Citat:
Ursprungligen postat av
Baragissa
Hört att många från satudarahs olika länder var på begravningen, men ingen hade västar på sig, för att visa respekt till familjen. Förra gången familjen hade begravning för Shahins store bror kom mc folket med västar, men Shahins familj klagade och sa att familjens önskan var att vänner är välkomna men utan västar.
Han har enligt PM som skickats till mig hamnat i bad standing från Satudarah MC vars medlemmar med klan grupperingen el ze*n haft mötte i Holland. El ze*n har mer än 50 tals ledande roller inom Satudarah - Holland,Danmark,Sverige.
Fanns internkonflikt mellan el ze*n och sh@hinsa då dem var trötta på hans uppmärksamhet och onödiga problem han skapat i den undrevärlden. Med stora påtryckningar från flera grupperingar i Malmö/HGB tog dem sedan sitt beslut om att få väck honom annars kunde det ha lett till större konflikter.
Med det sagt tror jag att Satudarah MC har undvikit större gängkrig och lyckats återta sin vänliga status i Malmö.
Väldigt låg chans för ”hämndaktioner” från Satudarah då dem var med i uppgörelsen, skulle någon få för sig ordet hämnd då skulle det enbart handla om personer som varit nära sh@hinsa tex: p@kå b@kir eller någon från familj/släkt vilket talar för ännu lägre chans.
Att Satudarah medlemmar varit eller inte på begravningen handlar enbart om att få bort polisens ”ögon” från klubben och misstankarna.
Tror det blir end of story här gällande bröderna @miri.
Teorier och PM/trådar, det är vad jag baserat mina uppgifter på.
Behöver inte vara 100% fakta!