Citat:
Ursprungligen postat av
Hor-Ulla
Ja att du nu sitter med svarte petter och får betala mer för din el för att du har rörligt har du väl bara dig själv att skylla?
Varför har du inte bundit ditt elavtal ? är det nått som hindrat dig? Jag band mitt elavtal i december, redan då var jag väldigt orolig för inflationen så jag band det på 3 år, istället för 1 år som jag brukar.
Eftersom jag band på 3 år så gick det upp rätt mycket om jag bara skulle bundit det på 1 år, men jag ville ta det säkra före det osäkra.
Så nu sitter jag här med ett elavtal på 60 öre/kilowatten som går ut december 2024.
Återigen, vad är din ursäkt för att du inte bundit det?
Först sa rysl att det enbart var ett litet avbrott och endast en reparation på någon turbin. Sen kom Eu in och sanktionerade dem. Sen i veckan sa rysl att de inte kommer starta upp förens sanktionerna är upphävda.
Vårat kära eu bör göra det bästa för invånarna för de är väl på något sätt folkvalda?
Allt annat vore orimligt.
Blir till att bända upp golvet och elda det och även passa på att odla potatis här inne vintertid så spar man även in lite på maten också.
Kommer synas vilka som haft bundna avtal kontra rörliga för till sommaren 2023 kommer dessa it ur sina skrymslen och se ut som auswitch fångar /gollum pga all disponibel inkomst gått till elräkningar.
Ganska komiskt ändå när endast elräkningen överskrider hela inkomsten.

tänk om det skulle bli samma sak med maten eller drivmedel 25.000:- för 4 matkassar eller för två tankningar av bilen. Spännande tider!