2022-09-07, 19:27
Medlem
Vad tror ni är det på torsdag eller fredag som det briserar en jätteskandal i Expressen om Jimmie Åkesson eller SD lagom innan söndag?
Citera
2022-09-07, 19:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Många från muslimska länder är kristna. t.ex. alla assyrier vi har.

Enligt Pew var 8.1 procent muslimer i Sverige 2016, tredje högsta andelen i Västeuropa.

Nyans kommer inte komma in i riksdagen i år, de muslimer som röstar föredrar S eftersom de är ett bidragsparti.

Nej ”många” är inte kristna och Syrianerna utgör bara några fåtal procent av alla invandrare i Sverige.

Alla verka naiva inför det här och har vaggats in i tron att islam inte är så stort i Sverige eller att de inte utgör något hot. Gräv, sök och leta själv så kommer du fram till att andelen muslimer i Sverige idag faktiskt utgör ca 20%. Om du väljer att inte köpa det är helt upp till dig.

Du kommer förmodligen att få en smärre chock under valnatten.
Citera
2022-09-07, 19:30
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Vad tror ni är det på torsdag eller fredag som det briserar en jätteskandal i Expressen om Jimmie Åkesson eller SD lagom innan söndag?

Vad skulle det vara? Att han har spelat Neger Joe?
Citera
2022-09-07, 19:31
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Nej ”många” är inte kristna och Syrianerna utgör bara några fåtal procent av alla invandrare i Sverige.

Alla verka naiva inför det här och har vaggats in i tron att islam inte är så stort i Sverige eller att de inte utgör något hot. Gräv, sök och leta själv så kommer du fram till att andelen muslimer i Sverige idag faktiskt utgör ca 20%. Om du väljer att inte köpa det är helt upp till dig.

Islam är ett stort hot, men man behöver inte överdriva och säga att det finns fler muslimer än det finns, det låter bara dumt.
Citera
2022-09-07, 19:32
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:

Assyrierna är väl ca 100 000 i Sverige?
Citera
2022-09-07, 19:36
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
En känsla jag har säger att, då kan man lika gärna skita i att rösta på söndag eftersom de röd gröna ständigt har fler procent än högersidan. M, SD, L och KD måste ha fler röster annars är det goodbye i ytterligare fyra år. Det känns nästan hopplöst att högersidan skulle få fler procent än de röd gröna. Känner mig ganska osäker på om jag nu faktiskt ska rösta eller inte på söndag. En ganska så bortkastad röst eftersom de röd gröna vinner. Hade jag röstat hade jag röstat SD som jag gjorde de tre senaste valen jag röstat.
Herre gud en till...
Sluta vara efterbliven.
ALLA röster räknas och betyder lika mycket.
Det är oerhört jämnt och kommer förmodligen avgöras på små marginaler.
Gå och rösta nu. Din röst kan vara avgörande.
Citera
2022-09-07, 19:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lloydfabege
Jo, dom är helt orimliga. Du hävdar 800 000 muslimer 2016, som jag också läst, varav en tredjedel, tror jag det var, anser sig vara praktiserande. Alltså ingen homogen grupp. Förklara gärna hur 800 000 muslimer blivit 2 000 000 muslimer när den TOTALA invandringen inkl. återvändande svenskar varit knappt 500 000 2017-2021. Det finns mängder med grupperingar inom muslimer, dessutom kommer de från länder där man hatar varandra.

Ja, jag tror det blir extremt svårt att Nyans får 300 000 röster i valet. Om några dagar får vi se vem som har rätt. Jag ser fram emot din offentliga avbön. Annars lovar jag att göra min.

Jag citerar pontec som skrev:

"Du glömmer något viktigt. Nyans är ett turk-sunni parti, ledande företrädare har turkisk eller somalisk bakgrund (plus 2 inkvoterade vita kvinnor)
Kurder hatar turkar
Shiamuslimer hatar sunnimuslimer
Araber är inte glada på turkar"

Om du ens läser vad jag framför?!

Jag har ju förklarat varför 800 000 var för lågt tal redan 2016 och att det i rimlighetens namn snarare är 2 miljoner idag. Det går enkelt att komma fram till dessa siffror med den statistik som finns att tillgå offentligt.

Glöm det med turkar och skit. Över 90% av alla muslimer i Sverige är sunnimuslimer, precis som det man brukar bara där partiledaren kommer ifrån, om det nu ens är relevant? Nyans verkar inte ha tagit ställning till muslimsk inriktning ens.

Du och pontec komme få en smärre chock. Om jag har fel återstår ju att se.

Personligen vill jag ha 0 muslimer i Sverige. Men verkligheten är en annan.
Citera
2022-09-07, 19:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Assyrierna är väl ca 100 000 i Sverige?

Alltså 2,8% av alla med utländsk bakgrund och 4% av alla med utomeuropeisk bakgrund. Det gör ingen skillnad.

Poängen är att Sveriges befolkning består av ca 20% muslimer. Då spelar det ingen roll hur många syrianer, eskimåer eller marsmänniskor det finns i Sverige.
Citera
2022-09-07, 19:44
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Förstår inte hur högern över huvud taget tänker sig att bilda regering. De har ju sagt att de inte kommer göra det med SD så hur ska det gå till när underlaget ligger runt 30 procent? V och MP backar väl en S+C-regering även om de inte får sitta med.
Man kan bilda regering med fem % om man stöds av 46% andra i riksdagen. Du måste väl ha noterat att sossarna har suttit i regering med ca 30% av rösterna eftersom de har stöttats av centern och kommunisterna. Alla partier som stöder en viss politik sitter inte med i regeringen, det trodde jag att alla svenskar hade fattat!
Citera
2022-09-07, 19:45
Avslutad
Citat:
Om du ens läser vad jag framför?!

Jag har ju förklarat varför 800 000 var för lågt tal redan 2016 och att det i rimlighetens namn snarare är 2 miljoner idag. Det går enkelt att komma fram till dessa siffror med den statistik som finns att tillgå offentligt.

Glöm det med turkar och skit. Över 90% av alla muslimer i Sverige är sunnimuslimer, precis som det man brukar bara där partiledaren kommer ifrån, om det nu ens är relevant? Nyans verkar inte ha tagit ställning till muslimsk inriktning ens.

Du och pontec komme få en smärre chock. Om jag har fel återstår ju att se.

Personligen vill jag ha 0 muslimer i Sverige. Men verkligheten är en annan.

Men du framför ju inga belägg för dina siffror. Du anger 800 000 (som har en källa) och gissar sen hejvilt. Nej, Nyans kommer inte få 300 000 röster. Var glad för det istället.

Jag tycker inte heller om praktiserande och troende muslimer (eller andra religiösa människor heller för den delen) och det KAN bli ett hot framöver. Men överdriv inte.
Citera
2022-09-07, 19:45
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Alltså 2,8% av alla med utländsk bakgrund och 4% av alla med utomeuropeisk bakgrund. Det gör ingen skillnad.

Poängen är att Sveriges befolkning består av ca 20% muslimer. Då spelar det ingen roll hur många syrianer, eskimåer eller marsmänniskor det finns i Sverige.

En del verkar tro att halva Europas befolkning bär burqa.
Citera
2022-09-07, 19:49
Medlem
Citat:
Nej, eftersom över 90% av alla muslimer är sunnimuslimer så kommer det inte göra någon statistisk skillnad.

Men egentligen, Nyans har väl inte tagit ställning till inriktning, utan snarare muslimer intressen generellt och att S har svikit dem? Så varför skulle det vara ett problem för dem menar du?
Du behöver nog läsa på det där med muslimer och vilka muslimer som finns i Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in