Citat:
Ursprungligen postat av
Thraxx
Ja eller hur det är konstigt för Subutex är ju en nedåt drog men ändå får man en effekt likt tjack nästan som du säger. Ja det stämmer den speedade känslan håller sig några timmar för att gradvis gå mot att nodda & mysa.
Konstigt jag har aldrig mått dåligt av att gå av Subutex har gått på & av många gånger, körde det i början av året 3 månader i dagligen sen tog det på ekonomin och jag fick göra ett uppehåll på en och en halv månad. Märkte inte av någon avtändning på det planet att jag mådde dåligt eller hade fysiskt abstinens, dock så hade jag ett extremt kraftigt sug efter känslan av detta inte lugn Sub ger & tänkte på det konstant, det var riktigt jobbigt.
Tramadol avtändning dock FY I HELVETE det var brutal tortyr i 3 dagar, låg i sängen nästan en hel vecka och kroppen och benen kändes som dom var gjorda av glas och lederna & hela kroppen värkte.
Har bara rökt & snortat Heroin en kortare tid när jag fick en gubbe för betalning mot en liten skuld så jag bara "Detta ska testas" var en sinnessjukt euforiskt rus kropps orgasm på en helt annan nivå, det var alldeles för skönt så fattar hur lätt det är att fastna i den himmelen. Men jävlar vad sjukt snabbt som du säger avtändningen kom på Heroin det är ju löjligt låg halveringstid så det kändes, svettades spydde och kunde inte ta mig upp ur sängen och bara mådde fruktansvärt. Glad jag tog mig igenom det, hade sånt sug att bara fortsätta med H efter det gramet tog slut.
Brutal AT på sub har jag känt av... det tog minst 1 månad eller 5 veckor....
Varje dag var ett sånt helvete så jag trodde jag skulle dö och bara önskade att jag kunde få göra det. Jag fick sjukskriva mig så mycket vilket nog i slutändan gjorde att jag blev av med jobbet. Plus var subpåverkad varje dag nästan
Att nodda då och då under arbetsdagen var ju ganska svårt att dölja men lyckades försvara mig med att jag hade väldigt grova sömnproblem (jag hade faktiskt sömnproblem då). Såg nog helt förstörd ut varje dag. Var alltid bakis eller efterbäng.
En gång tog jag både kola och E samtidigt kvällen innan jag skulle jobba dagen efter.
Var hemma runt 4.30 på morgonen och skulle gå upp kl 6....fy faaan alltså.
Efter att andra kollegor erkände att de tagit en hel del droger så kände jag mej inte lika nervös men var noga med att aldrig erkänna mitt missbruk då hade det vart kört direkt.
Var och varannan kollega nästan var i princip alkisar....vissa drack flera dagar i veckan och en kollega hade en rutin att så fort han sluta jobbet 16.00.00 exakt och hade tillochmed en hel bag typ träningsväska proppfull med öl så han skulle hinna dricka sig full innan han var hemma och kunde sätta igång på allvar.
Kändes väldigt skumt att se någon dricka bärs i omklädningsrummet.
Jag låg nog efter rejält för gubben hade supit i 30 år eller nåt.
Däremot var det total nolltolerans mot droger men att vara full och använda maskiner där man absolut inte får göra minsta fel verkade inte optimalt, ändå hade det funkat i ca 25 år för denne man innan nån uppmanades att han va tvungen att blåsa alkomätare varje morgon.
Stackars han, den dagliga rutinen med att gå upp 2 på natten för att börja supa innan jobbet tog slut...men men, det tog ändå 25 år innan åtgärder.
Under alla år så låtsades jag bara ha alkohol och sömnproblem men eftersom jag aldrig luktade alkohol på jobbet så klara jag mig undan många ggr. Antar folk märkte, iaf de flesta men var nog bara någon enstaka gång det togs upp. Oavsett misstanken fanns det ju inga direkta bevis, ringarna under ögonen skyllde jag på för lite sömn.
En gång var nog det allra värsta. Jag hade fått hem FLU-alprazolam om någon känner till det...ca 10 ggr starkare än xanor. Det slog så hårt så jag vaknade liksom till efter ett tag och hade då jobbat hela veckan utan att jag kom ihåg någonting. Total blackout.
Undrar än idag hur borta jag måste verkat då. Jag minns att jag kom till jobbet på måndag morgon sen va det som att blunda till och så var det fredag...helt sjukt kändes det.
Inget att rekommendera om det inte är nåt som inte är din grej riktigt.
Detta slapp jag som tur var.
Mitt tips är DO drugs, men bara om man kan hantera det. Så länge man är skärpt så syns ej mycket på ett större ställe där alla är upptagna med egna saker.
Nej var långt det blev nu, måste va tjacket...