Citat:
Ursprungligen postat av
MrArtur
Att invadera Irak pga påstådda massförstörelsevapen var uppenbarligen ett motiv som inte höll. Alltså var det fel att utföra detta krig utifrån det motivet. Och i brist på andra motiv var invasionen enligt mig fel från USAs sida.
Vad det har med denna konflikt att göra vet bara du och det är Inget du vill dela med dig av uppenbarligen. Vi vet bara att du tar fram detta när samma ryska beteende kritiseras. Det ger intrycket av att du utgår ifrån att USAs agerande för 50 och/eller 20 år sedan har någon som helst relevans för att rättfärdiga Rysslands beteende, som du just kritiserat utan att veta om det, vad det verkar som.
Smartare än så är du inte och vi får väl lämna det så eftersom du inte vill förtydliga genom att besvara inlägg.
Det är precis här hyckleriet ligger, du är bara inte tillräckligt smart för att själv komma till slutsatsen utan måste ledsagas som den jättebaby du är. Men okej, låt gå för den här gången!
Exakt, USA invaderade och försökte råna ett land byggt på falska premisser. Som ett resultat av detta mördades över en miljon civila Irakier. Det jag undrar är, vart var omvärldens reaktioner då, varför skrek sig inte Europas ledare hesa över det amerikanska barbariet och införde sanktioner samt bannlyste amerikanska idrottare från tävlingar?
Vi behöver inte gå 50 år tillbaka i tiden, eller för den delen ens prata om USA för att komma till Västvärldens hyckleri. Hösten 2020 lanserade Azerbaijan, backat av Turkiet en oprovocerad attack mot Artsakh, som tillhör Armenien, vilket resulterade i ett krig där tiotusentals människor förlorade sina liv och hundratusentals drevs från sina hem. Vart var de Europeiska reaktionerna då, bortsett från Frankrike? Ingen sa ett ord, Norge, Sverige, alla som nu viftar med humanismens flagga och fördömer Ryssland, sa inte ETT ORD, speciellt inte något negativt mot varesig Aliyev eller Erdogans agerande.
Det är här mitt problem ligger.