2022-08-24, 18:06
Medlem
FatFreddysCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Mot kliande blåsor/utslag kan jag tipsa om en starkare hydrokortisonsalva som heter ’Elocon’.
Utslagen försvinner inom 2 dagar, har hjälpt mig otroligt mycket..!!

Obs att den är receptbelagd och kostar en slant (ingår i högkostnadsskyddet dock), men värd varenda krona.

Hej! Pratade med min smartlakare idag och fick nagon salva (kortison) som heter Betnovat salva 0,1 % som jag skulle anvanda 3 dagar pa armen tex innan Norspan skulle sattas pa dar samt fick aven Aerius 5 mg mot kliandet och kladan. Hoppas det kommer att hjalpa!
Citera
2022-08-24, 18:11
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatFreddysCat
Hej! Pratade med min smartlakare idag och fick nagon salva (kortison) som heter Betnovat salva 0,1 % som jag skulle anvanda 3 dagar pa armen tex innan Norspan skulle sattas pa dar samt fick aven Aerius 5 mg mot kliandet och kladan. Hoppas det kommer att hjalpa!

Betnovat är ganska mild, och Aerius är ju vanliga antihistaminer (mot hösnuva), hoppas det hjälper 🤞🏼!!
Citera
2022-08-24, 19:33
Medlem
FatFreddysCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Betnovat är ganska mild, och Aerius är ju vanliga antihistaminer (mot hösnuva), hoppas det hjälper 🤞🏼!!

Vi/jag hallerna tummarna att det ska hjalpa annars far jag kanske be att fa testa din salva istallet :-)

Mvh
Citera
2022-08-27, 23:08
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Ja eller hur det är konstigt för Subutex är ju en nedåt drog men ändå får man en effekt likt tjack nästan som du säger. Ja det stämmer den speedade känslan håller sig några timmar för att gradvis gå mot att nodda & mysa.

Konstigt jag har aldrig mått dåligt av att gå av Subutex har gått på & av många gånger, körde det i början av året 3 månader i dagligen sen tog det på ekonomin och jag fick göra ett uppehåll på en och en halv månad. Märkte inte av någon avtändning på det planet att jag mådde dåligt eller hade fysiskt abstinens, dock så hade jag ett extremt kraftigt sug efter känslan av detta inte lugn Sub ger & tänkte på det konstant, det var riktigt jobbigt.

Tramadol avtändning dock FY I HELVETE det var brutal tortyr i 3 dagar, låg i sängen nästan en hel vecka och kroppen och benen kändes som dom var gjorda av glas och lederna & hela kroppen värkte.

Har bara rökt & snortat Heroin en kortare tid när jag fick en gubbe för betalning mot en liten skuld så jag bara "Detta ska testas" var en sinnessjukt euforiskt rus kropps orgasm på en helt annan nivå, det var alldeles för skönt så fattar hur lätt det är att fastna i den himmelen. Men jävlar vad sjukt snabbt som du säger avtändningen kom på Heroin det är ju löjligt låg halveringstid så det kändes, svettades spydde och kunde inte ta mig upp ur sängen och bara mådde fruktansvärt. Glad jag tog mig igenom det, hade sånt sug att bara fortsätta med H efter det gramet tog slut.

Det tar mycket längre tid att bli beroende av sub än andra opiater så har för mej det flera år för mig tils jag blev beroende. Innan tog jag bara 4mg i månaden , 2 helger eller så.
Sedan fanns inga 2or mer utan hade man en 8a hemma så tog man ju den
Citera
2022-09-01, 23:02
Medlem
Hej på er!

Kan jag dricka alkohol lördagkväll då jag tagit typ 3 mg sub idag vid 16? Det blir typ 2 dygn, 48 timmar mellan.
Citera
2022-09-02, 09:15
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ja eller hur det är konstigt för Subutex är ju en nedåt drog men ändå får man en effekt likt tjack nästan som du säger. Ja det stämmer den speedade känslan håller sig några timmar för att gradvis gå mot att nodda & mysa.

Konstigt jag har aldrig mått dåligt av att gå av Subutex har gått på & av många gånger, körde det i början av året 3 månader i dagligen sen tog det på ekonomin och jag fick göra ett uppehåll på en och en halv månad. Märkte inte av någon avtändning på det planet att jag mådde dåligt eller hade fysiskt abstinens, dock så hade jag ett extremt kraftigt sug efter känslan av detta inte lugn Sub ger & tänkte på det konstant, det var riktigt jobbigt.

Tramadol avtändning dock FY I HELVETE det var brutal tortyr i 3 dagar, låg i sängen nästan en hel vecka och kroppen och benen kändes som dom var gjorda av glas och lederna & hela kroppen värkte.

