2022-09-01, 05:56
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
För rutinerade nftköpare är det uppenbart att det inte finns någon hype kvar att spela ut och att andrahandsmarknaden för denna kollektion är stendöd (ingen möjlighet till flipping). Så jag ser inte hur någon därifrån ska vara intresserad av köp. På sin höjd att någon byter en nft från en annan stendöd kollektion till en woa nft.

Alltså, det här att en av deras NFTer såldes för 6000 spänn på andrahandsmarknaden i måndags. Tror de att vi är helt hjärndöda? Det fattar väl ALLA att det är de själva som betalat det. De är dock mer försiktiga nu med vilka plånböcker de väljer att handla med. Undrar återigen hur det här kan vara lagligt?

Det finns sätt att syna deras bluff men jag tror jag håller lite på det. De får göra ett gäng misstag först, istället för att jag kontinuerligt ska tipsa dem om hur de täcker sina spår.

Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
"IRL-träffen" lär hajpas något oerhört och framställas som något unikt i nft/krypto-Sverige men efter det kommer allt rinna ut i sanden.

Gud ja! Precis som MLM-företag hajpar upp sina mässor och resor. Det kommer se otroligt ut på instagram! Och låta som att ”sånt här får man hela tiden om man är med i projektet”. Kanske hon lyckas få till sponsgrejer tack vare sin blogg. Lite goodiebags kommer tjejorna gilla!
Citera
2022-09-01, 07:42
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Vanja är nu helt desperat och försöker hetsa sina kunder till att hålla igång omsättningen:

Citat:
Ursprungligen postat av Vanja┃World of Alidia:
haha!! Men just precis sånt här är ju så sjukt kul med hela NFT-grejen, de blir liksom lite som delar av ens inredning på något vis, och med jämna mellanrum måste man rumstrera om. Vissa byts ut - medan vissa stannar hos en forever. 🌟

Det är alltså det här som ursprungligen var tänkt att inte bara finansiera den fysiska hubben utan även lösa ME-gåtan - kärringar sitter och byter fula jpg-bilder med varandra och betalar en liten avgift under processen.

Citat:
Ursprungligen postat av Nikals┃World of Alidia:
Its doesn’t exist yet but imagine minting a women with shining pants AND top. That would be the perfect lucent woman✨

Niklas å sin sida försöker trigga kärringarna att minta ännu fler jpg-bilder i hopp om att det ska bli en "enlighted" eller "lucent" och längst där borta hägrar en "queen" (eller om det nu var flera "royals"). Det är så fult, så jäkla fult hela grejen.
Citera
2022-09-01, 08:19
Medlem
Leastons avatar
Herregud vad det här med NFT:er har gått för långt.

OM NFT:er ens är någonting för framtiden (vilket jag tror, om än mycket mindre än vad vissa hoppas) så låt det växa fram organsikt med hjälp av marknaden, istället för att några som tjänar på processen skall berätta för andra "hur sjukt kul hela NFT-grejen" (för att citera Vanja) är...

Om några år så kommer man titta tillbaka på den här tiden och tycka att det är sjukt cringe hur folk betedde sig.
Citera
2022-09-01, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston

OM NFT:er ens är någonting för framtiden (vilket jag tror, om än mycket mindre än vad vissa hoppas) så låt det växa fram organsikt med hjälp av marknaden, istället för att några som tjänar på processen skall berätta för andra "hur sjukt kul hela NFT-grejen" (för att citera Vanja) är...

Om några år så kommer man titta tillbaka på den här tiden och tycka att det är sjukt cringe hur folk betedde sig.

Det är väl som med modern konst; vem som helst kan göra några random penseldrag på en tavla (analogin med köttvärlden till att minta NFT), men denne måste på något sätt blivit berömd eller populär för att värdet inte ska dyka i botten.
Loppet är väl inte kört för den här kollektionen, men grävarna i denna tråd har lyft fram så mycket beklämmande material att det mesta numera talar för att skaparna bedriver projektet bedrägligt.
Citera
2022-09-01, 11:27
Medlem
kaktusplastiks avatar
Vänner, jag behöver nog backa på min tidigare kritik. Jag må vara kritisk men jag tycker att rätt ska vara rätt. Jag vet att jag sagt att investerarna inte får något för sina pengar, att det är mycket snack och lite verkstad. Men så kikade jag i discorden och såg detta:

Citat:
Starting today, all WoA holders receive an exclusive 20% discount on everything Oh La Moon has to offer - AMAZING! 🤩💞

Oh La Moon är alltså en butik med "helande kristaller" som Vanjas BFF Josefin Dahlberg driver. Och snart kommer man kunna köpa WoA-smycken från hennes andra bästa kompis Märta. Så man får visst något som investerare! Man får chansen att inte bara göra Vanja rik utan även hennes vänner. MAGISKT erbjudande! Träng er fram och lassa upp barnbidrag och sparpengar, skynda fynda.
Citera
2022-09-01, 12:13
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston

Ja. Jag försökte precis lyssna på podden "welcome to the metaverse". Jag valde avsnittet "why blockchain and nft will change the internet forever". Detta för att Niklas rekommenderat den här podden i discorden och jag var intresserad av varifrån de får sina tankegångar.

Jag klarade bara 9 av 37 minuter. Det som slog mig var, att lyssna på den där podden var ungefär som att sitta och lyssna på tv shop. Helt jävla olidligt var det.

En person som låter superinsatt och övertygande säljer in diverse med allsköns ord-smörja. Den här smart-teknologiska dammsugaren med multinanopolymer-filter kommer revolutionera ditt liv blabla. Fast: Nfts och blockchain kommer revolutionera internet för att -insert ordsmörja-. I samma stil som v&n säljer in woa. Och ja det är cringe på hög nivå.

