Nu är det snart höst, det innebär billiga rotfrukter. Förr brukar de sälja morötter, kålrötter, vitkål, lök och sånt för 2,90/kg nu blir det nog 5kr/kg men ändå mycket billigt. Fläskkött är generellt ganska prisvärt än så länge, ofta billigare kilopris än kyckling numera. Gör grytor och soppor på detta och frys in, håller ungefär 6 månader, oftast längre.
Läs reklambladen! Har du inte reklam i lådan så läs på nätet, Willys och Lidl i första hand men även de olika Ica och Coop. I veckan som var hade Icasupermarket Lithells falukorv för 20kr ring (800g) Jag köpte fem ringar, vissa anser det inte är människoföda men jag är så konstig jag gillar relativt hårdstekt falukorv med råstekt potatis och ägg. Läs reklambladen varje vecka och lägg upp en handelsrutt, ofta ligger de olika butikerna nära samlade och då plockar man godbitarna från varje butik.
Strax efter Jul i fjol reade Ica ut alla Julskinkor för 10kr/kg. Jag köpte sex st färdigkokta. relativt stora, delade upp och frös in. Plockade ut sista biten i början av Juli och gjorde pytt, bräckt skinka och kasslerlåda på den. Satan vad gott det var!