2022-09-06, 14:36
Medlem
Drickbacks avatar
Den engelska domarföreningen har erkänt att två av helgens VAR-beslut var felaktiga, rapporterar BBC.

Detta kanske är början på bättre domare, de borde erkänt fler fel men får börja någonstans ju.
Citera
2022-09-06, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Den engelska domarföreningen har erkänt att två av helgens VAR-beslut var felaktiga, rapporterar BBC.

Detta kanske är början på bättre domare, de borde erkänt fler fel men får börja någonstans ju.

Det är uppenbart att nuvarande applicering av VAR inte fungerar.
Därmed försvinner ju till stor del själva existensberättigandet.
Det var snack om att med VAR skulle det aldrig mera bli minsta felbeslut..istället är det mycket mera kalabalik nu än innan det började användas.

Folk har en helt annan traditionell förståelse för att en domare kan göra fel än en teknik som VAR.
Låt domaren döma,och använd bara VAR där det verkligen skall användas.
Släpp fotbollen fri..igen.
Senast redigerad av Lookalike 2022-09-06 kl. 17:31.
Citera
2022-09-06, 17:48
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:

Vilka? Jag gissar att det var Aston Villas och West Hams mål som borde ha godkänds.
Citera
2022-09-06, 17:53
Medlem
Wolvesrelaterat..Diego Costa har inte lyckats få arbetstillstånd.Det skall saknas två poäng.
Wolves verkar tro det skall ordna sig ändå..men vojne,vojne..det snackas Andy Carroll som alternativ annars.

Själv så tycker jag att man med fördel kan damma av Stephen George Bull igen istället.

King Bully torde vara nog så vass.
Citera
2022-09-06, 18:10
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Vilka? Jag gissar att det var Aston Villas och West Hams mål som borde ha godkänds.
https://www.bbc.co.uk/sport/football/62787324
Citera
2022-09-06, 18:12
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
https://www.bbc.co.uk/sport/football/62787324

Tack.
Citera
2022-09-06, 18:15
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det är uppenbart att nuvarande applicering av VAR inte fungerar.
Därmed försvinner ju till stor del själva existensberättigandet.
Det var snack om att med VAR skulle det aldrig mera bli minsta felbeslut..istället är det mycket mera kalabalik nu än innan det började användas.

Folk har en helt annan traditionell förståelse för att en domare kan göra fel än en teknik som VAR.
Låt domaren döma,och använd bara VAR där det verkligen skall användas.
Släpp fotbollen fri..igen.
Det funkade inte förra säsongen heller…
Engelska VAR har annan tolkning hur VAR ska användas än övriga Europa om minnet inte sviker.
Idag dömer engelsk domare PSG - Juve men med tysk VAR.
Problemen är 2 enligt mig, domarna har för dåliga kunskaper och VAR används på fel sätt i England.

Bara titta på skillnaden mot Europa och turneringar.
Citera
2022-09-06, 18:17
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Tack.
Vargod, skulle givetvis lagt med länk från början.

Dessutom borde VAR anmärkt på målet Aston Villa fick bortdömt trots pågående anfall.
Citera
2022-09-06, 19:08
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Vargod, skulle givetvis lagt med länk från början.

Dessutom borde VAR anmärkt på målet Aston Villa fick bortdömt trots pågående anfall.

Jag är är ju starkt negativ till hur VAR fungerar. Men hur skulle de anmärka menar du?

Domaren har ju blåst av innan Coutinho skjuter. Då kan inte en en inkompetent VAR-domare göra nåt. Felet där var istället att de assisterande felaktigt vinkade för offside och huvuddomaren agerade på den vinkningen.
Citera
2022-09-06, 19:16
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jag är är ju starkt negativ till hur VAR fungerar. Men hur skulle de anmärka menar du?

Domaren har ju blåst av innan Coutinho skjuter. Då kan inte en en inkompetent VAR-domare göra nåt. Felet där var istället att de assisterande felaktigt vinkade för offside och huvuddomaren agerade på den vinkningen.
Tänkte mer på domarförbundet, lite slarvigt skrivet av mig som öppnar för feltolkning.

Ja det anfallet vänder tillbaka och då tror assisterande felaktigt att anfallet är över men Villa har fortfarande bollen i sin ägo.

Försökte editera andra inlägget med tiden har gått ut. Istället för VAR ska det stå domarförbundet.
Senast redigerad av Drickback 2022-09-06 kl. 19:18.
Citera
2022-09-06, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Wolvesrelaterat..Diego Costa har inte lyckats få arbetstillstånd.Det skall saknas två poäng.
Wolves verkar tro det skall ordna sig ändå..men vojne,vojne..det snackas Andy Carroll som alternativ annars.

Själv så tycker jag att man med fördel kan damma av Stephen George Bull igen istället.

King Bully torde vara nog så vass.
Andy Carroll? Då är man fan desperat. 6 mål på sina 60 senaste ligamatcher

Håller tummarna för Costa, jag. Wolves kan behöva någon som grisar längst fram.
Citera
2022-09-06, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Andy Carroll? Då är man fan desperat. 6 mål på sina 60 senaste ligamatcher

Håller tummarna för Costa, jag. Wolves kan behöva någon som grisar längst fram.

Läget är ju lite desperat iom att Kalajdzic gick sönder efter 40 minuter.Han lär vara borta 6-9 månader.
Raul Jimenez verkar vara slut på dessa nivåer.Skall dessutom lida av kroniskt trötthetssyndrom nuförtiden.David Luiz knäckte honom.
Fabio Silva lånades ut till Anderlecht i ett försök att få igång "The Generational Talent".Går väl sådär och han har scorat fem mål i Belgien tror jag..men vi kan inte återkalla honom förrän i Januari..och måste dessutom då betala en del pengar för det.
Varken Podence,Guedes,Hwang,Neto eller Adama funkar i niorollen och nu har fönstret stängt vilket innebär det ytterst begränsade antalet spelare som var free agents.
Diego Costa förefaller faktiskt vara det bästa vi kan få tag på nu i denna prekära situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in