2022-09-04, 10:44
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Varannan flicka under 15 år utsätts för kontakt av sexuell karaktär över nätet .
Gäddan med stödstrumpan hade våldtagit ung pojke samt utsatt ett flertal pojkar mellan 11-14 år för handlingar på nätet jämförbart med våldtäkt
Att leta är inte samma sak som att hitta, och jag har aldrig förnekat att gubbarna spammar ner allt som rör sig. Jag har till och med berättat om att min egen dotter har fått diverse skamliga förslag från snuskgubbar.

Beträffande mannen med stödstrumpan så har han redan avhandlats, och jag skiter i honom fram till att du producerar en dom som visar att han har raggat upp 11-åringen på det sätt som Dumpen kör med.
Citera
2022-09-04, 10:44
Avslutad
Citat:
Inga vi som överlåtit något till Dumpen , de har helt på egen hand startat upp något utan att någon tillfrågats .
Uppenbarligen är det inte många som motsätter sig deras projekt förutom några på flashback varav några kan misstänkas själva vara personer som chattar med småflickor och som nu är frustrerade för att de inte törs fortsätta samt en och med anknytning till gädda

Så du tror på fullaste allvar att dom som groomar barn slutar med det pga Dumpen? Visst, någon enstaka kanske men sexualdriften är stark hos vissa och har dom då en sådan läggning hjälper det ju föga.

Finns hur många sätt som helst att komma runt Dumpen; bli fosterfamilj, åka till Thailand, istället för att ragga barn på nätet börja hänga på ställen där barn finns (vilket då förmodligen ökar risken för övergrepp då det torde kännas mera creepy när någon snuskgubbe kontaktar en på nätet än alldaglige Fredrik som är lång och har fin bil), begär att barnen ska visa sig i webbkameran (ej bilder som dumpen skickar) mm. Ja listan kan göras lång, och alternativen leder förmodligen till fler faktiska övergreppsträffar då det rimligtvis inte är särskilt intressant att träffa någon ljusskygg person bakom skärmen man aldrig träffat.
Senast redigerad av SvenOlavsen 2022-09-04 kl. 10:48.
Citera
2022-09-04, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eva1981
Tittade bara för skoj vad som krävs för att bli domare i en svensk domstol. Det är en ganska så gedigen och lång bana du måste igenom. Först Juristexamen sen Notarietjänstgöring sen Fiskal sen Tf. assessor sen kan du söka till Domare. Det betyder att vi har ett rätt välutbildat rättssamhälle. Tycker du vi skall byta ut det mot kreti och pleti med utgivningsbevis.

Sen när påstår sig dumpen.se för att vara en exekutiv domstol? Redan där faller ditt extremt korkade argument.
Citera
2022-09-04, 10:46
Medlem
QueenJzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eva1981
Tittade bara för skoj vad som krävs för att bli domare i en svensk domstol. Det är en ganska så gedigen och lång bana du måste igenom. Först Juristexamen sen Notarietjänstgöring sen Fiskal sen Tf. assessor sen kan du söka till Domare. Det betyder att vi har ett rätt välutbildat rättssamhälle. Tycker du vi skall byta ut det mot kreti och pleti med utgivningsbevis.

Ingen har väl sagt något om att byta ut. Antar att du tycker dessa "män" som dumpen hänger ut är heeeeelt oskyldiga. Hade du velat att någon av dom skulle passa dina barn? Bara undrar asså.
Citera
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Senast jag såg någon göra en seriös beräkning så var det 5 procent av de som hängts ut som var dömda för sexbrottslighet. Ganska långt ifrån de nästan 50 procent som du hävdar. Hittills så har vi inte sett någon som varit dömd för det brottsupplägg som Dumpen försöker lyfta fram.

Dumpen har tydligen ca 200 fejkkonton med småtjejerna vilka är ytterst villiga till att ha sex med dessa "män", är det ingen som ser ett problem i detta, man skapar ju själva pedofiler.
Citera
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Men så bra då herr gynekologstol, då är det väl bara de som tidigare är dömda för det som riskerar att förlora något? För de övriga som hängs ut är ju ofarliga enligt din fina tankevurpa.

...
Jag betraktar de som hängs ut som bakgrundsbrus på internet. Jag kommer att revidera min uppfattning om någon ger mig en dom där en snuskgubbe har dömts för att ha raggat upp en ungdom över internet, men det verkar vara väldigt svårt att producera en sådan dom.
Citera
2022-09-04, 10:48
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Jag tänker inte leta, jag bedömer presenterade fakta utan källa som falska och debattörer som använder dem som substanslösa.
Så bra, då antar jag att du även betraktar uppgiften om nästan 50 procent som substanslös.
Citera
2022-09-04, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueenJz
Ingen har väl sagt något om att byta ut. Antar att du tycker dessa "män" som dumpen hänger ut är heeeeelt oskyldiga. Hade du velat att någon av dom skulle passa dina barn? Bara undrar asså.
Givetvis inte. Men är detta rätt väg att gå.
Citera
2022-09-04, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Att leta är inte samma sak som att hitta, och jag har aldrig förnekat att gubbarna spammar ner allt som rör sig. Jag har till och med berättat om att min egen dotter har fått diverse skamliga förslag från snuskgubbar.

Beträffande mannen med stödstrumpan så har han redan avhandlats, och jag skiter i honom fram till att du producerar en dom som visar att han har raggat upp 11-åringen på det sätt som Dumpen kör med.
Hur han fick tag på de 11 -14 åriga pojkarna framkommer inte i domslutet men uppenbarligen sysslar han nu med att hitta unga pojkar genom nätet
Citera
2022-09-04, 10:55
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Hur han fick tag på de 11 -14 åriga pojkarna framkommer inte i domslutet men uppenbarligen sysslar han nu med att hitta unga pojkar genom nätet
Ok, då föreslår jag att vi släpper diskussionen om honom. Med tanke på att nästan samtliga som blir utsatta för övergrepp utsätts av närstående så är det rimligt att anta att han inte hittade 11-åringen över internet.
Citera
2022-09-04, 11:11
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Dumpen har tydligen ca 200 fejkkonton med småtjejerna vilka är ytterst villiga till att ha sex med dessa "män", är det ingen som ser ett problem i detta, man skapar ju själva pedofiler.

Man skapar ju knappast peddofiler.
Precis som om en bög frågar om du vill knulla så går du inte med på det om du är straight.

Däremot tycker jag att det blir extremt skevt när det är dumpen/fiskarna/tjejerna själva som tar initiativ till sex.
Är det nåt man bör lära unga tjejer så är det att ta ansvar.
Nu kan en tjej alltså skriva hon vill ha sex med en vuxen man och sen får han all skit och hon är den som ska va offret.
Citera
2022-09-04, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Det går inte att skapa några pedofiler , möjligtvis kan man trigga sådana som mannen med godislådorna som aldrig haft sex men han var å andra sidan helt fixerad vid all sorts sex .
Majoriteten av de infångade gäddorna lever med fru eller sambo och har själva barn .

Nu när det blivit lite "filf" i fångsten har det inte blivit så mycket protester . Inte lika trevligt med vuxna män som är intresserade av pojkar i tidig tonår , ingen som pratar om hur glada killar skulle blivit om de fick till det med kemilärare Nils på 54 år när de gick på högstadiet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in