2022-09-01, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressansvarig
Som vanligt, ointressant inlägg tills du börjar påvisa vad du menar. Kör en punktlista med gånger det händer med källhänvisningar så att folk kan reagera på fakta istället.., men nej, det kommer inte komma någon lista från dig så klart för du försöker bara bygga hat och har inget att komma med…
Dvs. Lista gångerna haveristerna kallat folk för rasister eller nazister som inte är det. Glöm inte timestamps, bram.

Gäsp… lyssna på senaste avsnittet, där kallade dom bla Åsa W för Nazist.

I mer eller mindre varje avsnitt skriker dom ”rasist” el ”Nazist” om sina meningsmotståndare.

Jag tänker inte sitta och lyssna igenom alla poddar (gud bevare mig) för att styrka ett faktum för att du behöver det. Har liksom annat att göra på dagarna. Du får leva i din tro, kunde inte bry mig mindre.
Citera
2022-09-01, 11:37
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Gäsp… lyssna på senaste avsnittet, där kallade dom bla Åsa W för Nazist.

I mer eller mindre varje avsnitt skriker dom ”rasist” el ”Nazist” om sina meningsmotståndare.

Jag tänker inte sitta och lyssna igenom alla poddar (gud bevare mig) för att styrka ett faktum för att du behöver det. Har liksom annat att göra på dagarna. Du får leva i din tro, kunde inte bry mig mindre.
De kallade henne inte bara för nazist. De läste ju upp vad hon skrivit, vad som låg till grund för att fällas för HMF. Det var litet mer än löst tyckande. På vilket vis hade HD fel när de dömde henne för HMF? Hon är ju de facto ett äckligt naziluder. därom råder inga oklarheter.
Citera
2022-09-01, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
De kallade henne inte bara för nazist. De läste ju upp vad hon skrivit, vad som låg till grund för att fällas för HMF. Det var litet mer än löst tyckande. På vilket vis hade HD fel när de dömde henne för HMF? Hon är ju de facto ett äckligt naziluder. därom råder inga oklarheter.

Kan mycket väl vara möjligt.: men jag hävdar bestämt att som kallat många andra för rasist och nazist. Det vet de flesta som lyssnat på deras podd.
Citera
2022-09-02, 06:28
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Kan mycket väl vara möjligt.: men jag hävdar bestämt att som kallat många andra för rasist och nazist. Det vet de flesta som lyssnat på deras podd.
Så ÅW är nazist alltså? Ska vi diskutera det specifika exemplet som fick dig att sätt ta upp ett generellt problem (där är vi också oense)?
Citera
2022-09-03, 22:02
Medlem
Citat:
Blir otroligt provocerad av Henko och Axel. Ändå kan jag inte sluta lyssna på deras podd. Dom är raka motsatsen till allt jag står för.

I senaste podden går dom banarnas över att någon förknippade dom med ”kommunismen” och dom skall stämma folk hit och dit. Dom anser det fullständigt fel att kalla dom för kommunister. Det får man nämligen inte göra om man nu inte är kommunist. Det är fel, skriker Henko. Skall minsann stämma dom för förtal.

En stilla undran; hur ofta har inte dessa herrar kallat folk för nazister, rasister mm? Är det ok när dom skriker ut liknande saker på ex Bard, Aron Flam mfl?

Väldigt ofta dom smetar epitet mot meningsmotståndare.

Vari ligger logiken?

Nja, i senaste avsnittet pratar dom om en kille som fått stryk av några från AFS. Händelsen togs sen upp i nazistkanalen Swebb-TV. Killen beskrevs som "vänsterextrem" enbart på basis av att han är bekant med Henrik och Axel. Man påstod också att det var han som attackerat AFS-snubbarna, trots att det ännu inte är klarlagt exakt vad som inträffat. När man pratade om Henrik och Axel svajade en kommunistflagga i bakgrunden. Det var alltså ett alltigenom ganska lögnaktigt "reportage", som sändes i en youtube-kanal som sprider högerextremism och konspirationsteorier. Att inte låta sån skit stå oemotsagd är faktiskt ganska rimligt, om du frågar mig.
Citera
2022-09-04, 10:43
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Nja, i senaste avsnittet pratar dom om en kille som fått stryk av några från AFS. Händelsen togs sen upp i nazistkanalen Swebb-TV. Killen beskrevs som "vänsterextrem" enbart på basis av att han är bekant med Henrik och Axel. Man påstod också att det var han som attackerat AFS-snubbarna, trots att det ännu inte är klarlagt exakt vad som inträffat. När man pratade om Henrik och Axel svajade en kommunistflagga i bakgrunden. Det var alltså ett alltigenom ganska lögnaktigt "reportage", som sändes i en youtube-kanal som sprider högerextremism och konspirationsteorier. Att inte låta sån skit stå oemotsagd är faktiskt ganska rimligt, om du frågar mig.
Nu är du pedagogisk och resonlig. Det funkar inte Wirdemo et al.
Citera
2022-09-10, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte

