2022-09-05, 12:42
Medlem
Awkwardmans avatar
Ett mirakel måste ske dom närmaste dagarna. Typ dolda kameran från heilande S-partisyrelse eller barnorgier med MP.

Tror inte SDs presskonfa i em komme vara detta mirakel. Kanske tvärtom
Citera
2022-09-05, 12:48
Medlem
Det är definitivt kört.

Om 5 av 5 institut har den rödgröna mångkulturella röran som vinnare i valet med 5 dagar kvar eller något då är det definitivt över. Lär inte bli en stor vinst men ändå tillräckligt.

Det är väl knappast någon som är förvånad när man på typ 20 år har importerat hit 2.000.000 röstberättigade afghaner och dylikt.

Mycket mörkt. Nu fortsätter invasionen av valboskapet tillsammans med eskalerad gängbrottslighet.

Arma jävla land.
Citera
2022-09-05, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balomousmd
Det verkar så. Fy fan... en vänsterregering i 4 år till. Jag orkar inte.
Hm, det blir ju knappast någon dramatisk domedag den 12/9 heller i och för sig. Men med tanke på de dåliga skolresultaten och snabbt ökande ungdomsbrottsligheten så ser väl inte Sveriges framtid särskilt ljus ut nej.
Citera
2022-09-05, 12:49
Medlem
Amors avatar
Känns tyvärr kört. Bara att gratulera S och C för en väl genomförd kampanj med era stora valkassor. Ni gav aldrig oss i högern en chans.

Liberalernas vacklande var också en gratisgåva till vänsterblocket. C och V:s inkompatibilitet pratar ingen om.

Stora förloraren landet Sverige som kommer kravla ännu djupare i det mångkulturella träsket. Men folket får skylla sig själva när de röstar för det.
Citera
2022-09-05, 12:53
Medlem
Hur tolkar ni att L plötsligt börjar ställa krav? Har man insett att Ulfs lag inte kommer vinna?
Citera
2022-09-05, 12:54
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Låg stämning nu i tråden på de som vill ha en förändring med normala elpriser, bränslepriser, inlåsta kriminella och annat positivt.

Detta är inte över mina vänner.
Det skiftar snabbt.

Se SDs valfilm (om ni mot förmodan missat den) så länge
https://youtu.be/9yseFnoQb4c
Citera
2022-09-05, 12:55
Medlem
Det verkar tyvärr som att brunsmetandet lyckats ännu en gång. De osäkra har i allt högre grad bestämt sig för ”Den Goda Sidan” ledda av landsmodern Magda.

Vi som förfasades över Sosse-skandalen i fredags med presskonferensen där SD utmålades som ett hot precis som i valfri diktatur var vi som röstar SD eller M ändå. Resten brydde sig inte.

Det enda jag ser som ändå talar till högersidans fördel är att även M och KD blivit så stigmatiserande att folk kanske något mer underrapporterar dem (säger att de är osäkra istället eller svarar inte) än i förra valet, att högern brukar vinna debatterna samt att det kan vara viss helg-bias i undersökningarna. S gör bra valrörelser och är nu stenhårt ute i förorterna (där landsmän erbjuder mutor eller hotar med vad som händer om någon annan än S har makten), låter LO terrorisera arbetsplatser samt annonserar för fulla muggar i sociala medier på arabiska. S kommer därför öka.

Det vi får hoppas på är ett resultat för SD på över 20%, att L åker ut och att S fimpar MP.
Citera
2022-09-05, 12:55
Avslutad
De rödgröna ser ut att gå mot vinst. Detta är dock bara opinionsmätningar. Detta borde ju sporra människor i det blåa laget att gå och rösta?
https://www.svt.se/datajournalistik/val2022/valjarbarometer-dag-for-dag/`

Kanske finns det visst hopp i att Nyans kan ta lite väljare på marginalen och vara tungan på vågen som gör att de rödgröna förlorar?
Citera
2022-09-05, 12:56
Medlem
Ge inte upp riktigt än. Dessa opinionsmätningar har svängt kraftigt på bara ett par dagar under de senaste två veckorna...utan att hitta en tydlig trend.
Tror också att sosseriet tar hem segern ännu en gång, men är inte övertygad än.
Citera
2022-09-05, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kralnor
Ge inte upp riktigt än. Dessa opinionsmätningar har svängt kraftigt på bara ett par dagar under de senaste två veckorna...utan att hitta en tydlig trend.
Tror också att sosseriet tar hem segern ännu en gång, men är inte övertygad än.

Tror faktiskt fortfarande att valdebatterna i slutet av veckan kommer att avgöra resultatet.
Vi får väl se på söndag?
Citera
2022-09-05, 13:04
Avslutad
Även om vänstersidan leder och har gjort det oftare möjligen än högersidan så är alltså skillnaden på felmarginalen i mätningarna, fortfarande dött lopp.

Det som borde oroa är L:s implosion senaste mätningarna. Har folk, precis som jag (som dock sannolikt är L-väljare), tröttnat på Johan P? Jag tyckte mycket om honom i början, en glad person som verkade kunna stå för vad han tyckte, till att jag nu tycker han är allmänt gubbig och lite osäker efter att ha tittat på några intervjuer. Han klarar sig bättre i debatter än i utfrågningar/intervjuer. Jag kommer nog ändå rösta på L för jag är socialliberal.
Citera
2022-09-05, 13:13
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lloydfabege
Även om vänstersidan leder och har gjort det oftare möjligen än högersidan så är alltså skillnaden på felmarginalen i mätningarna, fortfarande dött lopp.

Det som borde oroa är L:s implosion senaste mätningarna. Har folk, precis som jag (som dock sannolikt är L-väljare), tröttnat på Johan P? Jag tyckte mycket om honom i början, en glad person som verkade kunna stå för vad han tyckte, till att jag nu tycker han är allmänt gubbig och lite osäker efter att ha tittat på några intervjuer. Han klarar sig bättre i debatter än i utfrågningar/intervjuer. Jag kommer nog ändå rösta på L för jag är socialliberal.

Johan Pehrson verkar apatisk och väldigt grå vid intervjuer. Men han är anledningen till att jag kommer rösta på L efter alla debatter. Fattar inte hur de kan haft sådana puckon som Jan Björklund och namko Sabuni tidigare. Johan känns som en klassisk liberal partiledare.

Perfekt för oss urbana medelklassväljare med ett så bra alternativ detta valet. Jag står fast vid att jag hoppas på S/M/L majoritets regering. Blir mitten politik av det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in