2022-08-22, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iwearglasses
100% diversity-checkboxarna som alla nya filmer måste ticka av för att inte bli cancelade i Hollywood.
Onödig genderbending, raceswapping, mary sues. generic och tråkiga gay/bi/trans-karaktärer som inte är något annat än just deras sexuella läggning.
Är så jävla less på att starta en film och få politiska budskap slängda i ansiktet, gud förbjude att man startar en film för att bli underhållen och glömma bort vardagen för en sekund.

Det här har fått mig att överge moderna filmer och serier. Jag förstår inte hur ens npc svensson orkar med detta eviga plevancelium i varje scen

Citat:
Ursprungligen postat av Beckombergalandet
När folk är strandsatta på olika ställen utan några förnödenheter eller packning men männen är ändå lika nyrakade varje morgon.

Är det inte då värre med alla tjejerna som har med sig läppstift, mascara och annat smet till fördärvet? å
Citera
2022-08-22, 08:47
Medlem
Beckombergalandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wabbajacker

Är det inte då värre med alla tjejerna som har med sig läppstift, mascara och annat smet till fördärvet? å

Jo för all del, även det.. Glömde dock nämna det tack att du påminde. Brudar som är typ nyfriserade varje morgon ute i ödemarken.
Citera
2022-08-22, 10:26
Medlem
Nästan allt som produceras nu är PK propaganda.
Citera
2022-08-22, 15:43
Medlem
shotacats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwearglasses
100% diversity-checkboxarna som alla nya filmer måste ticka av för att inte bli cancelade i Hollywood.
Onödig genderbending, raceswapping, mary sues. generic och tråkiga gay/bi/trans-karaktärer som inte är något annat än just deras sexuella läggning.
Är så jävla less på att starta en film och få politiska budskap slängda i ansiktet, gud förbjude att man startar en film för att bli underhållen och glömma bort vardagen för en sekund.
"Åh en fantasyfilm med drakar och.. modern politik, ja jävlar nu är jag immersed! hoppas dom får reda på drakens pronuns innan dom blir grillade!"

Netflix är ju såklart värst på detta men långt ifrån ensamma och iom att Hollywood inte kan hitta på något nytt och kreativt så måste man ge sig på etablerade franchises. Vilket leder till att man spy ur sig remakes/reboots/uppföljare som ofta directas och produceras av personer som inte alls bryr sig om sagd franchise och dess trogna fanbase blir drabbade.

Har man åsikter om att, tex, Wesker blev en fragil svart suburban fadersfigur istället för den karaktären som faktiskt redan är etablerad, ja då är man ju en rasist.

She-hulk, får sina krafter över natten och utklassar Bruce Banners hulk i allt, det klassiska montaget man har för att se karaktärernas progress för att bli bättre och överkomma sina svagheter går istället ut på att visa oss hur mycket bättre hon är än Bruce. (för att inte tala om att första minuten läggs på en cirkle jerk monolog som avslutas med att 2 kvinnor cuckar en vit man).
Dom försöker seriöst påstå att hon har haft det svårare än Bruce för att hon är kvinna, enda anledningen. Hon är kvinna i ett västerländskt samhälle där hon har ett bra jobb och utbildning och hon drar snyfthistorier om att hon blir catcallad och mansplainad. Medans Bruce har varit med om flertalet krig och ett världs/universumskrig, schizofreni, sett sina vänner bli dödade vid flera tillfällen och varit tvungen att leva i isolering från civilisationer i 10-15 år av sitt liv för att lära sig hantera sina krafter ansvarsfullt. Han har vid flera tillfällen försökt ta sitt eget liv. Men nope, att vara kvinna är värre.

Michael Meyers har i Halloweenfilmerna mördat personer av alla färger, kön och ålder men i senaste filmen dödar han ett gaypar som råkade bo i huset som han i storyn växte upp i. Filmskaparnas resonemang var att man skulle ha mer inklusivitet men det resulterade i att internet började kalla Michael Meyers för homofob. Dom skulle tydligen inte ha samma behandling som alla andra där xD

Bara några exempel, försökte se ovan media under helgen.

Det där låter väldigt mycket Det del 2 där Pennywise dödar Adrian Melon. Folk online blev väldigt arga då en mördarclown som kommer utanför tid och rum inte respekterar homosexuella nog.
Citera
2022-08-22, 17:15
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Överlevnadsfilmer som börjar på följande vis (d.v.s. nästan allihopa):

Skogvaktaren, turistinformatören, kanotuthyraren eller liknande:

- Ni vet att det är slutet på säsongen, och att vädret kan slå om när som helst?

