Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Det du håller på med är väldigt genomskinligt. Du skriver nonsenssvar som driver fram svar som du sedan bemöter med nya nonsenssvar. Det är ett klassiskt trollbeteende som jag inte bemöter.
Ett bemötande. Det vore första gången och skulle uppskattas. Det du kommer med är inte bemötanden. Det du kommer med är endast argumentationsfel.
När du försöker dig på förklaringar idiotförklarar du andra och förklarar enligt
Citat:
En mikrovågsugn värmer genom ett magnetfält som skapar mikrovågor som sätter molekyler i rörelse i det som ska värmas vilket leder till snabb uppvärmning. Det är en ytterligare helt annan mekanism.
Vilket är felaktigt på ganska många sätt och ger en bristfällig bild av hur det fungerar.
Eftersom du inte bemöter mig längre kan du i stilla ro fundera över varför man valt den frekvens man valt i mikrovågsugnar.
Och det har att göra med vad jag skrev, men det jag beskrev hade med svartkroppar att göra och inte med diskreta absorbtionsband utan förklarade varför det är ett kontinuum av frekvenser. Och jag förklarade för dig hur dina utsagor fungerar
egentligen.
Det avfärdade du som svammel.
Jag passar därmed på att returnera detta till avsändaren;
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du skriver och använder begrepp på ett sätt som tydligt visar att du inte förstår det du skriver om. Det går därför inte att ta någonting som du skriver i tråden på allvar. Varför skriver du om något som du inte förstår?
Jag har tillskillnad från dig motiverat varför jag returnerar detta med innehåll, som hur det
egentligen fungerar.