2022-09-01, 15:00
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Intressant diskussion, menas under året eller denna säsong?

Handlar det enbart om Premier League eller inkluderar ni alla tävlingsmatcher med både Manchester City och Norge?

Tror de menar i ligan, och han är på väg mot 68,4.

En skrev att han hade fått 100 ggr pengarna på Haaland 40+ mål. De oddsen är nog inte lika bra längre. en siffra jag såg nu var istället 10 ggr.

Oddsen på honom som skytteligavinnare har gått fråb 4 till 1,33.
Citera
2022-09-02, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tornseglare
Jag tror han floppar i PL och åker raka vägen hem till Dortmund. Ett helt annat försvar i PL, mycket mer fysiskt.
Tror också han floppar. Mycket mer fysiskt. Och för en liten svag spelare som Håland blir det för tufft. Och hans start säger ju att du har rätt. Dåligt.
Citera
2022-09-03, 09:58
Bannlyst
Håland har ju blivit rätt stor och bland annat har forskare och vetenskapsmän börjat analysera Erlings fotbollsspelande.

https://www.google.com/amp/s/www.90min.de/posts/forschungsergebnisse-zeigen-darum-ist-erling-haaland-so-gut-01gbyrednjvz/amp
Dessutom analyserar man vad han äter https://www.expressen.se/sport/fotboll/erling-haaland-visar-upp-sin-ovanliga-kost/
Citera
2022-09-03, 21:21
Medlem
Haaland var fantastisk i dag. Mer delaktig i spillet og skulle blitt matchvinner... Walker fucka til det.
Citera
2022-09-03, 21:27
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Vägrar Foden fortsatt passa Håland?
Citera
2022-09-03, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Vägrar Foden fortsatt passa Håland?
Foden var usynlig i dag. Det var fantastisk samspill mellom KDB og Haaland som var hele Citys angrep. Cancelo også bra høyt i banen.
Citera
2022-09-06, 17:37
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Ni som är äldre än mig: Vilka skulle ni säga är lika bra på att göra mål? Gerd Müller? Jag är inte jätteintresserad längre av fotboll utanför Allsvenskan men jag kan en jävla massa historia och så men kollar inte mycket nuförtiden men när jag ser Erling tänker jag tillbaka på när jag själv spelade, det var en sån typ jag var. En jävel som gjorde mål på allt på betydligt lägre nivå såklart men ändå. Alla sa att jag alltid hade "tur" men står man rätt så. Och frågan är om inte Erling Haaland trots sin unga ålder är den bästa jag sett på just denna typ av fotboll, att alltid lyckas vara på rätt plats vid rätt tillfälle och göra mål.

Edit: Fan Lewandowski glömde jag. Men de skiljer sig lite grann.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2022-09-06 kl. 17:41.
Citera
2022-09-06, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Ni som är äldre än mig: Vilka skulle ni säga är lika bra på att göra mål? Gerd Müller? Jag är inte jätteintresserad längre av fotboll utanför Allsvenskan men jag kan en jävla massa historia och så men kollar inte mycket nuförtiden men när jag ser Erling tänker jag tillbaka på när jag själv spelade, det var en sån typ jag var. En jävel som gjorde mål på allt på betydligt lägre nivå såklart men ändå. Alla sa att jag alltid hade "tur" men står man rätt så. Och frågan är om inte Erling Haaland trots sin unga ålder är den bästa jag sett på just denna typ av fotboll, att alltid lyckas vara på rätt plats vid rätt tillfälle och göra mål.

Edit: Fan Lewandowski glömde jag. Men de skiljer sig lite grann.
Om du är intresserad av historia så är väl Gunnar Nordahl en bra jämförelse. Han gjorde 43 mål på 33 landskamper och vann italienska skytteligan fem gånget.

Annars verkar Håland vara något speciellt. Jag har inte sett något liknande under min livstid, dvs om det fortsätter i den här stilen under hela säsongen och flera säsonger. Han kan definitivt bli den främste centerforwarden genom alla tider. Problemet är väl bara att han är skadebenägen.
Citera
2022-09-06, 21:24
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Om du är intresserad av historia så är väl Gunnar Nordahl en bra jämförelse. Han gjorde 43 mål på 33 landskamper och vann italienska skytteligan fem gånget.

Annars verkar Håland vara något speciellt. Jag har inte sett något liknande under min livstid, dvs om det fortsätter i den här stilen under hela säsongen och flera säsonger. Han kan definitivt bli den främste centerforwarden genom alla tider. Problemet är väl bara att han är skadebenägen.

mål efter 20 minuter i cl debuten för city

han är verkligen unik fullständigt spottar in mål oavsett miljö och klubb nu kommer han för första gången någonsin tjäna tiotal miljoner vilket kommer göra han och hans familj ekonomiskt oberoende många generationer framåt det ska bli intressant om drivet glädjen glöden viljan att göra mål på allt fortsätter hålla i sig jag hoppas det

Hålland är verkligen något utöver det vanliga
Citera
2022-09-06, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
mål efter 20 minuter i cl debuten för city

han är verkligen unik fullständigt spottar in mål oavsett miljö och klubb nu kommer han för första gången någonsin tjäna tiotal miljoner vilket kommer göra han och hans familj ekonomiskt oberoende många generationer framåt det ska bli intressant om drivet glädjen glöden viljan att göra mål på allt fortsätter hålla i sig jag hoppas det

Hålland är verkligen något utöver det vanliga
Jag tittar på honom varje gång han är i bild i den här matchen. Han springer på ALLT. Försvararna har inte en chans att hänga med när han sätter fart.
Citera
2022-09-06, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Jag tittar på honom varje gång han är i bild i den här matchen. Han springer på ALLT. Försvararna har inte en chans att hänga med när han sätter fart.

stackarna kan ju inte sätta nåt emot honom om de står i vägen heller... Allt är så genomäckligt med honom, ser nästan ut som nåt provrörsexperiment för att få fram den perfekta strikern! Kommer bli goat diskussioner om han fortsätter.. Blir han bättre är det inte ens diskussion vs Messi/ronaldo 😂
Citera
2022-09-06, 22:41
Medlem
Ikke bli skadet nå, Erling 😆

Ronaldo har 140 CL-mål. Erling har 25.

Den rekorden ryker uten seriøse skader.
Senast redigerad av StonesThrow81 2022-09-06 kl. 22:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in