Citat:
Med "alla håll och kanter" menade jag vilken misstänkt man än vill se där som GM så är det svårt.
Rock/täckjacka? Gärningsmannen kan inte ha både och.
Låga skor anser inte jag bevisat.
Uppgifterna avseende huvudbonad vet jag inte riktigt vad du vill mena med 1 vittne som till 95% motsäger.... vaddå?
Från den direkta mordplatsen är det ingen som säger sig ha sett en keps. Det är antingen mössa eller barhuvad, men där AD uppfattar en herrhatt. (LJ uppfattar något kepsliknande)
Gällande ålder så håller jag med och har inte påstått något om hur lätt eller svårt det är att bedöma detta.
Jag har endast lyft det som vittnena har uppgett och ingen har uppfattat en 50-åring.
Rock/täckjacka? Gärningsmannen kan inte ha både och.
Uppgifterna avseende huvudbonad vet jag inte riktigt vad du vill mena med 1 vittne som till 95% motsäger.... vaddå?
Från den direkta mordplatsen är det ingen som säger sig ha sett en keps. Det är antingen mössa eller barhuvad, men där AD uppfattar en herrhatt. (LJ uppfattar något kepsliknande)
Gällande ålder så håller jag med och har inte påstått något om hur lätt eller svårt det är att bedöma detta.
Jag har endast lyft det som vittnena har uppgett och ingen har uppfattat en 50-åring.
Med "alla håll och kanter" menade jag vilken misstänkt man än vill se där som GM så är det svårt.
Jag förstår nog tyvärr fortfarande inte vad du menar.
Jag tycker inte alls det är svårt att se någon som iaf är mer eller mindre identiskt klädd med SE begå mordet.
I så fall får vi börja med vad du menar med "bevisat".
YN sa "Det såg ut som att han hade svårt att springa, han halkade omkring i snömodden."
Andra har nämnt att man såg anklarna.
Inget vittne har nämnt något om kängor eller dylikt.
Med största sannolikhet pratar vi om låga skor.
Det är väl bara 1 vittne (har inte namnet här och nu) som direkt är säker (nämner till och med 95% på en säkerhetsskala) att GM inte har någon huvudbonad av något slag. Resten nämner det eller kommenterar inte det.
Från den direkta mordplatsen är det ingen som säger sig ha sett en keps. Det är antingen mössa eller barhuvad, men där AD uppfattar en herrhatt. (LJ uppfattar något kepsliknande).
Det första signalementet som går i morgonekot är "hatt".
Det första signalementet som går ut i SvD 1 mars är mössa eller keps.
I rapport kl 10 säger man "barhuvud enligt personen som jagade mördaren". Vem är denne person btw?
Jag förstår, men förstår inte riktigt relevansen med din "observation" kring detta och varför du tog upp det. Du sa att YN uppger en yngre ålder än 52. Ja...visst. Det sa hon säkert. Men då kommer vi tillbaka till hur man faktiskt bestämmer åldern på någon under de omständigheterna.
Signalement(ansikte), rörelsemönster kroppshållning, löpstil och t.o.m klädsel. Ingen har sagt att Engström var lik den flyende mannen. Ingen har pratat om en 52åring med ljust runt ansikte. Propert och varmt klädd i vinterrock, halsduk och stor gubbkeps. Ingen har sagt det. Ändå har Engström figurerat i media från dag ett. Om han var bara lite lik gm som borde flera vittnen sagt att den där Engström är ganska lik gm. Ingen. Tankarna går inte åt det hållet.