2022-09-06, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Nu var det ju ett internt mail från en medarbetare som gjort det till sitt signum att skicka ut festliga fikainbjudningar. INTERNT.
Så vilken quisling läckte det då? Tillhör man SD måste man utgå från att ingenting är internt.
Citera
2022-09-06, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Observerare
Så vilken quisling läckte det då? Tillhör man SD måste man utgå från att ingenting är internt.

Enligt tråden är det Sammy som läckte det, som nu också får avgå.

Att han avgår bekräftas i Expressen.

– En feltolkning kan plötsligt förvandlas till en vedertagen sanning om ingen är intresserad över att höra den andra sidan. Detta hade aldrig blivit någon skandal om man bara hade ställt en fråga eller två. Jag har aldrig varit med om något sådant, och är chockad över vilken häxjakt det blivit. Det är fruktansvärt.

Ångrar du ditt mejl i dag?

– Det är klart att jag ångrar mitt mejl, eller i alla fall att jag inte formulerade det tydligare. Genom mitt otydliga sätt att uttrycka mig har Aftonbladet i ett enda svep fått halva folket att tro att jag är en nazist. Det kan inte vara längre ifrån sanningen.

https://www.expressen.se/nyheter/val-2022/sds-kanslichef-lamnar-tjanstemannen-angrar-sig/

Det sorgliga är att det inte spelar någon roll om han är nazist eller inte, eftersom vänstern utgår från att en Sverigedemokrat är nazist och det finns inget sätt för honom motbevisa det.

Det ser man ju här i tråden, några inlägg bak bara en kille som kallar sig Robbinisterna, som säger att SD är nazister eftersom de ogillar islam. Om man har så låga krav för att kalla någon nazist spelar det ju ingen roll.
Citera
2022-09-06, 17:23
Medlem
Mindbusinesss avatar
Att kanslichefen Sammy Almedal fått kicken är väl solklart. Men har polacken också fått foten?
Citera
2022-09-06, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Att man firar en dag då ens folk stod upp mot anfallande makt är väl inget konstigt?
För mig är det. Jag vet att man brukar fira dagar där något positivt har hänt, aldrig hört om att man firar när ”man stod upp mot anfallande makt” = ens släktingar blev dödade. Men alla har väl rätt till att fira vad de vill.
Citera
2022-09-06, 17:42
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Att kanslichefen Sammy Almedal fått kicken är väl solklart. Men har polacken också fått foten?
Nej.

Aftonbladets (även Svt:s) skriverier idag saknar en hel del information. De är bedrägliga. T ex saknas info om vad bakgrunden till mailet är och mailskrivarens härkomst och åsikt om nazismen.
Citera
2022-09-06, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Enligt tråden är det Sammy som läckte det, som nu också får avgå.

Att han avgår bekräftas i Expressen.

– En feltolkning kan plötsligt förvandlas till en vedertagen sanning om ingen är intresserad över att höra den andra sidan. Detta hade aldrig blivit någon skandal om man bara hade ställt en fråga eller två. Jag har aldrig varit med om något sådant, och är chockad över vilken häxjakt det blivit. Det är fruktansvärt.

Ångrar du ditt mejl i dag?

– Det är klart att jag ångrar mitt mejl, eller i alla fall att jag inte formulerade det tydligare. Genom mitt otydliga sätt att uttrycka mig har Aftonbladet i ett enda svep fått halva folket att tro att jag är en nazist. Det kan inte vara längre ifrån sanningen.

https://www.expressen.se/nyheter/val-2022/sds-kanslichef-lamnar-tjanstemannen-angrar-sig/

Det sorgliga är att det inte spelar någon roll om han är nazist eller inte, eftersom vänstern utgår från att en Sverigedemokrat är nazist och det finns inget sätt för honom motbevisa det.

Det ser man ju här i tråden, några inlägg bak bara en kille som kallar sig Robbinisterna, som säger att SD är nazister eftersom de ogillar islam. Om man har så låga krav för att kalla någon nazist spelar det ju ingen roll.
Sammy läckte? Det strider mot vad som står i Aftonbladet:

”Sammy Almedal, kanslichef på Sverigedemokraternas riksdagskansli, var en av mottagarna och bekräftar mejlets äkthet.
– Jag har sett det och jag har meddelat medarbetaren att det var totalt olämpligt, och han har bett om ursäkt för det, säger Sammy Almedal.”
Citera
2022-09-06, 17:52
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Jag förstår att det inte är som click-bait-rubriken i media. Men frågan är var SD hittar alla nötter som dyker upp titt som tätt. Ge fan i att försöka vara roliga eller skämta om sånt som inte gåra att skoja om i Sverige. Försöker inte göra några billiga poäng på twitter eller i mejl. Bara var torr och tråkig.

