2022-08-28, 10:55
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Krävdes en hel del IQ att designa och skapa alla himlakroppar, naturlagar och livsformer!

Vem hade den nödvändiga IQ:n, skaparförmågan och konstnärskapet, att fixa till allt detta, om inte vår Allsmäktiga, Allvetande, Allseende, Allestädes närvarande och Alltigenom gode Gud?

Det krävs ingen gud, eller ens intelligens för att skapa stjärnor och planeter som längre fram möjligen kan härbärgera liv.
Det enda som krävs är fysik. Beviset är att ovanstående stjärn och planetbildning sker i skrivande stund.
Citera
2022-08-28, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Det krävs ingen gud, eller ens intelligens för att skapa stjärnor och planeter som längre fram möjligen kan härbärgera liv.
Det enda som krävs är fysik. Beviset är att ovanstående stjärn och planetbildning sker i skrivande stund.

Darwinism när den är som bäst...

Citat:
Det enda som krävs är fysik.

Det krävs inget medgivande, eller ens intelligens för att skapa människor som längre fram möjligen kan skapa liv.
Det enda som krävs är fysik. Beviset är att våldtäkt kan leda till graviditet.

Jag går ett steg längre och ber dig att komma hem till mig och "fysiskt" få mig att acceptera din världsåskådning som stinker marxism. Det enda som krävs är fysik.
Citera
2022-08-28, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 93J
1. Jag är ateist

2. Jag tror intressen först sport och musik som betyder politik och militär och lite mer saker

3. Jag kan inte tänka

4. Gud+Jesus+Allahu+Buddha+Djävulen+Satan m.m. bevis fanns inte

5. Jag är medlem i lutherska Svenska kyrkan men besöker inte denna och aldrig läst bibeln

Du verkar ha rätt värdegrund för att ta steget till fullständig marxist.
Citera
2022-08-28, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shlock
Ännu löjligare är att religion fortfarande undervisas i skolan.

Jag håller med - håll den marxistiska religionen borta från våra barn!
Citera
2022-08-28, 11:22
Medlem
Citat:
Om Gud INTE finns, vem i Herrens Namn var det då som hade makten att skapa universum?

Rent vetenskapligt kom allt från inget, men vetenskapen säger också att inget kan skapas ur något. Tacka vet jag marxismen som ifrågasätter empirisk vetenskap och kan hjälpa oss hoppa över ett par logiska luckor för att komma fram till att kvinnor blir förtryckta och endast revolutionär marxism är den enda sanna vägen fram. Vad är en kvinna? En som känner sig som en kvinna.

Jag tar på min Marxmössa och påstår att: Inget kan skapas ur något. Nu när jag har för mig själv i mitt eget huvud bevisat att ingen gud finns, finns det bara en tanke kvar att tänka: "Jag är gud. Det jag säger är sanningen. Låt mig bevisa det..."

"Vaccinen fungerar. Det är Putins fel. Fyra doser och en till snart. Vaccinpass. Digitalt ID. Kolkrediter. Du ska ha flygskam. How dare you! Allas lika värden. Öppna era hjärtan. Vi såg det inte komma. Assad must go. Nej till SD!"

Jag tar av Marxmössan och ber Herren om syndens förlåtelse.
Citera
2022-08-28, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dracoul
Var finns källan på att Gud finns, eller rättare sagt den osynliga mannen?

Var finns källan till "Inget" som Big Bang exploderade ur?
Citera
2022-08-28, 11:26
Medlem
Citat:
Jag tycker att det är mer absurt att länka till något man själv skrivit och tro att man därigenom automatiskt ökar i trovärdighet.

Jag tycker att man ska vara öppen med sin marxism, men det är väl absurt att begära av en marxist.
Citera
2022-08-28, 11:28
Medlem
Citat:
Krävdes en hel del IQ att designa och skapa alla himlakroppar, naturlagar och livsformer!

