Citat:
Ursprungligen postat av
Alannon
Håller med dig i denna åsikt faktiskt, att jämföra en eventuell Arsenal-vinst av PL i år med Leicesters skräll är bara kalkon-mässigt.
Nu tror jag inte att ni lyckas hålla i detta hela säsongen om spelartruppen förblir precis som den är nu. Ett par additions i januari för rotation / täckning på skador så kan det vara en möjlighet kanske kanske. Ni har även haft en hel del flyt med domslut på dessa tio matcher (och jag är medveten att sådant ibland hjälper en och ibland stjälper). Vad jag menar är att några matcher lika gärna kunde vart andra resultat men att du skall vara glad och happy över inledningen oavsett absolut
Till de som säger emot dig i jämförelsen:
Visst har inte Arsenal rosat marknaden de senaste åren med framgångar och topp-placeringar som när de slogs om sakerna år ut och in men de har ändå tillhört övre delen av Premier League. Leicester hade året innan sin vinst en imponerande 14e plats, fem åren innan där tillhörde man Championship med placeringar 5-10-9-6-1. 08/09 var man i League One exempelvis.
Skönt att det ändå finns någon som kan se lite nyktert och inte ständigt ha "Hata Generalen-glasögonen" på sig
Det är en fullt rimlig åsikt och jag är nog böjd att hålla med. Tittar man t.ex. i EL där det roterats så ser man att det direkt droppar avsevärt i kvalité från förstaelvan. Nu har man kommit undan med idel segrar där pga att motståndet inte är av samma kaliber som i ligan, men säg att en sån som Partey (vilken vi vet är skadebenägen) försvinner så vinner man inte mittfältskampen mot något lag på den övre halvan i ligan.
All buffert man kan bygga på sig nu innan VM-uppehållet kommer att bli guld värd i slutändan känns det som. 4 poäng är inte mycket i det långa loppet. City tappade väl nästan 9 pinnar mot Liverpool förra säsongen?
Tittar man på de 10 matcher Arsenal spelats hittills så tycker jag väl egentligen att det bara är i söndags som vi inte varit spelmässigt bättre än motståndarna. Brukar vara ett bra mått vart man står om man oftast är det bättre laget i sina matcher. Sådant bygger framgång över tid.
Lite så. Samt att man har helt andra resurser såklart. All heder till Leicesters bedrift och även som utomstående tyckte man ju det var häftigt där och då. Men det var aldrig tal på något annat än att det där var en engångsgrej och att Leicester snart skulle halka ner från toppen.