2022-08-28, 02:23
  #205969
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Var ju bara ett par månader sedan, som det högtidligt rapporterades om att Ryssland skickar in sina terminator-tanks..

..och inte har iallafall de gjort något större väsen utav sig..
Någon på twitters sa att de i stort sätt omedelbart drogs tillbaka pga oanvändbar.

https://en.defence-ua.com/analysis/military_expert_explained_why_russians_failed_with _their_terminator_tank_support_vehicles-3716.html
Citera
2022-08-28, 03:00
  #205970
Medlem
Alla sa att Ukraina skulle påbörja en massiv motoffensiv i maj.

Vad hände? De har inte åstadkommit ett dyft trots massivt inflöde av västvapen.

Ser ut som att detta slutar med vapenstillestånd som efter 2014.

Ryssland har flyttat fram positionerna och Ukrainas ekonomi är i spillror.
Citera
2022-08-28, 03:20
  #205971
Medlem
Ryssland har det besvärligt och det ska de ha. USA är den i särklass största vapenleverantören, tätt
följt av England. USA skickar även ytterligare precisionsartilleri.
Sverige är ju litet i sammanhanget men borde kunna göra mer. Olika robotsystem och annat som
Ukraina efterfrågar, utan att tömma våra egna lager.
Vi kan också komplettera med pengar, några miljarder är inte för mycket.
Militär materiel finns ju alltid att köpa, så det är inget problem.
Citera
2022-08-28, 04:20
  #205972
Medlem
Tillssons avatar
Mer ukrainska Nazister.

Citat:
Ukraine Soldiers trying not to be Nazis in a photo challenge - Impossible!

https://twitter.com/EmporiumFred/status/1563187708708945925
Citera
2022-08-28, 05:25
  #205973
Medlem
SwampDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Mer ukrainska Nazister.



https://twitter.com/EmporiumFred/status/1563187708708945925

Det verkar finnas nazister på båda sidor. Man slutar ju lite bry sig.
Citera
2022-08-28, 06:33
  #205974
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Lite att titta på för dig vad det gäller Ukraina och landets problem med ultranationalister, nazister och andra råskinn.
.

Ja, ingen förnekar att det finns nazister i Ukraina men det men det du inte förstår är att det är ett extremt hyckleri av Ryssland att använda "nazism" som ursäkt för folkmordet i Ukraina när de själva har exakt samma situation i sitt eget land. Självklart förstår alla med en hjärna att det bara är en ursäkt av Ryssland för folkmordet och att de inte bryr sig om nazism.
Citera
2022-08-28, 06:43
  #205975
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Ryssland har det besvärligt och det ska de ha. USA är den i särklass största vapenleverantören, tätt
följt av England. USA skickar även ytterligare precisionsartilleri.
Sverige är ju litet i sammanhanget men borde kunna göra mer. Olika robotsystem och annat som
Ukraina efterfrågar, utan att tömma våra egna lager.
Vi kan också komplettera med pengar, några miljarder är inte för mycket.
Militär materiel finns ju alltid att köpa, så det är inget problem.
Allt kommer att sluta med att ukraina ligger i ruiner och EU och Sverige kommer att få försörja hela landet som ryssarna kommer att styra i bakgrunden.
Citera
2022-08-28, 07:36
  #205976
Medlem
Underbart!
Nu börjar man hänga kollaboratörer för allmän beskådan.

Russian collaborator found hanged in Zaporizhzhia Oblast. Andrii Ryzhkov, a Russian collaborator and former Ukrainian border guard, was found hanged in temporarily occupied Mykhailivka on Aug. 27, reports Ukrinform, citing the Zaporizhzhia Oblast Military Administration.
https://twitter.com/MarkRid89403375/status/1563667458657067010
Citera
2022-08-28, 07:40
  #205977
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av more4you
Underbart!
Nu börjar man hänga kollaboratörer för allmän beskådan.

Russian collaborator found hanged in Zaporizhzhia Oblast. Andrii Ryzhkov, a Russian collaborator and former Ukrainian border guard, was found hanged in temporarily occupied Mykhailivka on Aug. 27, reports Ukrinform, citing the Zaporizhzhia Oblast Military Administration.
https://twitter.com/MarkRid89403375/status/1563667458657067010
Helt rätt sätt att hantera förrädare!

Borde öppna ögonen på de som funderar på att bli Quisslingar..
Citera
2022-08-28, 07:49
  #205978
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Svar JA
Det är bara en form av modernt sjöröveri.
Det var Nato och EU som bröt alla avtal och kontrakt med ryssland först med sina sanktioner.
Kan du räkna upp vilka länder som har avtalat att aldrig anfalla något annat land.
Vet du om att det är inte olagligt att anfalla ett annat land om det sker i försvarsyfte.
Att skydda sin egen befolkning där.
__________________
Senast redigerad av Snauzzer 2022-08-28 kl. 08:01.
Citera
2022-08-28, 07:55
  #205979
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Putin hävdar att Ryssland svarat på de av Ryssland erkänt fria republikerna Donetsk och Luhansk rop på hjälp mot Ukrainsk aggression och ser en klar parallell med balkankriget -91 där de olika republikerna i Jugoslavien utropade sin frihet. Det vägrade Serbien den gången precis som Ukraina att acceptera med krig som följd. Nato svarade på ropen om hjälp från utbrytarrepublikerna och gick då in och bombade Serbien till underkastelse.

Hur ser du på Putins motivering? Var i består skillnaden?
Den stora skillnaden är att Serberna riktade in sig på civilbefolkningen.

Citat:
A central question is the number of Kosovar Albanian victims of Serbian forces in Kosovo. Many bodies were found when KFOR and the ICTY entered Kosovo in June 1999. The evidence is also now clear that Serbian forces conducted a systematic campaign to burn or destroy bodies, or to bury the bodies, then rebury them to conceal evidence of Serbian crimes.
https://1997-2001.state.gov/www/global/human_rights/kosovoii/homepage.html

Jag har flera bekanta i KFOR som var på plats och såg massgravarna själva. Det var på ett helt annat plan.

Det finns uppgifter om 10000 döda civila Kosovoalbaner av Serbjugoslaviska styrkor och 20000 våldtäkter. Allting beordrat uppifrån.

I Ukraina har väl 3500 civila dött på 8 år och är ungefär lika fördelat mellan antal dödade av Ukrainsk respektive separatistisk (rysk) militär.
Citera
2022-08-28, 07:56
  #205980
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Ukranias sak angår oss inte. Låt gärna denna genomkorrupterade så kallade statsbildning gå under, vem bryr sig.
Genom historien har det aldrig funnits en stat som heter Ukraina. Det landområdet har alltid tillhört antingen Polen eller Ryssland.
De så kallade ukraniarna har inte ens ett eget språk, utan talar alla ryska och talar engelska med ett väldigt bristfälligt uttal.

Ryssland är inte riktigt land och stora delar ligger i den svenska intressesfär.
Haha, din ryska argumentation är helt irrelevant i väst och du blir bara utskrattad.

Det gagnar väst och inte minst Sverige och Finland att stoppa Ryssland i Ukraina. Som vi borde stoppat Tyskland i Tjeckien.
Det är allt du behöver fatta. Ukrainas sak är självklart helt irrelevant förutom att det ger oss en moralisk rätt att döda ryssar. Samt en lämplig plats att göra det på.

Men fortsätt du tjata om deras dåliga engelska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in