2022-09-04, 22:20
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Blev så sjukt sugen att se filmen igen när jag såg det klippet. Fanns på HBO.

Har nog rullat filmen 4-5 ggr sen 2020. När det varit stormigt på börsen och mina innehav likt de flesta andras varit tokröda så har jag glott The big short och Margin call som "feel good" movies bara för att påminna mig om vad man sitter och petar i med sina pengar.
Citera
2022-09-04, 22:33
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Har nog rullat filmen 4-5 ggr sen 2020. När det varit stormigt på börsen och mina innehav likt de flesta andras varit tokröda så har jag glott The big short och Margin call som "feel good" movies bara för att påminna mig om vad man sitter och petar i med sina pengar.

Spara lite kulor denna gången att peta in.
💣💥💰😀
Citera
2022-09-04, 22:40
Medlem
libbens avatar
Citat:
Spara lite kulor denna gången att peta in.
💣💥💰😀

Manuell överföring varje månad utöver utgifter +extra nöjespengar >1500-2000. Avanza får sedan resten varje månad. Sedan sprider man ut det på alla innehav man har. Men denna månad har man inte brassat av en salva ännu. Ska nog köpa Tesla innan stängning på fredag.

love Elon

https://twitter.com/elonmusk/status/1565884647950626816
Citera
2022-09-04, 23:17
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Manuell överföring varje månad utöver utgifter +extra nöjespengar >1500-2000. Avanza får sedan resten varje månad. Sedan sprider man ut det på alla innehav man har. Men denna månad har man inte brassat av en salva ännu. Ska nog köpa Tesla innan stängning på fredag.

love Elon

https://twitter.com/elonmusk/status/1565884647950626816

Nog för att vi får en bounce snart innan den riktigt jobbiga resan nedåt, men jag förmoder att du aldrig säljer?

Ja herregud, om man tror att allt går rätt till på dessa ratings agencies så är man väldigt naiv.
Citera
2022-09-06, 14:17
Medlem
Ser sjukt mycket fram emot Ai day 30e september. Man kan nog bli chockad över vad världsledarna inom Ai har arbetat på senaste åren! Lär bli fantastiskt, Tesla får ju ut så mycket mer per investerad R&D krona än alla andra
Citera
2022-09-06, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Ser sjukt mycket fram emot Ai day 30e september. Man kan nog bli chockad över vad världsledarna inom Ai har arbetat på senaste åren! Lär bli fantastiskt, Tesla får ju ut så mycket mer per investerad R&D krona än alla andra
Jo, ska bli kul att se i-robot i verkligheten
Jösses, hur ska han komma undan det här, Teflon Musk?
Citera
2022-09-06, 18:26
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Mackan70
Jo, ska bli kul att se i-robot i verkligheten
Jösses, hur ska han komma undan det här, Teflon Musk?

Jag förutspår att prototypen till roboten utför något som en robot inte kunnat förut. T.ex att ta instruktioner och sen utföra det, utan att ha blivit direkt programmerad för just den uppgiften. Folk med kunskap kring området så som ingenjörer kommer fatta signifikansen av vad Tesla skapat, resten av alla människor kommer inte förstå skillnaden på vad Teslas robot kan göra och Boston Dynamics eller Xiaomi. Björnarna kommer häckla och grina över vad roboten inte kan i vilket fall som helst.

Tesla fortsätter vidare att utveckla roboten samtidigt som FSD blir färdigt medan lågbegåvade får färre och färre argument. Oftast är det "tesla ljuger" för att det tar längre tid, men allteftersom Tesla lanserar produkterna som de jobbar på så byts björnarna ut mot en ny och än mer efterbliven generation med sämre argumentationsförmåga, som vi redan kan se.
Citera
2022-09-06, 18:52
Medlem
Citat:
Jag förutspår att prototypen till roboten utför något som en robot inte kunnat förut. T.ex att ta instruktioner och sen utföra det, utan att ha blivit direkt programmerad för just den uppgiften. Folk med kunskap kring området så som ingenjörer kommer fatta signifikansen av vad Tesla skapat, resten av alla människor kommer inte förstå skillnaden på vad Teslas robot kan göra och Boston Dynamics eller Xiaomi. Björnarna kommer häckla och grina över vad roboten inte kan i vilket fall som helst.

Tesla fortsätter vidare att utveckla roboten samtidigt som FSD blir färdigt medan lågbegåvade får färre och färre argument. Oftast är det "tesla ljuger" för att det tar längre tid, men allteftersom Tesla lanserar produkterna som de jobbar på så byts björnarna ut mot en ny och än mer efterbliven generation med sämre argumentationsförmåga, som vi redan kan se.

Kan du ge något exempel på vad en sådan sak skulle kunna vara, för referens?. Alltså något som roboten gör utan att blivit förprogrammerad
Citera
2022-09-06, 20:08
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Kan du ge något exempel på vad en sådan sak skulle kunna vara, för referens?. Alltså något som roboten gör utan att blivit förprogrammerad

Ta muntliga instruktioner, navigera genom en viss miljö genom att känna igen vad som är vad, hämta ett objekt eller verktyg och lämna det till en specifik person, eller möjligtvis använda det själv.
Citera
2022-09-07, 00:19
Medlem
gladihattens avatar
Kommer med all sannolikhet vara fokus på det artificiella syncentrat, inte lustiga danser eller finurliga svar på frågor. Nån kul T2-referens borde de kunna bjuda på dock, typ "give me your clothes, boots and motorcycle".

Men framför allt tror jag vi får en robot med förmågan att upptäcka, identifiera och till viss del interagera med vardagliga objekt som inte är markerade. Boston Dynamics-robotarna flyttade t.ex runt lådor som hade QR-koder på sig, vilket visar att robotarna inte har något fungerande syncentra.

Kan dock bli knepigt för Tesla att visa något som bevisligen inte är förprogrammerat. T.ex "gå till kylskåpet och hämta en öl" hade ju varit relativt imponerande, och lite skoj. Att byta däck på en bil hade också varit rätt imponerande, och användbart.
Citera
2022-09-07, 13:16
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Nya model Y är en säker bil helt enkelt.

https://www.tesla.com/blog/model-y-earns-5-star-safety-rating-euro-ncap
Citera
2022-09-07, 16:56
Medlem
Citat:

Jag hoppas verkligen jag har fel och att vi helt plötsligt hoppar 30 år framåt i tiden. Jag tycker det är riktigt coolt att dom försöker sig på det här. Jag gillar visionen, jag tror bara inte på tidplanen. Men visst...allt handlar ju om vad man förväntar sig i september. Att det blir bättre än förra året med coola bilder och en gubbe i spandex utgår jag ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in