2022-08-31, 18:29
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Uppenbarligen behöver man inte vara bra, seriös och mogen för att få exponering på alla plattformar och det vet du själv om. Men om det varit ditt enda ändamål så får jag väl tillstå att du/ni gjort ett bra jobb på vägen i vart fall. Frågan är väl snarare om all exponering är bra exponering?

Din kollega på RIKS ansåg i vart fall att Flashback var "random skitsnackande". Det tycker jag säger ganska mycket om synen på samhället, debatten, yttrandefrihet och åsiktfriheten.

Det är lika tröttsamt att höra ditt ältande om troll som det är att höra Aftonbladets/DN anklagelser om Trollfarmar som stödjer SD och Hanif Bali.

När argumenten tryter så kommer sådana anklagelser upp, synd bara att både du och mainstream media helt har missuppfattat begreppet "Troll". Men för all del, kasta det på någon som inte håller med dig, du gör bara dig själv till åtlöje. Hör och häppna men det finns faktiskt olika åsikter som skiljer sig även fast man befinner sig på högerkanten och är invandringskritisk. Vad som är bra eller mindre bra, och anser man att något rent ur sagt är dåligt så är man inte ett "Troll från Socialdemokraternas hus".
Dina inlägg är meningslöst nonsens utan substans, exakt det troll brukar ägna sig åt.
Att du fortsätter att posta din efterblivna dynga säger allt.
Citera
2022-08-31, 18:38
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Dina inlägg är meningslöst nonsens utan substans, exakt det troll brukar ägna sig åt.
Att du fortsätter att posta din efterblivna dynga säger allt.

Ditt känslovammel, tårfyllda inlägg och huvudlösa beskyllningar kan du fortsätta med bäst du vill, men det kommer inte få mig att sluta skriva mina subjektiva inlägg om hur jag uppfattar bla kanalen RIKS.
Citera
2022-08-31, 18:58
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja det blir färre allmänt nyfikna och mest allmänt politikintresserade Sverigedemokrater som tittar. Men de har sin tittarbas och alltid kommer någon ny tittare. Om de har råd kommer SD behålla Riks för det är deras enda motvikt mot etablissemangets media.
Om jag skulle vara redaktör och få säga mitt så hade jag efter valet pausat allt med politiska partier och politiksnack för att bara ta upp nyheter som rör Sverige samt live-sändningar på olika evenemang eller händelser som de har varit väldigt duktiga med att sända.

Kan tänka mig bra repotage ala Kalla fakta i neutral anda istället för en vinklad SD-bild över allt.
Detta kommer göra så att Riks får mera respekt tror jag.

Minns fina Isabella som granskade den där ungdomsverksamheten som visade sig var en stor bluff.
De lyckades ju sänka dom och stoppa bidragen som gick dit. Mera sånt!
Citera
2022-08-31, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Stämmer det verkligen att SD anställt personerna i den här skitkanalen? Kan säga att deras röst i valet balanserar på en slak lina för min del. Att stödja Riks visar på dåligt omdöme.

Att stödja Bonniers och SVT/SR är dåligt omdöme. Riks erkänner ju sin politiska agenda. Miljardärerna Bonniers gömmer sig bakom målvakter och misskrediterar all konkurrens och ser till att alla konkurrenter får annonsförbud. Där har du nåt att haka upp dig på istället.
Citera
2022-09-01, 01:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Virek
Deras modell funkar ju uppenbarligen eftersom det triggar såna som dig och folk på AB

Gratis marknadsföring

Människor som talar till mig som om jag är dum i huvudet triggar mig, ja. Att samhället fördummas alltmer är heller ingen hemlighet och det är klart oroväckande.

Politiker ljuger öppet och media spelar med. Det jag stör mig på med Riks är att de kunde vara en sansad röst men slarvar bort det totalt med fjortisbeteende. Kanske fjortisar, bimbos och män som tänker med kuken gillar det, men inte självständigt tänkande människor.