Har bara rökt & snortat Heroin en kortare tid när jag fick en gubbe för betalning mot en liten skuld så jag bara "Detta ska testas" var en sinnessjukt euforiskt rus kropps orgasm på en helt annan nivå, det var alldeles för skönt så fattar hur lätt det är att fastna i den himmelen. Men jävlar vad sjukt snabbt som du säger avtändningen kom på Heroin det är ju löjligt låg halveringstid så det kändes, svettades spydde och kunde inte ta mig upp ur sängen och bara mådde fruktansvärt. Glad jag tog mig igenom det, hade sånt sug att bara fortsätta med H efter det gramet tog slut.

Brutal AT på sub har jag känt av... det tog minst 1 månad eller 5 veckor....
Varje dag var ett sånt helvete så jag trodde jag skulle dö och bara önskade att jag kunde få göra det. Jag fick sjukskriva mig så mycket vilket nog i slutändan gjorde att jag blev av med jobbet. Plus var subpåverkad varje dag nästan

Att nodda då och då under arbetsdagen var ju ganska svårt att dölja men lyckades försvara mig med att jag hade väldigt grova sömnproblem (jag hade faktiskt sömnproblem då). Såg nog helt förstörd ut varje dag. Var alltid bakis eller efterbäng.
En gång tog jag både kola och E samtidigt kvällen innan jag skulle jobba dagen efter.
Var hemma runt 4.30 på morgonen och skulle gå upp kl 6....fy faaan alltså.

Efter att andra kollegor erkände att de tagit en hel del droger så kände jag mej inte lika nervös men var noga med att aldrig erkänna mitt missbruk då hade det vart kört direkt.
Var och varannan kollega nästan var i princip alkisar....vissa drack flera dagar i veckan och en kollega hade en rutin att så fort han sluta jobbet 16.00.00 exakt och hade tillochmed en hel bag typ träningsväska proppfull med öl så han skulle hinna dricka sig full innan han var hemma och kunde sätta igång på allvar.

Kändes väldigt skumt att se någon dricka bärs i omklädningsrummet.
Jag låg nog efter rejält för gubben hade supit i 30 år eller nåt.
Däremot var det total nolltolerans mot droger men att vara full och använda maskiner där man absolut inte får göra minsta fel verkade inte optimalt, ändå hade det funkat i ca 25 år för denne man innan nån uppmanades att han va tvungen att blåsa alkomätare varje morgon.
Stackars han, den dagliga rutinen med att gå upp 2 på natten för att börja supa innan jobbet tog slut...men men, det tog ändå 25 år innan åtgärder.

Under alla år så låtsades jag bara ha alkohol och sömnproblem men eftersom jag aldrig luktade alkohol på jobbet så klara jag mig undan många ggr. Antar folk märkte, iaf de flesta men var nog bara någon enstaka gång det togs upp. Oavsett misstanken fanns det ju inga direkta bevis, ringarna under ögonen skyllde jag på för lite sömn.

En gång var nog det allra värsta. Jag hade fått hem FLU-alprazolam om någon känner till det...ca 10 ggr starkare än xanor. Det slog så hårt så jag vaknade liksom till efter ett tag och hade då jobbat hela veckan utan att jag kom ihåg någonting. Total blackout.

Undrar än idag hur borta jag måste verkat då. Jag minns att jag kom till jobbet på måndag morgon sen va det som att blunda till och så var det fredag...helt sjukt kändes det.

Inget att rekommendera om det inte är nåt som inte är din grej riktigt.

Detta slapp jag som tur var.

Mitt tips är DO drugs, men bara om man kan hantera det. Så länge man är skärpt så syns ej mycket på ett större ställe där alla är upptagna med egna saker.

Nej var långt det blev nu, måste va tjacket...
Citera
2022-09-02, 09:22
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckallyall
Hej på er!

Kan jag dricka alkohol lördagkväll då jag tagit typ 3 mg sub idag vid 16? Det blir typ 2 dygn, 48 timmar mellan.

ja alkohol är inte alls lika farligt som benso och opiater så länge man inte dricker sprit i mängder under ruset och knappt då heller.
Brukade blanda både sub med xanor och alkhol samt lyrica då och då.
Allt utom lyrica var saker jag tog dagligen. Drack mig till däckande varje helg med.

Många dagar började jag med en xanor stav, 1 lina sub och 300 mg lyrica.
Detta var dock när jag var arbetslös igen annars hade jag nog inte fått komma in. Däckade här och där på golvet här hemma. Var deprimerad och totalt likgiltig.
Började också dra på mig ett allt starkare kokain beroende med. ofta varje vecka.

Sen bestämde jag mig för att prova heroin vilket kändes som en jättebra ide då.
Fan vad skit alltså men då mådde jag fruktansvärt psykiskt dåligt. Det var corona , inga vaccin , total avskildhet från omvärlden då jag inte lämnade lägenheten på 5 månader.

