2022-09-04, 13:37
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenny X
Hur gammal är han?
Enligt han själv 25 men enligt verkligheten 31.

31 bak&fram blir 13.. passande
Citera
2022-09-04, 13:51
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eva1981
Kränkt gädda så fel du har. Måste man automatiskt va en gädda när man kritiserar dumpen.

Nej det måste man inte vara och många här kritiserar dumpen av andra skäl. Men du däremot går direkt på Sara som att ni två har något otalt.

Du pratar om andra brott som rattfylleri mm. Fattar inte du att det är därför Dumpen behövs? Om du nu ser din granne fippla med bilnycklarna, skelögd och full, så kan du ringa polisen och han blir stoppad. Ser jag min granne runka på balkongen och misstänker att han utnyttjar barn så kan polisen inget göra.

Därför behövs dumpen. Att hamna där gör att omgivningen kan andas ut.
Citera
2022-09-04, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag tror att du hänger upp dig för mycket på åldern, och att tankegången hos dessa sannolikt inte är mer komplicerad än att de ser en flicka/kvinna och skriver. Ett enskilt meddelande är en extremt liten ansträngning.

Har du provat att skriva med den här typen av gubbar? Att döma av det du skriver så antar jag att svaret är nej. Om mitt antagande är rätt så rekommenderar jag dig att prova. Skapa ett konto (flicka eller kvinna är skit samma) på valfri sida där användarna kan ta kontakt och upplev hur det är att bli överöst av meddelanden som till exempel "träff ikväll?" eller "snygging".

Gubbarna inser indirekt att ingen svarar, vilket också är anledningen till att meddelandena är så korta. Det är troligtvis även därför som de som hängs ut inte reagerar när Dumpen skriver att de är 14 år. Föreställ dig själv att sitta dag in och dag ut och skriva den typen av skit som jag ger exempel på ovan. Efter några år så är det till slut någon som svarar, och fortsättningen känner vi redan till.
Gäddorna är ju inga ensamma isolerade män med begränsad social kontakt och kring noll kontakt och erfarenhet av kvinnor
Majoriteten är gifta/sambos en stor andel har egna barn , många har dessutom bra arbeten med sociala kontakter .
Du målar upp en bild av singelman1974 som försökt träffa någon i 30 år och som desperat söker kontakt med så många som det tidsmässigt hinns med
Citera
2022-09-04, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Enligt han själv 25 men enligt verkligheten 31.

31 bak&fram blir 13.. passande
Och 3+1 är lika mycket som 1+3 så jo det fungerar alldeles utmärkt för de som håller på med numerologi
Citera
2022-09-04, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag tror att du hänger upp dig för mycket på åldern, och att tankegången hos dessa sannolikt inte är mer komplicerad än att de ser en flicka/kvinna och skriver. Ett enskilt meddelande är en extremt liten ansträngning.

Har du provat att skriva med den här typen av gubbar? Att döma av det du skriver så antar jag att svaret är nej. Om mitt antagande är rätt så rekommenderar jag dig att prova. Skapa ett konto (flicka eller kvinna är skit samma) på valfri sida där användarna kan ta kontakt och upplev hur det är att bli överöst av meddelanden som till exempel "träff ikväll?" eller "snygging".

Gubbarna inser indirekt att ingen svarar, vilket också är anledningen till att meddelandena är så korta. Det är troligtvis även därför som de som hängs ut inte reagerar när Dumpen skriver att de är 14 år. Föreställ dig själv att sitta dag in och dag ut och skriva den typen av skit som jag ger exempel på ovan. Efter några år så är det till slut någon som svarar, och fortsättningen känner vi redan till.
Den här typen av gubbar , genomsnittlig ålder 41 år, gifta /sambos , jurist, kurator, lärare, säkerhetsansvarig , diverse yrken inom kommunikation , reparatörer, chaufförer osv dvs inte särskilt många som kan räknas till en viss typ av gubbar som jobbar på Samhall och behöver stöd
Citera
2022-09-04, 14:29
Medlem
ZlatanManias avatar
Blir äcklad av Luleågäddan. När han blir påkommen så är det ingen ånger eller ens nån vilja att förklara sig utan blir aggressiv och försöker slå telefonen ur handen på Sara.

