Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Anfaller verkligen Ukraina Lyman i Donetsk?
Om det stämmer så måste det bli fullt kaos i den ryska planeringen. Det är ju Ryssland som ska gå till offensiv i Donetsk. Inte Ukraina.

Strategiskt har nog Ukraina en enorm överhand. Jag tror de har en plan A, B, C, D och hela vägen ner till vad nu är deras sista bokstav. De har "wargamat" det här med amerikanarna under lång tid och har mycket svårt att tro att de kommer göra några taktiskt stora missar. Sen handlar det till syvende och sist om hur de presterar på marken. Ryssarna däremot verkar ha svalt betet. Förflyttat trupp i Cherson där de nu är fastlåsta samtidigt som Ukraina kan penetrerat i öst på flera fronter så fort tillfälle ges. Verkar som att de har mycket svårt att hantera situationen och verkar råda fullt kaos med massiva förluster av materiel och manskap. Det hela påminner lite om den fanflykt vi såg runt Kiev där babushkas gav sig ut i skogen för att plocka svamp och kom hem med en rysk 2S19 Msta.