2022-09-05, 21:13
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulslickare
Varför gick nu USA in i Irak och Afghanistan igen? Va det inte något med "terror"? Hur är det nu igen, är det inte USA som mer eller mindre styr Nato? Hur många icke defensiva "insatser" har nu USA tvingat in medlemsländer i?

Hur va det nu när Ryssland och Kuba började prata? Gick inte USA in och lovade krig? Låter väldigt likt det Ryssland anklagas för... Hmmm.
USA har gjort många tveksamma ageranden. Hur är det med Ryssland idag?
Att påpeka att andra betett sig svinigt på samma sätt som Ryssland idag, borde väl snarare vara en kritik mot Rysslands agerande och inte ett försvar av det.
Citera
2022-09-05, 21:16
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamron
Kommer förbereda yxan, tändare, tält, sovsäck, kol, tändvätska och stormkök.
Vi går tillbaka till stenåldern, fast kommer ändå ha lite lyxigheter dom inte hade. haha

Fast man slipper störiga ljud från lägenheter och grannar iallafall. Thats a plus.

Glöm inte toapappret också när du ändå är i gång. För det är väl så ni räddharar resonerar likt samma skrämselpropaganda som under pandemin.
Citera
2022-09-05, 21:20
Medlem
Kriget har börjat. Så klart man agera när det bli dyrt. Krig kosta pengar och vi alla betala för detta. Inget konstigt med det. Tror du Ryssland skulle acceptera sanktioner med en nypa salt. Varför skulle de gör det? Allt som händer nu är exakt vad Putin ville. Nato vill inte kriga och tror mig, en dag kommer ultimatum, Våra Ryss medborgare i Estland, Lettland, och Litauen känner sig hotat. Vi kan använda kärnvapen för att skydda de. Dvs driva bort NATO för att undvika domesdagen. Ingen vet hur detta kommer sluta men en sak man skall veta, Ryssland kommer inte ge upp.
Citera
2022-09-05, 21:38
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalipso
Kriget har börjat. Så klart man agera när det bli dyrt. Krig kosta pengar och vi alla betala för detta. Inget konstigt med det. Tror du Ryssland skulle acceptera sanktioner med en nypa salt. Varför skulle de gör det? Allt som händer nu är exakt vad Putin ville. Nato vill inte kriga och tror mig, en dag kommer ultimatum, Våra Ryss medborgare i Estland, Lettland, och Litauen känner sig hotat. Vi kan använda kärnvapen för att skydda de. Dvs driva bort NATO för att undvika domesdagen. Ingen vet hur detta kommer sluta men en sak man skall veta, Ryssland kommer inte ge upp.
Menar du att Ryssland avser att skydda sin befolkning bofasta i Natomedlemsländer för att mota bort Nato, medelst atombomber?

Ja, skulle Ryssland atombomba Natoländer skulle det hetta till, kan man väl säga. Det skulle nog heller inte uppskattas av de beskyddade att bli atombombade av sina beskyddare. Det är faktiskt en ganska olämplig form av beskydd. Låter mer som hot.
Senast redigerad av MrArtur 2022-09-05 kl. 21:40.
Citera
2022-09-05, 21:42
Medlem
ForumApaches avatar
Så länge det dör tusentals, tiotusentals, hundratusentals, miljoner ryzzsvin i Ukraina och ryzka armén lider jätteförluster och Ryzzhelvetet stagnerar och isoleras så länge är jag beredd pröjsa mer.
Citera
2022-09-05, 21:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Mikael Dammberg får frågan i Aftonbladet: är det regeringen som drivit upp alla priser som Elisabeth Svantesson påstår?
Nej. Det är inte regeringen - det är kriget.

Detta får vi oss itrummat i debatt efter debatt. Men det är inte sant. Rätt svar är att det är EU.s reaktion på kriget som satt oss i skiten. EU svarade utan eftertanke med en krigsförklaring mot Ryssland. Det är konsekvenserna av denna krigsförklaring vi nu försmäktar under.

Detta vill inte EU erkänna. Inte regeringen heller. Man hoppar över EU:s fulla ansvar när man ska förklara ty man skäms för att EU svikit sitt ansvar mot sina undersåtar. Det vill man inte höra talas om.

