flera fronter så fort tillfälle ges. Verkar som att de har mycket svårt att hantera situationen och verkar råda fullt kaos med massiva förluster av materiel och manskap. Det hela påminner lite om den fanflykt vi såg runt Kiev där babushkas gav sig ut i skogen för att plocka svamp och kom hem med en rysk 2S19 Msta.
Citera
2022-09-09, 20:08
  #211614
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Visst när de är fångna och avväpnade men en fullt beväpnad konvoj som bara slänger sina vapen och ger upp finns inte.

Jovisst om dom är trötta på allt skit o bara vill lägga ner
Citera
2022-09-09, 20:10
  #211615
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Han har många bekymmer att hantera, den där Putin... Ingen vill vara med i den ryska armén längre...
Kanske det går att läsa in Putins ovilja att mobilisera i det som händer i Transnistrien - är rädd för protester vilka kräver hans huvud på ett fat för det vettlösa anfallet mot sitt brödrafolk.
Citera
2022-09-09, 20:11
  #211616
Medlem
DDRTVs avatar
Viktiga är att tala om för ryzzen att de inte inte är välkomna i Europa. Berätta för ryzzarna att de är våldtäktsmän och mördare av barn och kvinnor, de skall ut ur europa.
Citera
2022-09-09, 20:13
  #211617
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Nya klipp kommer in hela tiden, här kommer ett team i en BMP som försöker köra över en älv. https://twitter.com/DylanFrank21/status/1568213446323277826?s=20&t=jQYg6w4iV-R8fFOlT9WFvg

Förrådsställd med bristande underhåll så slutar det så här. Skvalpskyddet fram viker sig så vattnet pressar ner fronten. Då rinner vattnet ner i den och sänker skiten
Citera
2022-09-09, 20:15
  #211618
Medlem
raskenss avatar
Undrar vad som hände här. Flera ramlar av stridsvagnen. Kanske dom blev beskjutna. Slutstriden blir dock med ett träd.

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1568286246157389825?t=S0KjZoD2EzGxMQPOlsdQPw&s=19
Citera
2022-09-09, 20:15
  #211619
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveyousomuchfun
Oh shit! Det verkar ha kommit fler order från Kiev som hörsammats, trots att militärledningen i Ukraina typ tog avstånd från besluten häromdagen har alltså självmordsuppdragen fortsatt.
Ser i tråden att det rann till ordentligt bland de som vurmar USA’s pådrivande av ukrainska trupperna. Hoppas det blir ett uppvaknande nu, fattar inte varför så många toknissar här orerar så frenetiskt det de läser på Twitter. Inser ni inte att ni blir spelade? Hjälp till att få ett slut på detta istället och tryck på genom att kontakta era folkvalda. Skiten måste få ett slut.

Hoppas detta kommer bli blodbadet som tar udden av USA’s stridsvilja.
Ett bekräftat HIMAR-system förstört, och 18 nerskjutna skott från dessa idag.
Ryssen flög in trupp och materiel med helikoptrar under morgonen, och kolonier med fordon rullar in i områdena som Ukraina har avancerat mot.

Läskiga bilder och filmer från fronten på Telegram. Tragiskt som vanligt när det ignoreras liven som går till spillo. Hoppas Ukraina kommer till förhandlingsbordet efter detta, det borde skett för länge sedan nu.

Du är verkligen tragisk .
Hjälp till nu genom att be alla ryssar vända hem så att ni slipper bli slaktade.
Citera
2022-09-09, 20:17
  #211620
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Det verkar enligt Reddit vara stökigt i deras Telegram-kanaler. De väntar nog på direktiv

Efter kriget hoppas jag på en best of i humorforumet med citat ur den här tråden.
Oj. En rekordlång tråd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in