2022-08-19, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Vilken jävla skit som pågår.

Men i alla fall så vill jag skicka rosor 🌹🌹🌹 och hjärtan ❤️❤️❤️till de som var först på plats.
(First Responder)
Hopppas att Ni läser detta:

– Jag hade parkerat min bil på femte våningen och gick in men märkte att folk började springa och skrek ”skottlossning”. Jag jobbar som trygghetsvärd i Trelleborg och har utbildning PDV, pågående dödligt våld, och vet hur man ska agera, säger Tara Salim.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0Ge0yJ/vittnet-till-skjutningen-i-emporia-fokus-var-att-fa-ut-barnen

Sjuksköterskan Yvonne Magnusson gjorde HLR på på den skjutna mannen som låg medvetslös med tre skotthåll i bröstet utanför butiken Zara på Emporias andra våning.

– Först hörde vi tre smällar. Sedan en kort paus och så pow pow igen, säger Yvonne Magnusson och fortsätter:

– Det var totalt fem skott. Sedan skrek någon att någon skjuter. Kassörskorna inne på Illum där jag var med min väninna agerade väldigt proffsigt. De öppnade alla nödutgångar och så sprang vi i någon sorts kulvertsystem på baksidan av fastigheten. Folk var chockade och ledsna.

https://www.sydsvenskan.se/2022-08-19/sjukskoterskan-gjorde-hjart--och-lungraddning-pa-den-skjutne-mannen

Flera besökare sprang och gömde sig i butiker, eller låste in sig på toaletter varifrån de larmade polis och tog kontakt med anhöriga.

https://www.sydsvenskan.se/2022-08-19/hundratals-flydde-i-panik-efter-skotten-pa-emporia

Detta visar att bra utbildning bland speciellt personal och även vi andra dödliga kan göra skillnad.

Stort tack till ALLA Ni som hjälpte till! 🌹🌹🌹 ❤️❤️❤️

Det finns ingen dygd i att försöka rädda livet på någon ofantligt kriminell våldsbabbe som garanterat har massa blod på sina händer och elände och som dessutom riskerar andra människors liv med att vista sig offentligt.

Om någonting måste Sverige bli av med allt feminint bögeri där det är styrkekramar, kumbaya och massa jävla hjärtesmileys. Det är bögigt, ifantilt och idiotiskt. Väx upp.
Fascinerande storhetsvansinne från den där tjejen för övrigt som verkar ha trott att hon inte också ska börja springa därför att hon minsann gått utbildning som någon jävla trygghetsvärd. Ungefär som hon skulle kunna brotta ner vuxna män eller ens tonårskillar. Folk är idioter...
Citera
2022-08-19, 23:16
Medlem
darkSkyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Även i tråden jag postade tidigare, åtminstone dom sista sidorna där.

Att denna Clarionblue inte dykt upp i denna tråden än förvånar mig dock lite?

Denne önskade livet ur BO senast igår, och *poff* som det gick..

Länka gärna
Citera
2022-08-19, 23:17
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
Länka gärna

Kolla mina senaste inlägg i tråden.
Citera
2022-08-19, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
På nyheterna sa dom att kvinnan var helt oskyldig och hade ingenting med BO att göra. Kanske har stått redan men jag skriver ändå vad som framkom. Tydligen allvarligt skadad vad det nu innebär.

Okej tack! Då har jag haft fel och hört fel information. Då kanske det inte var en syster/flickvän till BO & Co
Citera
2022-08-19, 23:19
Medlem
Fillee92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Att det är kameror där inne har man ju sett i FUPen om Danni -Jude och hans fiender gjorde upp på köpcentret

Var hittar man FUPen ?
Citera
2022-08-19, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smartapojken
Amir o Salle va vänner inte Shahin

ok, läste fel. Dessa 15 kassar. Vad hade sahin med dessa att göra. Hörde klippet mellan Pakå och Salle att salle blåst någon på 15 kassar kola. Men var det Sahin som blev blåst eller vem ? Hörde att salle blev klippt tack vare detta
Citera
2022-08-19, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalix888
En ex-farmendeltagare?
Typ. Ex on the beach
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oviktigt007
Eller hur!! Ska man visa respekt för hans föräldrar? Deras son sålde knark till hela Sverige, och förstörde många liv!!

Lägg knarket åt sidan, han mörda folk, la kontrakt på folk och utnyttja svaga människor vart han än var. Han hittar på falska skulder och allt annat skit man kan göra. Att sälja knark kan du göra lugn o fint utan att skada en enda fluga. Han här var äcklig vilket 99 procent av Flashback kommer säga. Förutom en procent som är släktingar eller folk som fortfarande äter hans skit.
Citera
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillee92
Var hittar man FUPen ?

(FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP) ??
Citera
2022-08-19, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Är Mekky inlåst eller bortrest fortfarande?

Jag vill minnas att han sitter häktad i spanskt fängelse och att rättegången startar ca 19/9.
Citera
2022-08-19, 23:22
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
Det finns ingen dygd i att försöka rädda livet på någon ofantligt kriminell våldsbabbe som garanterat har massa blod på sina händer och elände och som dessutom riskerar andra människors liv med att vista sig offentligt.

Om någonting måste Sverige bli av med allt feminint bögeri där det är styrkekramar, kumbaya och massa jävla hjärtesmileys. Det är bögigt, ifantilt och idiotiskt. Väx upp.
Fascinerande storhetsvansinne från den där tjejen för övrigt som verkar ha trott att hon inte också ska börja springa därför att hon minsann gått utbildning som någon jävla trygghetsvärd. Ungefär som hon skulle kunna brotta ner vuxna män eller ens tonårskillar. Folk är idioter...

Tror du de visste vem BO är? De är utbildade i rädda liv och försöker rädda ett liv. Tror inte de vet vem som är skjuten direkt.

Rädda ett liv är det bästa en människa kan göra i sitt liv. Varken bögigt eller infantlit. Det som är bögigt och infantilt är att leka facist på internet.
Citera
2022-08-19, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus

Intressant tankesätt. Ska man utgå ifrån att folk som blir utsatta för dödligt våld är kriminella? Scrolla nyheterna och flashback innan man gör HLR för att förvissa sig att man gör det på "rätt" person? Nu blir jag nyfiken!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in