Kallar man Swebb-tv för nazistkanal är man mycket, mycket sjuk i hela huvudet.
Citera
2022-09-10, 17:03
Medlem
Knalltorsks avatar
Men Henko!!!!! Har Axel o Sanna också varit med på detta?

https://nyheteridag.se/s-trollets-hemliga-nathat-pa-flashback/

Efter sitt avhopp från podden Haveristerna förföljs kulturskribenten Myra Åhbeck Öhrman av anonyma konton på Flashback forum med sexistiska påhopp och förtal. Nu kan Nyheter Idag berätta om hur flashbackkonton kopplade till den S-märkta antirasist-profilen Henrik Johansson deltar i förföljelsen av sin tidigare kollega och sprider grovt förtal mot privatpersoner.
Citera
2022-09-10, 17:10
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knalltorsk
Men Henko!!!!! Har Axel o Sanna också varit med på detta?

https://nyheteridag.se/s-trollets-hemliga-nathat-pa-flashback/

Efter sitt avhopp från podden Haveristerna förföljs kulturskribenten Myra Åhbeck Öhrman av anonyma konton på Flashback forum med sexistiska påhopp och förtal. Nu kan Nyheter Idag berätta om hur flashbackkonton kopplade till den S-märkta antirasist-profilen Henrik Johansson deltar i förföljelsen av sin tidigare kollega och sprider grovt förtal mot privatpersoner.
Citat:
Ursprungligen postat av Henko McCuck
– Jag tycker ni är ett gäng pajasar och fascister, säger han och avslutar samtalet.
Hahaha! Så jävla low energy.
Citera
2022-09-10, 21:12
Medlem
Så sjukt att detta får kallas ”tidning”. Lingvistiken är ju på en mellanstadie-nivå. Tänk att vakna varje morgon och sätta sig och skriva så usel svenska. Men de förstår väl inte det, eller så är det utlänningar bakom. Hur som helst, kan någon som är korkad nog för att betala för denna ”publikation”/blogg dumpa all betalväggad text i tråden hade det varit kul att se. Texten som är öppen innehåller ju inga nyheter direkt… click bate?
Citera
2022-09-11, 00:11
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressansvarig
Så sjukt att detta får kallas ”tidning”. Lingvistiken är ju på en mellanstadie-nivå. Tänk att vakna varje morgon och sätta sig och skriva så usel svenska. Men de förstår väl inte det, eller så är det utlänningar bakom. Hur som helst, kan någon som är korkad nog för att betala för denna ”publikation”/blogg dumpa all betalväggad text i tråden hade det varit kul att se. Texten som är öppen innehåller ju inga nyheter direkt… click bate?
De andra delarna bryter mot 1.06. De gör en Haveristerna och lägger det bästa bakom paywall. Bli prenumerant, horunge.

Henko är plötsligt väldigt angelägen att uppmärksamma sexistiska poddare på Twitter när artikeln just publicerats.

Viktigt att minnas alla andra sexistiska poddar just idag så han inte ser alltför svinig ut. 👌

Klassisk skademinering, Henko style. Bara vi slipper se fanskapet rida med hjälm igen är ingen större skada skedd. Kan bli så dock då detta belyser hans sexism. Viktigt att offentligt bevisa att man bejakar sina typiskt kvinnliga sidor då.

Hur kan man vara sexistisk om man är så i kontakt med kvinnan inom sig!?

Nänänä ... 110% tvek på den.
Citera
2022-09-11, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
De andra delarna bryter mot 1.06. De gör en Haveristerna och lägger det bästa bakom paywall. Bli prenumerant, horunge.

Henko är plötsligt väldigt angelägen att uppmärksamma sexistiska poddare på Twitter när artikeln just publicerats.

Viktigt att minnas alla andra sexistiska poddar just idag så han inte ser alltför svinig ut. 👌

Klassisk skademinering, Henko style. Bara vi slipper se fanskapet rida med hjälm igen är ingen större skada skedd. Kan bli så dock då detta belyser hans sexism. Viktigt att offentligt bevisa att man bejakar sina typiskt kvinnliga sidor då.

Hur kan man vara sexistisk om man är så i kontakt med kvinnan inom sig!?

Nänänä ... 110% tvek på den.

Magnus, du har sagt och visat dig vara en ärlig människa som säger som det är. Du har varit väldigt uppriktig med vem du är här på forumet med namn osv…och förklarat att heder och ens ord betyder något. Jag köper det.

Nu har jag en fråga jag skulle vilja att du svarar mycket rakt på, en så kallad ”ja eller nej”-fråga. Och så får vi se om du klarar att svara rakt, försvinna helt och därmed visa att tjuvheder och ord inte alls är viktigt, eller på annat sätt ducka. Nu får du möjligheten att svara och det svar du ger kommer jag att tro på då du verkar vara en sanningsenlig person.

Fråga: Var det du som försökte skada Axel med en hammare men istället träffade hans dörr?

Ja eller nej? Blir det en snömostextvägg igen så…. Ah då skiter jag i detta…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in