Bra att han är outad. Verkar va en vidrig människa.
Citera
2022-09-04, 14:32
Medlem
QueenJzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja det var en bra fråga:
Finns det några här som kan tänka sej att ha dessa Gäddor som barnvakt?

Med tanke på hur många som älskar gäddorna i denna tråden så borde det väl inte vara något problem att ha dom som barnvakt. Dom är ju oskyldiga ju. 🙄
Citera
2022-09-04, 14:33
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Blir äcklad av Luleågäddan. När han blir påkommen så är det ingen ånger eller ens nån vilja att förklara sig utan blir aggressiv och försöker slå telefonen ur handen på Sara.

Bra att han är outad. Verkar va en vidrig människa.
Han har nog lite skit i bagaget. Finns på Lexbase och har särskild postadress till en Åsa med samma efternamn.
Citera
2022-09-04, 14:35
Bannlyst
Jag tycker dumpen borde fokusera mer på riktiga Pedofiler. De som dras till åldern 0-12 cirka. Tonåringar vet vilka de vill vara med och oavsett vad skulle ingen tonåring gå med på att träffa Carl Johan 69.

Scenariot dumpen hävdar är så vanligt händer nästan aldrig i verkligheten. De som faktiskt ligger med någon under 15 är ju i så fall 20-25 åriga killar som driver runt i sin Volvo. Detta är för övrigt frivilligt.

Lägga ner tid på sådant som inte inträffar är slöseri med tid. Vi leker med tanken Carl Johan 69 träffar Linnea 14 har sex som tydligen är vanligt..så snackar tjejer och så fort föräldrarna får reda på det så anmäler dem.

Så mannen skulle bli straffad ändå även om denna osannolika situation skulle inträffa. För tjejer i den åldern snackar med någon. Alltid någon i slutändan som får reda på det.

Dessutom känner tjejerna i den åldern redan obehag till äldre män. Kolla bara hur stel en tjej blir och att hon försöker flytta sig långt bort ifrån en äldre man som möjligt som sätter sig jämte henne på en buss.

Det finns inte en enda chans att en tjej skulle vilja träffa dessa män ifrån dumpen. Dom kan inte ens övertalas med sprit för vara i närheten av dessa ”gäddor” möjligtvis om killen är 20-25 kanske de kan greja lite för cigg och sprit.

Dessutom varför tror alla att jämnåriga killar är så oskyldiga? Dom droger ner tjejer på fester och sitter sedan på bussen och skryter om det. Sedan kan de hända att Muhammed 14-15 egentligen är 28 för den delen.
Citera
2022-09-04, 14:36
Medlem
QueenJzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eva1981
Givetvis inte. Men är detta rätt väg att gå.

Vad är rätt väg att gå? Snälla berätta. Dumpen har ju verkligen belyst ett problem som inte myndigheter hanterar tillräckligt.

Över 140 personer hade suttit gömda fortfarande och haft kvar sina jobb (flera av dom hade jobb med barn). Tänker även sambos och andra anhöriga som levt med dom. För att inte tala om "mannen" som erkände rakt ut vad han brukade göra med sin 2åriga dotter, han hade fortsatt utsätta henne och fler barn om det inte vore för dumpen.

Men kom du med en annan lösning, en realistiskt sådan annars kan du vara tyst.
Citera
2022-09-04, 14:37
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Luleå gäddan delar förnamn med Dr.Dre och efternamn med en svensk f.d fotbollsspelare som är lite mörk i hudfärgen och hade "rastaflätor"..

Misstänks ha ändrat sin profilbild inatt till en rulle med garn.

Har nu tagit bort alla sina profilbilder.

Citera
2022-09-04, 14:40
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
Han har nog lite skit i bagaget. Finns på Lexbase och har särskild postadress till en Åsa med samma efternamn.
Undra om han får fortsätta sova hos mamsen nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in