2022-09-04, 15:30
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Blir nästa fråga ”vad är mjukvara för något?”?
Du talade om ”bitcoin som mjukvara”. Vilken mjukvara syftar du på?
Citera
2022-09-04, 15:41
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512

Läser du ens i tråden, eller skriver du bara?

Citat:
Analogin med både internet och Apple haltar till nästan 100%.

Du kanske menar bitcoin som mjukvara, och inte instanser av de tokens som utbyts med hjälp av mjukvaran? De är nämligen inte ekvivalenta. Så tyvärr, där ryker den analogin. Bortsett från att graferna är lögnaktiga förstås.
Citat:
https://github.com/bitcoin/bitcoin
Citat:
Det var såklart för att poängtera hur meningslös och direkt felaktig jämförelsen mellan bitcoin, som är tokens utbytta med hjälp av open source-mjukvara (länkad ovan) och företaget Apple är.
Citera
2022-09-04, 15:50
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Läser du ens i tråden, eller skriver du bara?
Kan du bara svara rakt på frågan? Vilken mjukvara talar du om?
Citera
2022-09-04, 15:51
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Kan du bara svara rakt på frågan? Vilken mjukvara talar du om?

Den som står länkad ovan. Du som bitcoin-expert borde väl vara välbekant med vad det är för något?
Citera
2022-09-04, 15:58
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Den som står länkad ovan. Du som bitcoin-expert borde väl vara välbekant med vad det är för något?
Är det https://github.com/bitcoin/bitcoin du menar är ”bitcoin som mjukvara”?
Citera
2022-09-04, 16:01
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Är det https://github.com/bitcoin/bitcoin du menar är ”bitcoin som mjukvara”?

Ja, jag har sagt det ca 4 gånger redan. Det är den mjukvaran som körs på alla noder. Noderna i sig har inget med bitcoin att göra utan är bara generisk hårdvara.

Så då kan man fråga sig hur man kan göra en analogi mellan detta system och företaget Apple.
Citera
2022-09-04, 16:13
Medlem
Leastons avatar
Citat:

Så då kan man fråga sig hur man kan göra en analogi mellan detta system och företaget Apple.
Inga konstigheter att göra analogin mellan förhållandet "Bitcoin <> Ethereum" med förhållandet "Microsoft <> Apple"? Den ene behöver inte ta ut den andre nödvändigtvis?

Att du försöker få det till att någon gjort jämförelsen "Bitcoin <> Apple" säger det mesta om dig och ditt sätt att argumentera på detta forum, tyvärr.
Citera
2022-09-04, 16:21
Medlem
Jezebel89s avatar
Citat:
😀😂🤣 Jag tänker till mig😘 Bitcoin. Sorry.
Citera
2022-09-04, 16:41
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ja, jag har sagt det ca 4 gånger redan. Det är den mjukvaran som körs på alla noder. Noderna i sig har inget med bitcoin att göra utan är bara generisk hårdvara.

Och det tog dig tolv inlägg att få ur dig. Måste vara jobbigt när det visar sig att det är helt fel dessutom.

Antar att du släppt din mjukvaru-BS nu och kommer med ett nytt argument för sågning?

Analogier är för övrigt subjektiva. Man behöver ha en viss förståelse för gråskalor för att greppa sånt. Har man inte den förmågan så brukar man tycka att allt är ”konstigt”.
Citera
2022-09-04, 16:51
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Inga konstigheter att göra analogin mellan förhållandet "Bitcoin <> Ethereum" med förhållandet "Microsoft <> Apple"? Den ene behöver inte ta ut den andre nödvändigtvis?

Att du försöker få det till att någon gjort jämförelsen "Bitcoin <> Apple" säger det mesta om dig och ditt sätt att argumentera på detta forum, tyvärr.

Nej, att jämföra bitcoin med Apple är ungefär som att fråga sig vad som är bäst mellan en banan och en bil.

Du gjorde bort dig totalt med din graf och liknelse med Apple igår och skribent Papper1512 försöker samtidigt desperat hävda gång på gång att jag ska "släppa" argument. Väldigt bisarr diskussion.
Citera
2022-09-04, 16:57
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Nej, att jämföra bitcoin med Apple är ungefär som att fråga sig vad som är bäst mellan en banan och en bil.

Herrgud, du har ingen aning om vad en analogi är...
Jag bryr mig dock inte, poängen behöver inte gå in hos alla.
Citera
2022-09-04, 17:00
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Herrgud, du har ingen aning om vad en analogi är...
Jag bryr mig dock inte, poängen behöver inte gå in hos alla.

"Ok".

Du kan väl förklara vad din graf igår föreställde åtminstone?

Och kanske kommentera artikeln som motsade ditt påstående om att "användningen" av bitcoin, vad det nu ens innebär, ökar varje år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in