2022-09-05, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Det är löjligt att försöka vända på hotet.
Anledningen att länder i Rysslands närhet går med i Nato är samma som vår anledning; Ryssland.

Helt uppenbart var Ukraina i behov av ett natomedlemskap. Om Nato skulle vara ett hot mot Ryssland skulle ett Ukrainskt medlemskap varken göra till eller från då nato haft gränser 60 mil från Moskva och 16 mil från Sankt Petersburg länge.

Nato är inte som Ryssland och invaderar länder med det officiella motivet att avnazifiera när de egentligen bara vill konvertera landet till ryskt. Det senare är en mer makaber anledning. Och ingen gillar ju nazister. Därav lögnerna som Ryssland är världsmästare på.

Nej precis, de hittar istället bara på att andra länder har massförstörelsevapen så att man kan råna dem på deras olja. Amerikanerna är tveklöst lögnernas okrönta kungar.
Citera
2022-09-05, 21:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Jaså du menar det strypta flödet som är näst intill obefintligt i Nordstream 1? Sen då? Nordstream 2 som aldrig kommer öppnas?
Inte mycket till gasexport inom Europa just nu och kommer högst sannolikt fortsätta så tills ingen längre köper gas ifrån dom.
Vem tackar Trump för att han bromsade Nordstream 2? Annars hade Tyskland suttit ännu hårdare fast i beroendet till Ryssland, då hade de stängt ner kärnkraftverken snabbare.
Citera
2022-09-05, 21:53
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Du kommer få pröjsa massor och du har redan förlorat.
Säg mig, vad har jag förlorat????? Mitt liv har inte ändrats ett dugg! Jag kör bil, jag äter gott, jag bor varmt, mina bankkort funkar, jag behöver inte bry mig om visum, jag köper vad jag vill ha, jag får reservdelar och utrustning på ett klick, jag har frihet.

Men ryzzsvinet, han äter kålsoppa, dricker spolarvätska, är förtryckt men fattar det inte för han är efterbliven och traskar i leran för Ladan är trasig.

Vem är vinnaren?
Citera
2022-09-05, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Så länge det dör tusentals, tiotusentals, hundratusentals, miljoner ryzzsvin i Ukraina och ryzka armén lider jätteförluster och Ryzzhelvetet stagnerar och isoleras så länge är jag beredd pröjsa mer.

Är detta krig verkligen Putins idé eller är det hårdföra militärer i hans närhet som ligger bakom. Nog är det obegripligt att en man med Putins enorma rikedomar riskerar allt på ett dyrt skitkrig som Ryssland aldrig kan vinna. Och vad det verkar går det inget vidare för Ryssland i Ukraina och det här med att stänga av gasen är nog att skjuta sig själv i foten. Ryssarna är i desperat behov av inkomster och stängningen av gasleveranserna drabbar Europa, men ännu mera Ryssland. Är det desperationsbeslut från Ryssland sista spiken i kistan för detta land?
Citera
2022-09-05, 21:56
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
Nej precis, de hittar istället bara på att andra länder har massförstörelsevapen så att man kan råna dem på deras olja. Amerikanerna är tveklöst lögnernas okrönta kungar.
Nej, det är Ryssland. På sin höjd kan usa haft den positionen tidigare.

Men varför skriver du detta här? Om du inte gillar lögner kan du ju omöjligen gilla Rysslands beteende idag. Eller hur motiverar du att det är illa att vara värst, men hederligt och värt att försvara den som är näst värst?

Det du kritiserar usa för är ju vad Ryssland sysslar med nu. Varför är beteendet värt att försvara i ena fallet men inte i det andra?

Och nu diskuterar jag endast utifrån att dina premisser är gällande. Och efter att USAs historiska agerande är relevant för Rysslands beslut att invadera Ukraina. Vilket det inte är.
Senast redigerad av MrArtur 2022-09-05 kl. 22:00.
Citera
2022-09-05, 21:59
Medlem
Citat:
Menar du att Ryssland avser att skydda sin befolkning bofasta i Natomedlemsländer för att mota bort Nato, medelst atombomber?

Ja, skulle Ryssland atombomba Natoländer skulle det hetta till, kan man väl säga. Det skulle nog heller inte uppskattas av de beskyddade att bli atombombade av sina beskyddare. Det är faktiskt en ganska olämplig form av beskydd. Låter mer som hot.

Ja, vem tolka inte kriget som ett hot? Sverige ett neutraltland går med i Nato inte utan anledning.
Citera
2022-09-05, 22:01
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalipso
Ja, vem tolka inte kriget som ett hot? Sverige ett neutraltland går med i Nato inte utan anledning.
Absolut är Ryssland ett hot. Detta har de visat med all önskvärd tydlighet.
Citera
2022-09-05, 22:04
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Nej jag syftar på Turkstream samt piplinen i Ukraina som återigen leverar enligt SR ekonomieko extra som sändes idag.

Här kan du läsa lite.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/TurkStream

Varför tror du att det saknas köpare av rysk fossil energi i övriga världen? Vet du hur många dom bor i Europa? Vet du hur många som bor i Asien?
Hur värmer kinesen sitt hus? Med kol. 80% av kineserna värmer med kol. Resten av Asien? Majoriteten bor i tropikerna som inte ens har gaskrävande industrier. Hur lång är vintern i Thailand, Vietnam och Filippinerna? Hur mycket kan ryzzsvinen kompensera bortfallet av Europa?
Citera
2022-09-05, 22:06
Medlem
ForumApaches avatar
Ryzzsvinen har satt sig i schackmatt. De är HELT DESPERATA!!!! De försöker skrämma Europa nu i September därför att kriget i Ukraina går uselt. Tunga förluster!!!!! De hoppas att deras lydiga horor i Europa trummar upp skräckscenariot SOM ALDRIG KOMMER ATT UPPFYLLAS.
Citera
2022-09-05, 22:07
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pax80
Är detta krig verkligen Putins idé eller är det hårdföra militärer i hans närhet som ligger bakom. Nog är det obegripligt att en man med Putins enorma rikedomar riskerar allt på ett dyrt skitkrig som Ryssland aldrig kan vinna. Och vad det verkar går det inget vidare för Ryssland i Ukraina och det här med att stänga av gasen är nog att skjuta sig själv i foten. Ryssarna är i desperat behov av inkomster och stängningen av gasleveranserna drabbar Europa, men ännu mera Ryssland. Är det desperationsbeslut från Ryssland sista spiken i kistan för detta land?
Putin har storhetsvansinne. Därför.
Citera
2022-09-05, 22:17
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
En fördel med det ryska tillfälliga gas stoppet(eftersom de kommer att ligga på sina knän för att få börja exportera igen när äcklet Putin är avpolletterad)är att den osäkerheten är försvunnen på marknaden.
Det enda som återstår är att NaziRyssland ALDRIG kommer att tillåtas vinna kriget i Ukraina..och det är exakt det som händer i skrivande stund.

Ja nu är hotet om att stänga av gasen borta så det är ju bra.
Om Putin tänkt stänga av den hela tiden eller inte kan vi inte veta, men att han stänger av den kan vara för att han tror det är nu eller aldrig att använda det vapnet. För det är ju ett tveeggat svärd.
Citera
2022-09-05, 22:18
Medlem
Citat:
Absolut är Ryssland ett hot. Detta har de visat med all önskvärd tydlighet.
Det är numera handelskrig. Sanktioner från G7 och EU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in