Citat:
Ursprungligen postat av
lloydfabege
Jo, dom är helt orimliga. Du hävdar 800 000 muslimer 2016, som jag också läst, varav en tredjedel, tror jag det var, anser sig vara praktiserande. Alltså ingen homogen grupp. Förklara gärna hur 800 000 muslimer blivit 2 000 000 muslimer när den TOTALA invandringen inkl. återvändande svenskar varit knappt 500 000 2017-2021. Det finns mängder med grupperingar inom muslimer, dessutom kommer de från länder där man hatar varandra.
Ja, jag tror det blir extremt svårt att Nyans får 300 000 röster i valet. Om några dagar får vi se vem som har rätt. Jag ser fram emot din offentliga avbön. Annars lovar jag att göra min.
Jag citerar pontec som skrev:
"Du glömmer något viktigt. Nyans är ett turk-sunni parti, ledande företrädare har turkisk eller somalisk bakgrund (plus 2 inkvoterade vita kvinnor)
Kurder hatar turkar
Shiamuslimer hatar sunnimuslimer
Araber är inte glada på turkar"
Om du ens läser vad jag framför?!
Jag har ju förklarat varför 800 000 var för lågt tal redan 2016 och att det i rimlighetens namn snarare är 2 miljoner idag. Det går enkelt att komma fram till dessa siffror med den statistik som finns att tillgå offentligt.
Glöm det med turkar och skit. Över 90% av alla muslimer i Sverige är sunnimuslimer, precis som det man brukar bara där partiledaren kommer ifrån, om det nu ens är relevant? Nyans verkar inte ha tagit ställning till muslimsk inriktning ens.
Du och pontec komme få en smärre chock. Om jag har fel återstår ju att se.
Personligen vill jag ha 0 muslimer i Sverige. Men verkligheten är en annan.