Vem hade den nödvändiga IQ:n, skaparförmågan och konstnärskapet, att fixa till allt detta, om inte vår Allsmäktiga, Allvetande, Allseende, Allestädes närvarande och Alltigenom gode Gud?
Vilken gud?
Citera
2022-08-28, 11:29
Medlem
Citat:
Jo, men samtidigt så gör ju våldsverkaren det helt av sin egen fria vilja, utan att veta om att offret skulle straffas pga sina tidigare onda gärningar. Dessa två paras helt enkelt ihop av ödesgudarna/ödesgudinnorna.
Dagens svensk föredrar maxism där förövaren är offret. "Stackaren, vad kan han ha varit med om?" Jo, han fick komma till Världens tryggaste land och det är inte alla som klarar av kulturchocken att leva ett fridfullt liv.

Citat:
Till saken hör att det ofta är den som blivit illa behandlad av någon, som i framtida liv "ger igen" till just denna person. Karmalagen är oerhört snårig och komplex, det kan dessutom ha gått många liv emellan innan våldsverkaren och offret möts...
Med Gud måste alla ta eget ansvar, med marxismen har alla alltid rätt i allt de känner och offerstatus ges enbart efter sexuella preferenser.
Citera
2022-08-28, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Ja det är väl en del av problematiken, religiös tro kan vara ett bekymmer för det skickar ditt kritiska tänkande på semester. Exemplet som du nämner borde få de flesta att avfärda denna historia, men om du istället sätter din tillit till att tro att det var sant. Ja då spelar ju verkligheten ingen roll.

Hur förklarar du då terrorislamisterna som gjorde enorma vetenskapliga framsteg och de kristna fanatikerna som satte igång Upplysningen? Vi kan titta på Stalins gudlöshet och se resultaten. Vilka framsteg har gudlösheten lett fram till? Sociala medier som inte hade funnits utan Upplysningen?

Citat:
Det sista stycket kan jag knappt hålla med om mer, religion kan vara det minst ödmjuka någonsin. Nu kan religiösa komma i en miljard varianter och de är väldigt olika och håller inte med varandra i nästan nåt men OM en person säger att Gud finns, inte bara detta utan att denna också har kontakt med Gud, och dessutom att denna person vet vad Gud tänker, OCH att denna person säger sig tala för Gud och vill ändra mitt liv hur jag ska leva, så har det har absolut ingenting med ödmjukhet att göra, snarare hybris av astronomiska mått.
Hegeliansk stråman. Det finns olika religiösa (jag är inte trångsynt) men kom igen de är alla idioter (jag är inte trångsynt, det är bara att jag råkar tänka alla korrekta tankar som finns att tänka för att jag själv vill vara din gud. böj dig ner inför mitt överlägsna marxistiska intellekt)!

Citat:
Jag tror att om nu Gud finns så är denna "varelse" oändligt större än så, större än vad jag kan föreställa mig med mina världsliga ögon, att jag då skulle säga mig förstå denna varelses vilja är för mig i det närmaste otänkbart.
"Här ska ni få den sanna marxistiska sanningen som är godkänd av självaste Mig, din gud!"

Citat:
Om "Gud" nu skulle finnas, så tror jag majoriteten av religiösa idag förminskar denna varelse eller kraft. Att vi skulle förstå "Gud" är närmast komiskt. Kul dock om ex Jesus skulle komma tillbaka till Påven, tacka honom för att han under århundranden talat och agerat som Jesu ställföreträdare. Det skulle vara årtusendets händelse och mer än så.
"Jag tror inte på gud för att jag vill vara gud, men om det nu skulle finnas en gud så finns det bara en logisk förklaring till att idioter ber till den guden, jag vet bättre för att jag är gud."

"Kom ihåg, religiösa människor är korrupta, endast marxister är alltid sanningsenliga. Ingen får ett individuellt straff för att ingen gud finns, alla måste straffas kollektivt så att alla får bära sin del av synden. Mitt ego har talat, sanningen har etablerats."
Citera
2022-08-28, 12:36
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Vilken gud?

Gud brukar definieras som den Allsmäktige, Allvetande, Allestädes närvarande, Allseende och Alltigenom god!

Kan det finnas fler än EN?
Citera
2022-08-28, 12:37
Medlem
Beckombergalandets avatar
Citat:

Så sant som det är sagt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in