Exakt. Det stora hyckleriet är ju att SD inte har lyckats assimilera ens EN invandrare i sitt eget parti att anpassa sig till åsiktskorridoren som råder i vårat PK-land. Klart som fan man inte har en trovärdig integrationspolitik då.
Citera
2022-09-06, 17:54
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Svaren har inte getts? Var skulle dom ha getts? Vi vet inte vad som är sant och inte.
Varför skulle man inte fira Tysklands inledning av andra världskriget i riksdagsgruppen? Det är ju internt, inte menat att synas. Hela partiledningen har ju fångats när dom beter sig direkt hatiskt mot Socialdemokrater t.o.m.
SD är det parti som får flest röster av nazister, i brist på andra alternativ. Och kunskapen huruvida SD är mer nazistiskt eller inte, består inte huruvida man röster höger eller vänster.
SD har aldrig deklarerat sig själv som nazistiskt. Inte ens 1988. Ett parti är vad dom gör, inte vad dom säger sig vara. Partiledaren själv säger det pågår ett kulturernas krig, mellan olika 'folk', där det bara finns två utkomster: Segra eller dö! Man hatar på mörkhyade människor och 1 specifik religion, och anser samtliga andra partier vara landsförrädiska och därför onyttiga. Låter farligt nära nazism-liknande värderingar enligt mig. Finns sånt i parti-toppen så är det vägledande för partiets värdegrunder överlag även på lägre nivå.
Vi vet som sagt inte ens om det finns någon sån tjänsteman, och om det skulle finnas så vet vi inte om det finns polska anor eller om det bara var ett bekvämt påhitt och undanmanöver från SD.

Aftonbladet har gjort vad dom ska göra. Dom fick in ett tips, dom kontaktade SDs officiella representanter för att få SDs förklaring och syn på saken, vilket Aftonbladet fick. Utöver det vet vi inte vad Aftonbladet har gjort mer för research, men det är fullt möjligt dom grävt mycket djupare i saken. Sen gjorde dom en nyhetsvärdering. Det är vad nyhets-medier gör. Aftonbladet uppdaterade även senare artikeln för att inkludera SDs reviderade utsago, som SD inte verkar känt det var angeläget att meddela till Aftonbladet.

Jag bara påpekar hyckleriet, att tro blint på dom (i efterhand) koherenta utsagorna från partiledaren, pressavdelningen och en bak-kanal, samt att utan andra belägg misstro Aftonbladets uppgifter, och sen kalla folk som ser igenom den biasen för förståndshandikappade och extremister. Den lojaliteten brukar extremistiska partier åtnjuta.

Men det är uppenbarligen inte populärt konstatera det öppet.
Nu har ju Expressen intervjuat den här (i o f s klumpige) fikamailaren. De har hans namn och kan därmed kolla upp petsonen och hans bakgrund.

Aftonbladet är bedragare. Aldrig mer läser jag något därifrån.
Citera
2022-09-06, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Observerare
Sammy läckte? Det strider mot vad som står i Aftonbladet:

”Sammy Almedal, kanslichef på Sverigedemokraternas riksdagskansli, var en av mottagarna och bekräftar mejlets äkthet.
– Jag har sett det och jag har meddelat medarbetaren att det var totalt olämpligt, och han har bett om ursäkt för det, säger Sammy Almedal.”

På vilket sätt motsäger det att han läckte mejlet?

https://nyheteridag.se/sds-kanslichef-sparkas-gav-fejkad-nazistskandal-till-aftonbladet/
Citera
2022-09-06, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Nu har ju Expressen intervjuat den här (i o f s klumpige) fikamailaren. De har hans namn och kan därmed kolla upp petsonen och hans bakgrund.

Aftonbladet är bedragare. Aldrig mer läser jag något därifrån.
Aftonbladet har inte skrivit ett ord som inte är sant.
Fast de utnyttjade förstås skamlöst gemene mans fördomar om SD genom att inte berätta allt.
Citera
2022-09-06, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
På vilket sätt motsäger det att han läckte mejlet?

https://nyheteridag.se/sds-kanslichef-sparkas-gav-fejkad-nazistskandal-till-aftonbladet/
På vilket sätt stöder det det?
Citera
2022-09-06, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
För mig är det. Jag vet att man brukar fira dagar där något positivt har hänt, aldrig hört om att man firar när ”man stod upp mot anfallande makt” = ens släktingar blev dödade. Men alla har väl rätt till att fira vad de vill.
Hallå NollKoll! Fira här betyder inte fira som vi menar det, tänk typ "celebrate" eller nåt. Högtidlighålla minnet av (dem som kämpade mot nazisterna och dem som stupade vid nazitysklands invasion).

För du vet väl att kriget inleddes 1 sept och att det var Polen som hamnade i skottgluggen och invaderades den dagen hoppas jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in