2022-08-26, 06:20
Medlem
Fick hem valsedlarna i veckan. Hur många % blir det? Är 1% realistiskt med tanke på valresultatet 2018?
Citera
2022-08-26, 07:01
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intotherainbow
Nej. Ansvarigt folk har jobbat för lite och för dåligt för att jag ska lita på detta system något mera.

I min stad var vi tre afs-aktivister valet 2018, jag och två till. Från samma distrikt. Vi röstade afs alla tre, ändå finns bara två afsröster räknade i distriktet. Officiella valsedlar från afs användes.

Då var det fusk eller så valde någon av dem andra att byta ut sina röster. Du är inte med i båset och vet till 100% att dem röstade så.
Citera
2022-08-26, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twezior
Fick hem valsedlarna i veckan. Hur många % blir det? Är 1% realistiskt med tanke på valresultatet 2018?
Kollar man på bettinglinan för AfS så lutar det åt att de hamnar i spannet 0,5-0,75%.
Citera
2022-08-26, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Kollar man på bettinglinan för AfS så lutar det åt att de hamnar i spannet 0,5-0,75%.

Sorgligt, med tanke på att de har mycket bättre politik än SD.

Var på mitt lokala röstningskontor igår och noterade att det inte fanns några AfS röstsedlar utlagda, vilket det gjorde 2018. Brist på aktivism eller har de bara inte hunnit?
Citera
2022-08-26, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Breakaway1

Var på mitt lokala röstningskontor igår och noterade att det inte fanns några AfS röstsedlar utlagda, vilket det gjorde 2018. Brist på aktivism eller har de bara inte hunnit?
Sannolikt mindre engagemang pga framgångsbrist.
Citera
2022-08-26, 12:03
Medlem
mattias_rs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Sannolikt mindre engagemang pga framgångsbrist.

Kan vara så att någon kastar bort röstsedlarna, jag delar ut på 5 olika ställen för två olika partier och på två av dessa ställen så "förvinner" AfS högen på några timmar. Rätt irriterande att folk tar dem och kastar bort dem i sopkorgen.

Har precis åkt min runda och ser att högarna minskar vilket kan vara ett tecken på att folk röstar på AfS.
Citera
2022-08-26, 12:08
Medlem
mattias_rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Det är du som är borgare, för du är uppenbarligen så svinrik att du har råd med dagens el och bensinpriser. Det har inte jag. Jag kan inte acceptera galningarna som styr idag.

Men varför röstar du då på SD? EU har sagt stopp till lägre pris på drivmedlet och snart så sätter EU priset på din el när vi lämnar det nordiska samarbetet Nord Pool, det uppskattas till 25% högre priser.

SD är för EU så hur ska de få ner priserna?

Rösta på förändring rösta på AfS.
Citera
2022-08-26, 12:21
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

0,6 (fördubbling) får man vara nöjd med, men över 1% är inte omöjligt.
Citera
2022-08-26, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattias_r
Men varför röstar du då på SD? EU har sagt stopp till lägre pris på drivmedlet och snart så sätter EU priset på din el när vi lämnar det nordiska samarbetet Nord Pool, det uppskattas till 25% högre priser.

SD är för EU så hur ska de få ner priserna?

Rösta på förändring rösta på AfS.

AFS kommer inte kunna göra någon förändring. De kommer max få 1% röster, vi störtar inte regeringen med AFS. Bara M/KD/SD kan störta nuvarande regering, därför är AFS ett slöseri med röster.
Citera
2022-08-26, 14:09
Medlem
mattias_rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
AFS kommer inte kunna göra någon förändring. De kommer max få 1% röster, vi störtar inte regeringen med AFS. Bara M/KD/SD kan störta nuvarande regering, därför är AFS ett slöseri med röster.

Vad blir skillnaden med en M/KD regering med support stöd från SD?

Det handlar om att få politiken att ändra riktning, vi kan inte ha en politik som inte gör någon skillnad med de som sitter i riksdagen idag. AfS har redan fått SD att börja prata om återvandring även om deras förslag gör ingen större skillnad, nu senast pratade SD om förändringar i tandvården vilket AfS har haft som liknande förslag sedan dag ett de bildades. Så visst gör AfS avtryck i den politik som förs idag, men ett AfS i riksdagen skulle göra mera förändringar.

Problemet är att en röst på SD är en röst på noll förändring mot vad vi har idag, de har lagt sig platt och accepterar det som händer idag i Sverige. Men ge SD 4 år till så att det blir 16 år sammanlagt utan någon förändring, snacka om bortkastad röst. Enda gången som den inte var en bortkastad röst var alla dessa år de var utanför riksdagen sen när de kom in kom också förändringarna i politiken och toppstyrningen.

Ni har valt in en Moderat som partiordförande och har nu fått en Moderatisk politik - bra jobbat!
Senast redigerad av mattias_r 2022-08-26 kl. 14:15.
Citera
2022-08-26, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
https://nyadagbladet.se/analys/ar-alternativ-for-sverige-verkligen-ett-alternativ-for-nationalister/

Är nätverket med luffaren Tor en del av AfS?
Vad ska de göra med judisk makt? De om några är kriminella främlingar.

Verkligen. Det folkmord som judarna orkestrerar och helt öppet tar på sig ansvaret för (se: exempelvis Barbara Spectre) är minst sagt grova brott. Folkmord, som sagt, enligt rådande definitioner och de konventioner som finns. Då judarna är ledande inom det mångkulturella bygget och folkutbytet är de också ansvariga för alla rån, mord och våldtäkter mot svenskar.

Men AfS är opportunister som inte vågar ge sig på den judiska makten utan låtsas istället om som att det inte finns något judiskt inflytande. De nämner aldrig judar i negativa ordalag men har däremot samarbeten med judar. Så Nya Dagbladets frågeställning är legitim: Är Alternativ för Sverige verkligen ett alternativ för nationalister?
Citera
2022-08-26, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattias_r
Vad blir skillnaden med en M/KD regering med support stöd från SD?

Det handlar om att få politiken att ändra riktning, vi kan inte ha en politik som inte gör någon skillnad med de som sitter i riksdagen idag. AfS har redan fått SD att börja prata om återvandring även om deras förslag gör ingen större skillnad, nu senast pratade SD om förändringar i tandvården vilket AfS har haft som liknande förslag sedan dag ett de bildades. Så visst gör AfS avtryck i den politik som förs idag, men ett AfS i riksdagen skulle göra mera förändringar.

Problemet är att en röst på SD är en röst på noll förändring mot vad vi har idag, de har lagt sig platt och accepterar det som händer idag i Sverige. Men ge SD 4 år till så att det blir 16 år sammanlagt utan någon förändring, snacka om bortkastad röst. Enda gången som den inte var en bortkastad röst var alla dessa år de var utanför riksdagen sen när de kom in kom också förändringarna i politiken och toppstyrningen.

Ni har valt in en Moderat som partiordförande och har nu fått en Moderatisk politik - bra jobbat!

Jag håller med men det finns en tid och plats för allt och just nu ska inte fokus vara att fixa ett optimalt Sverige långsiktigt. Just nu måste vi enbart tänka kortsiktigt, för JUST NU, förstörs Sverige och svenskar ruineras.

Valen 2022 handlar bara om EN SAK, att bli av med nuvarande regering, för gemene svensk ruineras av el och bensinpriser, vi behöver en förändring JUST NU. Senare, om 4, 8, 12 år kan vi börja fundera på AFS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in