Citat:
Ursprungligen postat av
Observerare
Så vilken quisling läckte det då? Tillhör man SD måste man utgå från att ingenting är internt.
Enligt tråden är det Sammy som läckte det, som nu också får avgå.
Att han avgår bekräftas i Expressen.
– En feltolkning kan plötsligt förvandlas till en vedertagen sanning om ingen är intresserad över att höra den andra sidan. Detta hade aldrig blivit någon skandal om man bara hade ställt en fråga eller två. Jag har aldrig varit med om något sådant, och är chockad över vilken häxjakt det blivit. Det är fruktansvärt.
Ångrar du ditt mejl i dag?
– Det är klart att jag ångrar mitt mejl, eller i alla fall att jag inte formulerade det tydligare. Genom mitt otydliga sätt att uttrycka mig har Aftonbladet i ett enda svep fått halva folket att tro att jag är en nazist. Det kan inte vara längre ifrån sanningen.
https://www.expressen.se/nyheter/val-2022/sds-kanslichef-lamnar-tjanstemannen-angrar-sig/
Det sorgliga är att det inte spelar någon roll om han är nazist eller inte, eftersom vänstern utgår från att en Sverigedemokrat är nazist och det finns inget sätt för honom motbevisa det.
Det ser man ju här i tråden, några inlägg bak bara en kille som kallar sig Robbinisterna, som säger att SD är nazister eftersom de ogillar islam. Om man har så låga krav för att kalla någon nazist spelar det ju ingen roll.