Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Jag tror du menar den psykotiske dvärgen i Kiev som sniffar lite för mycket pulver. Det är ju han som leker krigsherre istället för att ta hand om sitt land innan vintern. Putin har fullt upp med annat i Moskva som det verkar, det är väl mycket jobb med med ekonomin och att skapa bra handelsförbindelser med vänner, sådant där Zelenskyj inte gör utan han kräver och tigger.
Zelenskyjs Ukraina har förlorat sin lilla demokrati dom hade och är nu en auktoritär stat, senare kanske en militärjunta då folk tröttat på tiggaren. Putin håller fortfarande möten med parlamentet och sitt säkerhetsråd. Ryssland har sin typ av demokrati och Ukraina likaså.
Jag får väl kalla det för en "speciell militär operation" och Ryssland gjorde vad dom sa att dom skulle göra då inte NATO backade och Minskavtalet följdes, svårare än så var det inte men väst ville ha krig och ukrainas ultranationalister likaså. Folket frågade man inte utan gick bakom ryggen på, du vet Zelenskyj hade som vallöfte att avsluta kiget i Donbas och skapa fred men det blev så här istället.
Hade Ryssland krigat som USA gör så hade el, vatten, internet, gas och övrig civil infrastruktur rykt de första veckorna men man krigar inte mot det ukrainska folket utan mot Keiv-regimen. Det går långsamt naturligtvis men man sparar liv.
Ja kamrat! Din herre och härskare, den psykotiske dvärgen i kreml mördar bara något litet och "försiktigt" i Ukraina!
Då du för övrigt synes ha "missuppfattat" historien, bl.a. vad gäller mellanstatliga avtal, följer här en kort sammanfattning:
2013 - 14 protesterade det Ukrainska folket mot den putain trogna korrupta hunden yanukovych som sedermera "flydde" till "moder ryssland".
"
November 2013 saw the beginning of a series of events that led to his ousting as president. Yanukovych rejected a pending EU association agreement, choosing instead to pursue a Russian loan bailout and closer ties with Russia. This led to protests and the occupation of Kyiv's Independence Square, a series of events dubbed the "Euromaidan" by proponents of aligning Ukraine toward the European Union. In January 2014, this developed into deadly clashes in Independence Square and in other areas across Ukraine, as Ukrainian citizens confronted the Berkut and other special police units. In February 2014, Ukraine appeared to be on the brink of civil war, as violent clashes between protesters and special police forces led to many deaths and injuries. On 21 February 2014, Yanukovych claimed that, after lengthy discussions, he had reached an agreement with the opposition. Later that day, however, he left the capital for Kharkiv, saying his car was shot at as he left Kyiv, and travelling next to Crimea, and eventually to exile in southern Russia."
https://en.wikipedia.org/wiki/Viktor_Yanukovych
När den psykotiske dvärgen i kreml inte längre hade sin trogna (och inte minst korrupta:
https://transparency.eu/corruption-opulence-and-decadence-in-ukraine/) hund yanukovych att tillgå så invaderades, och ockuperades, Krim 2014.
Vid den tidpunkten gällde "the Russian–Ukrainian Friendship Treaty", genom vilket avtal Ukraina garanterades (av ryssland) att dess gränser skulle vara okränkbara, att ryssland skulle respektera landets territoriella integritet, samt att båda länderna inte skulle använda sitt territorium för att skada det andra. Detta bröt givetvis putain och anhang mot redan 2014 när Krim invaderades, och annekterades.
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian%E2%80%93Ukrainian_Friendship_Treaty
Den sinnessjuke putain håller sig uppenbarligen inte till ingångna avtal och går inte att lita på i något som helst hänseende.
putain är paria i den civiliserade världens ögon så länge han lever. ryssland är paria vis-a-vis den civiliserade världen så länge putain lever och regerar i egenskap av landets diktator.
Varför anser du att den psykotiske dvärgen i kreml skall tillerkännas överhöghet över Ukraina (och andra länder)? Varför kan hen inte stanna inom det enorma landet rysslands gränser? Det är förvisso synd om ryssarna som tvingas leva under en narcissistisk megalomanisk psykopat, men varför vill du tvinga andra folk till detsamma?