E. Att Riks inte fattar att beteendet stöter bort de som vill ha en saklig journalistik förvånar mig. De förlorar helt säkert mängder med tittare pga att de beter sig så omoget, men de verkar inte bry sig, och det här solkar även ner SD som oseriösa.
Senast redigerad av skoputs 2022-09-01 kl. 01:55.
Citera
2022-09-01, 01:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Att stödja Bonniers och SVT/SR är dåligt omdöme. Riks erkänner ju sin politiska agenda. Miljardärerna Bonniers gömmer sig bakom målvakter och misskrediterar all konkurrens och ser till att alla konkurrenter får annonsförbud. Där har du nåt att haka upp dig på istället.

Jag klarar inte av att kolla på Riks för fjanterierna, överspelet, himlandet, blinkningarna (även om ämnena i sig kan vara intressanta). Varför ska jag ödsla min tid på deras egoshow?
Citera
2022-09-01, 01:53
Avslutad
fp
Citera
2022-09-01, 09:56
Avslutad
Citat:
Jag klarar inte av att kolla på Riks för fjanterierna, överspelet, himlandet, blinkningarna (även om ämnena i sig kan vara intressanta). Varför ska jag ödsla min tid på deras egoshow?

Detta är fjanteri om något. Morgan Johansson sitter verkligen och darrar.
https://www.youtube.com/watch?v=ON-Z0irARlY
Citera
2022-09-01, 10:46
Medlem
ariberts avatar
Citat:

Det är frivilligt att titta på Riks, välj det du vill se på. Du behöver inte titta på Riks.
Citera
2022-09-01, 12:56
Medlem
Citat:

Korrekt tänkt.- Håll dig till familjen Bonniers monopol-avlönade typ Jonas Gardell, Robert Aschberg, Wiman, Wolodarski, David Baas och läs enbart deras material. Jag instämmer DU skall hålla dig väck från verkligheten och i den trygga Bonniers-SVT-bubbla du befinner dig i. Det är tveksamt om du ens skall fortsätta med Flashback. Du får sova på saken. Inget annat. -utnyttja din demokratiska självscensur och sluta på Flashback för den goda sakens skull. Då kan du ägna mer tid åt Bonniers samlade verk och SVT/SR.
Citera
2022-09-01, 14:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Det är frivilligt att titta på Riks, välj det du vill se på. Du behöver inte titta på Riks.

Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Korrekt tänkt.- Håll dig till familjen Bonniers monopol-avlönade typ Jonas Gardell, Robert Aschberg, Wiman, Wolodarski, David Baas och läs enbart deras material. Jag instämmer DU skall hålla dig väck från verkligheten och i den trygga Bonniers-SVT-bubbla du befinner dig i. Det är tveksamt om du ens skall fortsätta med Flashback. Du får sova på saken. Inget annat. -utnyttja din demokratiska självscensur och sluta på Flashback för den goda sakens skull. Då kan du ägna mer tid åt Bonniers samlade verk och SVT/SR.

Det är så sjukt med er fanatikers svartvita tänkande. Ni orkar inte ens ta in vad jag skriver och processa vad jag försöker säga. Riks är en kanal för dummies som inte orkar tänka själv och en skam för SD som promotar fjanterierna.

För övrigt har jag röstat SD de senaste två valen.
Citera
2022-09-01, 15:26
Medlem
Citat:
Det är så sjukt med er fanatikers svartvita tänkande. Ni orkar inte ens ta in vad jag skriver och processa vad jag försöker säga. Riks är en kanal för dummies som inte orkar tänka själv och en skam för SD som promotar fjanterierna.

För övrigt har jag röstat SD de senaste två valen.
Riks är bra, blandar högt och lågt. Politisk satir och humor är aldrig fel i lilla landet galet. Man måste kunna skratta åt eländet. Om man söker efter seriösa samtal om viktiga ämnen så får man leta länge i detta avlånga land. Det enda jag känner till är HOTSPOT som kan ses på youtube.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in