2022-08-26, 21:12
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Då var det fusk eller så valde någon av dem andra att byta ut sina röster. Du är inte med i båset och vet till 100% att dem röstade så.

Nej så är det. Informationen om vilken valsedel som mina kollegor stoppade i kuvertet är bortom räckvidd. Men att kollegorna skulle ha röstat på andra partier är alldeles för osannolikt.

Fusk och slarv tror jag desto mer på.
Citera
2022-08-26, 21:42
Medlem
Lumbagos avatar
2022-års valfilm från AfS:

https://youtu.be/8EyqRAf8HIQ

Vackert!
Citera
2022-08-27, 07:50
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Där jag förtidsröstade fanns deras röstsedlar framlagda, vilket det inte gjorde valet 2018. Precis tvärtom, alltså.

Ni kan inte dra några slutsatser baserat på endast ett exempel.
Och finns inte röstsedlar, går det lika bra att ta en blank och skriva Afs på, glöm inte bläckpennan, lycka till Afs!
Citera
2022-08-27, 08:24
Medlem
Psykonaut-s avatar
Snart val, släng in en röst på SD i riks så att de blir starkaste regeringspartiet i Sverige.

Vi har en enda grej som medborgare att göra någon skillnad.
Nu har vi en öppning där våra valsedlar kan krossa systemet med ett parti som historiskt är det som kan göra något skillnad som vi gillar, dvs aggressiva mot invandringen och kommer att göra en skillnad 2002, men vi kan ge dem en liten extra power och kratta manegen för nya Sverige vänliga partier och motverka det systematiska Sverigehatet som blivit statsreligion på myndigheter samt hela jävla landet.
Citera
2022-08-27, 08:34
Medlem
Flexarn10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biomass
Jag är företagare sen 35 år tillbaka och skulle aldrig någonsin rösta på vänsterpacket. Höga skatter och bidrag ger inte välstånd. Särskilt inte när vi släpper in folk från öknens alla hörn som tror att de kan åka gräddfil på skattebetalarnas bekostnad. Däremot är dagens moderater en blek skugga av Carl Bildts regering.

MP sitter inte i regeringen. Det såg ju vänstern och borgarna till förra sommaren. Kanske dags för dig att komma in matchen någon gång?

Trams.
Miljömupparna lämnade regeringen i någon slags
protest.
Där grävde de sin egen grav förhoppningsvis
För något annat än att skada moder Svea har dom inte
Gjort.
Citera
2022-08-27, 09:11
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Jag är mer höger än vänster, jag har alltid röstat på antingen M eller SD, men även för de som är mittemellan, tror ni verkligen på nuvarande regering? MP är totalt galna ju.

MP används av både S och Moderåttorna för att bedriva sin sverigefientliga politik, samtidigt som de kan skylla ifrån sig. Dumsvensken går på det och tror det är MP som är huvudproblemet.
Citera
2022-08-27, 09:12
Medlem
Dan88s avatar
Förtidsröstade igår i en stor lokal i en medelstor stad. AfS hade inga valsedlar där vilket de hade 2018, fick skriva på blanka valsedlar istället.
Citera
2022-08-27, 09:20
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Jag förmodar att du är född i farstun med det resonemanget. Du kanske har legat i koma sista året, vad vet jag, men hela världen lider just nu av höga el- och bensinpriser. Tror du på fullt allvar att en högerregering med M och SD kommer förändra det? Då tycker jag du bör sluta röka din egen fotsvamp.

Fel. Med aktiva kärnkraftverk i fortsatt drift så hade elpriserna i Sverige varit 30-50% billigare än i dagsläget. Betvivlar du påståendet så kan du ju läsa energiforsk o deras granskning. Tror du människor i norrbotten också lider av dom höga elpriserna? Detta är inte något som drabbar alla utan en del av befolkningen.
Citera
2022-08-27, 10:07
Medlem
Biomasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexarn10
Trams.
Det är inte ett ord man bör skryta om att man precis lärt sig, gosse.

Citat:
Miljömupparna lämnade regeringen i någon slags protest.

De ville inte regera på en borgerlig budget. Kräver mer stake än moderaterna någonsin visat.
Citera
2022-08-27, 10:19
Medlem
Flexarn10s avatar
Citat:
Det är inte ett ord man bör skryta om att man precis lärt sig, gosse.

De ville inte regera på en borgerlig budget. Kräver mer stake än moderaterna någonsin visat.

Det kan jag nog hålla med om delvis.
Iaf från att Fredrik Reinfeldt blev partiledare och fram
Till idag.
Ulf Kristersson är ju inte en man som jag har förtroende för. Tycker han framstår som en riktig råtta. Trots
Det tycker jag iaf han verkar vara hyffsat frisk psykiskt,
Det är inget man kan anklaga språkrören i MP.
Citera
2022-08-27, 10:35
Medlem
Biomasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexarn10
Ulf Kristersson är ju inte en man som jag har förtroende för.

Nej, honom har jag absolut inget förtroende för. Han är väl något bättre än sliddjuret som kom före men inte är han material för att bli Sveriges statsminister. Sossarna var smarta nog att rycka från honom NATO-tjatet också så han fick hitta på något att gnälla om.

Trodde aldrig jag skulle längta efter Carl Bildt igen.

Citat:
Det är inget man kan anklaga språkrören i MP.
Det hade varit intressant att veta hur de tänker i MP när de väljer ut de mest grårutiga och tråkiga personer man kan tänka sig och varför de tror att dessa individer någonsin kommer leda partiet till framgång.
Citera
2022-08-27, 11:40
Medlem
mattias_rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Snart val, släng in en röst på SD i riks så att de blir starkaste regeringspartiet i Sverige.

Vi har en enda grej som medborgare att göra någon skillnad.
Nu har vi en öppning där våra valsedlar kan krossa systemet med ett parti som historiskt är det som kan göra något skillnad som vi gillar, dvs aggressiva mot invandringen och kommer att göra en skillnad 2002, men vi kan ge dem en liten extra power och kratta manegen för nya Sverige vänliga partier och motverka det systematiska Sverigehatet som blivit statsreligion på myndigheter samt hela jävla landet.

SD väljare nr 1002 i denna tråd som inte har fattat att vi aldrig kommer rösta på SD, de har svikit sina väljare och sånt bestraffas. Hej då!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in