Detta tycker jag är det sämsta med EU just nu. Att man gömmer sig bakom kriget och nämner inte ett ord om sin egen reaktion på det. En reaktion som inte underställdes demokratisk beredning eller diskussion utan som trummades igenom med hjälp av rent hat och russofobi.

Det är sanktionerna mot Ryssland och vapengåvorna till ena sidan stridande som vi nu skördar konsekvenserna av. Det tror jag ingen i EU-ledningen bryr sej om eftersom de allesammans har råd många gånger om att betala sina egna elräkningarna med sin kraftigt tilltagna löner.

Vore jag ryss skulle jag göra precis som Putin gör fast jag hatar honom. Vrida åt gaskranarna till Europa några extra varv - hårt. "Det allsmäktiga Europa" vet varken ut eller in. För att kompensera de medlemmar som förlorade mest energi när gasflödet täpptes till får vi andra som aldrig skrev nåt gaskontrakt med ryssen dela med oss av vår ynka förbrukning.

Plötsligt när vår energiåtgång passerar EU:s elmätare så blev vår ynka förbrukning skyhög med åtföljande skyhög kostnad. Hur kan en ynka elförbrukning som vår bli så hög? Jo - Vi betalar för Tysklands och Frankrikes el också. Känns det bra?

Borde inte EU betala Tyskland och exempelvis Frankrike ur nån annan kassa i stället för att pungslå sina undersåtar utan en ärlig förklaring ens.. Som nån djävla nödskatt när EU själv har skapat nöden. Betalar vi Ukrainas elkostnader också? Det skulle inte förvåna mej. Fy fan vad förbannad jag är.
Mycket bra skrivet! Vill bara lägga till att USA i stor utsträckning påverkade EU att gå så hårt ut i sanktioner mot Ryssland. EU föll till föga för USAs påtryckningar och sköt Europas ekonomi i sank helt frivilligt.
Citera
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalipso
Ryzzhelvetet kommer att kollapsa och det kommer aldrig mer vara annat än ett imperium av skitfolk i ett skitland utan framtid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Jaså du menar det strypta flödet som är näst intill obefintligt i Nordstream 1? Sen då? Nordstream 2 som aldrig kommer öppnas?
Inte mycket till gasexport inom Europa just nu och kommer högst sannolikt fortsätta så tills ingen längre köper gas ifrån dom.

Nej jag syftar på Turkstream samt piplinen i Ukraina som återigen leverar enligt SR ekonomieko extra som sändes idag.

Här kan du läsa lite.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/TurkStream

Varför tror du att det saknas köpare av rysk fossil energi i övriga världen? Vet du hur många dom bor i Europa? Vet du hur många som bor i Asien?
Citera
2022-09-05, 21:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Så länge det dör tusentals, tiotusentals, hundratusentals, miljoner ryzzsvin i Ukraina och ryzka armén lider jätteförluster och Ryzzhelvetet stagnerar och isoleras så länge är jag beredd pröjsa mer.
Du kommer få pröjsa massor och du har redan förlorat.
Citera
2022-09-05, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache

Enklast är nog att du slår av din bostads huvudbrytare och håller dig varm med hjälp av onani till Zelensky berömda musikvideo
Citera
2022-09-05, 21:47
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Du menar sanktionerna som Ryssland bara tjänar på?
Hahaha!!! Berätta hur ryzzsvinen tjänar?
Citera
2022-09-05, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Nu svarar du inte alls på det jag kommenterade men lille bajslandet Skitryssland har inga som helst att diktera om vilken försvarsallians Ukraina vill vara med i. De flesta länder kring Ryssland vill vara med i en klubb som ger dem beskydd mot en mobbare som Ryssland. Ryssland kunde ha testat en annan approach så kanske inte alla hade tyckt att de var apa. Det är därför inte Mexiko vill ingå i en koalition med bajsryssen för USA vårdar relationen med Mexiko istället för tvärtom.

Du pratar om mobbare, vad är USA då din ärthjärna? Landet utan historia, fast med mer blod på sina händer än alla andra. Vad ger amerikaner för rätt att gå in i Irak, Syrien, Afghanistan, vad är ändamålet där, att skydda den inhemska befolkningen? Titulerar sig själv befriare av Europa när det i själva verket var Sovjetunionen som besegrade Hitler.

Två fel gör inte ett rätt, men hyckleriet om vem som är god/ond är löjeväckande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in