En rätt uppseendeväckande nyhet. Visserligen National League men alltjämt engelsk fotboll.
https://www.theguardian.com/football/2022/sep/05/oldham-hallam-hope-assault-club-car-park
Oldham Athletic's Hallam Hope blev i lördags överfallen utanför Boundary Park efter lagets match mot Chesterfield. Vårdas nu på sjukhus med allvarliga skador och den misstänkte gärningsmannen är en Chesterfieldspelare.
- - -
Nu när det ändå snackas Leicester i tråden vill jag gärna bidra med lite tankar.
Det är egentligen bara Schmeichel och Fofana som är de riktiga tappen inför/under den här säsongen och jag kan tycka att Leicester och Rodgers ska göra det jävligt mycket bättre. De har har kanske inte haft det lättaste spelschemat med Arsenal och Chelsea borta samt United hemma, men har samtidigt torskat mot Southampton, Brighton och kryssat mot Brentford - tre matcher man åtminstone borde tagit en vinst i.
Nu senast mot Brighton ställde Rodgers upp med Ndidi som mittback trots att Vestergaard och Söyüncü fanns tillgängliga för spel (men ej uttagna) och så släppte man in 5 mål. Ndidi drog också på sig en otroligt klumpig straff. Evans såg också riktigt jävla loj ut och det håller ju bara inte med den här hönsgården.
Okej, Brighton är riktigt bra just nu och Leicester är inte vad de brukade vara och har knappt investerat någonting inför säsongen men jag hade hoppats på mer från detta lag med tanke på vilka spelare och rutinen man ändå har i truppen.
På pappret är det ju en ganska bra trupp - Vardy, Maddison, Albrighton, Evans, Castagne, Barnes, Tielemans, Ndidi m.fl. - och en placering runt mitten är knappast orealistiskt. Som någon redan var inne på har de ett bättre lag än många andra i PL.
Det börjar bli bråttom att vända detta för just nu 8-16 i målskillnad och vid förlust mot Villa i helgen är man redan 6 poäng från säker mark. Jag ser helst att varken Villa eller Leicester åker ner i Championship men det är inte omöjligt. Aston Villa's 4 pinnar på 6 matcher är också under all kritik och kanske mer oväntat med tanke på deras satsning. Det kan bli en riktig ångestmatch med två managers som hänger löst på lördag och jag ser fram emot den. Vid Leicesterförlust tror jag Rodgers ryker, men vid Villaförlust tror jag ändå Gerrard får sitta kvar några matcher till.
Vem tycker ni ansvaret borde vila på, klubbledningen, Rodgers eller spelarna? En kombination?