Det var direkt uppenbart att personerna i podden var ute och cyklade. T ex vad dom sa om spelvärlden var helt befängt, varför bemöts t ex av den här youtubern
https://youtu.be/zPJZnNMKJqM
Citera
2022-09-01, 13:10
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Vänner, jag behöver nog backa på min tidigare kritik. Jag må vara kritisk men jag tycker att rätt ska vara rätt.

Okej, nu känner jag att de levlat upp ordentligt (till nivån "killing-gänget sketch").

Men jag tycker faktiskt att vanja m vänner var lite snåla nu. Vad sägs om att lägga till; köp för minst 990 kr så ingår onlinekursen "så skapar du ditt drömliv med hjälp av månen".

Den där Märta är förövrigt vanjas granne i lägenheten bredvid och deras barn är kompisar. Att sälja kaftaner för 5000 kr är ju en legitim affärsverksamhet relativt woa nfter och helande kristaller, känns som ett dåligt move att associera sig med dessa scammers. Men vanja lär ha tjatat till sig det samarbetet. Kvinnligt entreprenörskap...
Citera
2022-09-01, 13:45
Medlem
Är egentligen rätt ointresserad av både nft och krypto, men fascineras av denna soppan. Om nu den fysiska hubben har lagts på is och ersatts av planer på ett metaverse, finns det idag verkligen tillräckligt utvecklade metaverse för att det vara något att ha? Och går det verkligen att komma undan billigare än vad det skulle kosta att ha en fysisk hub?
Citera
2022-09-01, 14:13
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Men jag tycker faktiskt att vanja m vänner var lite snåla nu. Vad sägs om att lägga till; köp för minst 990 kr så ingår onlinekursen "så skapar du ditt drömliv med hjälp av månen".

Sluta ge dem idéer.

Citat:
Den där Märta är förövrigt vanjas granne i lägenheten bredvid och deras barn är kompisar. Att sälja kaftaner för 5000 kr är ju en legitim affärsverksamhet relativt woa nfter och helande kristaller, känns som ett dåligt move att associera sig med dessa scammers. Men vanja lär ha tjatat till sig det samarbetet. Kvinnligt entreprenörskap...

Legitim ja. Vinstdrivande? Tveksamt. Under en miljon i omsättning och storförlust varje år. Och i den ekonomiska kris vi är på väg in i tror jag inte att 5000-kronorskaftaner är bästa grejen att sälja.

Jag tror Vanja gått igång med sitt säljsnack om huuuur mycket pengar de kommer kunna tjäna! Och ju mer NFTerna går upp desto mer har folk råd att shoppa loss hos Märta. Att det blir en sån winwinwin för alla inblandade. Det är kanske inte heller helt rätt att säga nej till en kompis/granne. Kan bli obekvämt. Men ännu mer obekvämt är det säkerligen att få sitt varumärke totalt nersolkat av en scam.

För övrigt: noterar investerarna att deras enda förmåner hittills innebär att de måste spendera ännu mer pengar? Hur mycket kan man mjölka samma målgrupp innan de börjar tröttna?
Citera
2022-09-01, 14:24
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakton
Är egentligen rätt ointresserad av både nft och krypto, men fascineras av denna soppan. Om nu den fysiska hubben har lagts på is och ersatts av planer på ett metaverse, finns det idag verkligen tillräckligt utvecklade metaverse för att det vara något att ha? Och går det verkligen att komma undan billigare än vad det skulle kosta att ha en fysisk hub?

Det här är väldigt intressanta frågor. De metaverses jag provat har ju varit som att åka tillbaka till 2001. Det finns kanske riktigt coola också – men det lär inte vara billigt.

De investerare som läser här i tråden: tycker ni ska ställa dessa frågor till Vanja och Niklas. Det är jättekonstigt att de inte redan gått ut offentligt med mer information än "det kommer bli jättecoolt!" och "vi försöker bestämma leverantör". Vad är månadskostnaden? Vad är uppstartskostnaden? Hur ser tidsplanen ut? Road mapen vet vi ju att man inte kan lita på
Citera
2022-09-01, 15:14
Medlem
Pragmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Vänner, jag behöver nog backa på min tidigare kritik. Jag må vara kritisk men jag tycker att rätt ska vara rätt. Jag vet att jag sagt att investerarna inte får något för sina pengar, att det är mycket snack och lite verkstad. Men så kikade jag i discorden och såg detta:

Oh La Moon är alltså en butik med "helande kristaller" som Vanjas BFF Josefin Dahlberg driver. Och snart kommer man kunna köpa WoA-smycken från hennes andra bästa kompis Märta. Så man får visst något som investerare! Man får chansen att inte bara göra Vanja rik utan även hennes vänner. MAGISKT erbjudande! Träng er fram och lassa upp barnbidrag och sparpengar, skynda fynda.

Men for fucks sake. Ibland skäms man verkligen å sitt kvinnosläktes vägnar. Att detta kan få göras i feminismens namn. Befästa fördomarna om den korkade, krimskramsälskande, ytliga, lättlurade kvinnostackaren som köper självhjälpskurser med hjälp av... månen. Jesus. Det får sån jävla tvärtomeffekt. Jo man tackar. Sälj skit med skit.

Vad ger det här för signaler ens kring kvinnligt entreprenörskap? Skäms gör man.
Senast redigerad av Pragmat 2022-09-01 kl. 15:16.
Citera
2022-09-01, 15:27
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakton

Jag skrev om detta tidigare i tråden. Jag slänger in det igen under en spoiler:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in