I slutändan tyckte jag att bieffekterna var för grova för att fortsätta med det vilket var tur. Fick en jävla AT så fort det gick ur kroppen efter ca 4 timmar. En dag fick jag ta 7 linor uppdelat under dagen och kände knappt av det.
Senast redigerad av Bullsquid 2022-09-02 kl. 09:26.
Citera
2022-09-07, 12:39
Medlem
Thraxxs avatar
Hur går det till om man vill skjuta Subutex? Och ger det mycket mer biotillgänglighet än att tex snorta det?

Har tagit max upp till 2mg per dag nu i en veckas tid, och sen den andra veckan 4mg per dag. Men märker att toleransen skjuter i taket så nu känner jag ingenting längre.

Har aldrig skjutit upp men känns ju slöseri när man har en massa subutex som nu gör ingenting när jag drar en lina. Så är lite sugen samt skraj att skjuta upp men som man säger "Har man aldrig testat det så får man ju aldrig reda på något"
Citera
2022-09-08, 14:00
Medlem
Citat:
Hur går det till om man vill skjuta Subutex? Och ger det mycket mer biotillgänglighet än att tex snorta det?

Har tagit max upp till 2mg per dag nu i en veckas tid, och sen den andra veckan 4mg per dag. Men märker att toleransen skjuter i taket så nu känner jag ingenting längre.

Har aldrig skjutit upp men känns ju slöseri när man har en massa subutex som nu gör ingenting när jag drar en lina. Så är lite sugen samt skraj att skjuta upp men som man säger "Har man aldrig testat det så får man ju aldrig reda på något"
Förr gjorde sub-skjutarna såhär att de tog ur spaken på sprutan, la ner önskad mängd sub i sprutan, på med spaken igen, dra upp önskad mängd vatten och skakade tills det var löst, men detta kom man på att mikropartiklar kommer in i blodet och skapar proppar i ögon och andra små vener som kan leda till blindhet.

De allra flesta är numera medvetna om detta, så de går till sprutbytet och får riktiga filter. Lägg sub och vatten i en kopp, sätt på filter på sprutan, krossa suben och dra upp i sprutan sen är det bara att panga. Behöver du guide på hur man injicerar så googla "getting off right"

Toleransen går verkligen i taket på sub ja, därför jag endast tar det max några gånger i veckan. Jag skulle vilja säga att IV kanske är dubbelt så potent som att snorta av egen erfarenhet.
Citera
2022-09-08, 14:10
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deegottde
Förr gjorde sub-skjutarna såhär att de tog ur spaken på sprutan, la ner önskad mängd sub i sprutan, på med spaken igen, dra upp önskad mängd vatten och skakade tills det var löst, men detta kom man på att mikropartiklar kommer in i blodet och skapar proppar i ögon och andra små vener som kan leda till blindhet.

De allra flesta är numera medvetna om detta, så de går till sprutbytet och får riktiga filter. Lägg sub och vatten i en kopp, sätt på filter på sprutan, krossa suben och dra upp i sprutan sen är det bara att panga. Behöver du guide på hur man injicerar så googla "getting off right"

Toleransen går verkligen i taket på sub ja, därför jag endast tar det max några gånger i veckan. Jag skulle vilja säga att IV kanske är dubbelt så potent som att snorta av egen erfarenhet.

Ja några proppar & liknande vill man ju verkligen inte råka ut för! Men om man inte har tillgång till att få några filter till pumpen, kan man använda något annat som går? Kan man tex ta något tunnt fint tyg eller liknande och sätta det över huvudet på sprutan utan kanylen och dra upp lösningen där när man väl har krossat & blandat ut suben med vatten så gott det går, då går ju lösningen igenom ett filter & upp i pumpen så att säga även om det inte är ett riktigt kanyl filter, och sen skjuta upp det?
Senast redigerad av Thraxx 2022-09-08 kl. 14:12. Anledning: Tillägg
Citera
2022-09-09, 13:45
Medlem
Citat:
Ja några proppar & liknande vill man ju verkligen inte råka ut för! Men om man inte har tillgång till att få några filter till pumpen, kan man använda något annat som går? Kan man tex ta något tunnt fint tyg eller liknande och sätta det över huvudet på sprutan utan kanylen och dra upp lösningen där när man väl har krossat & blandat ut suben med vatten så gott det går, då går ju lösningen igenom ett filter & upp i pumpen så att säga även om det inte är ett riktigt kanyl filter, och sen skjuta upp det?
Kanske ciggfilter. Sprutbyten ger ut filter "Sterifilt" som man sätter på öppningen utan nål och suger upp lösningen.
Citera
2022-09-10, 05:45
Medlem
Losdrivarexistenss avatar
Vad är rustaket på sub? Hur mycket kan man ta utan att det ger mer effekt? Man vill inte göra det, men det är frestande att ta nästa steg när man ändå behöver ta så mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in