Turisten: Det går nog bra, vi MÅSTE få göra det här, vi är på BRÖLLOPSRESA!

- Ni måste i alla fall ha med er rejäla kartor!

Turisten: det behövs inte, jag kan "Apachackamack-trailen" på mina fem fingrar!

- "Apachackamack-trailen"? Den är avstängd för säsongen, på grund av den STORA HEMSKA MÄNNISKOÄTANDE BJÖRNEN!

Turisten: /tystnad/ (Man förstår att det kommer att bli "Apachackamack-trailen" i alla fall.)

- Har ni i alla fall med er en nödsändare?

Turisten: Nej... behövs inte... för amatörer...

De går ut. Utanför:

Turisten: *tar sig åt bröstet*

Frun: -Vad är det, du är väl inte sjuk?

Turisten: Hehe, nej, jag har visserligen ett litet hjärtproblem, jag fick visst inte med mig medicinen, men det är absolut ingen fara, det orsakas av STRESS - och nu ska vi BORT från stressen ju, he he! Ut i vildmarken...

Efter att dom gått en stund på trailen:

Turisten: *ser ett björnspår. Väser "fuck" till sig själv. Kollar runt så att inte hon sett det. Fortsätter gå*

*suckar*

Har du något exempel på en film som tickar dessa boxar?
Citera
2022-08-22, 17:34
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Överlevnadsfilmer som börjar på följande vis (d.v.s. nästan allihopa):

Skogvaktaren, turistinformatören, kanotuthyraren eller liknande:

- Ni vet att det är slutet på säsongen, och att vädret kan slå om när som helst?

Turisten: Det går nog bra, vi MÅSTE få göra det här, vi är på BRÖLLOPSRESA!

- Ni måste i alla fall ha med er rejäla kartor!

Turisten: det behövs inte, jag kan "Apachackamack-trailen" på mina fem fingrar!

- "Apachackamack-trailen"? Den är avstängd för säsongen, på grund av den STORA HEMSKA MÄNNISKOÄTANDE BJÖRNEN!

Turisten: /tystnad/ (Man förstår att det kommer att bli "Apachackamack-trailen" i alla fall.)

- Har ni i alla fall med er en nödsändare?

Turisten: Nej... behövs inte... för amatörer...

De går ut. Utanför:

Turisten: *tar sig åt bröstet*

Frun: -Vad är det, du är väl inte sjuk?

Turisten: Hehe, nej, jag har visserligen ett litet hjärtproblem, jag fick visst inte med mig medicinen, men det är absolut ingen fara, det orsakas av STRESS - och nu ska vi BORT från stressen ju, he he! Ut i vildmarken...

Efter att dom gått en stund på trailen:

Turisten: *ser ett björnspår. Väser "fuck" till sig själv. Kollar runt så att inte hon sett det. Fortsätter gå*

*suckar*

Men de hade björnspray, som mannen ändå misslyckades med fastąn det var öppet mål. Om vi nu tar den film som du hämtar mest ifrån. Filmen sög verkligen.
Citera
2022-08-22, 20:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Har du något exempel på en film som tickar dessa boxar?

"Backcountry" från 2014 tickar nästan alla. Om vi nu ska prata svengelska!

Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Men de hade björnspray, som mannen ändå misslyckades med fastąn det var öppet mål. Om vi nu tar den film som du hämtar mest ifrån. Filmen sög verkligen.

Var det björnspray? Jag trodde det var vanlig tårgas? Spelar ingen roll i och för sig, björnars ögon lär vara lika känsliga som våra för allt möjligt.
Citera
2022-08-22, 20:55
Medlem
carminaburanas avatar
CGI varelser som ryter mot kameran.
Citera
2022-08-22, 22:27
Medlem
cmdQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
CGI varelser som ryter mot kameran.

Tycker det värsta med CGI är när man använder det för att spara pengar och inte för att det blir så snyggt som möjligt.
Att göra fantasimonster i CGI idag blir ofta läskigare än att låta skådespelare klä ut sig tycker jag.

Det jobbiga är när man exempelvis för att köra en riktig bil som råkar vara dyr istället använder en annan bil och med CGI bygger ett skal som ska se ut som den riktiga, eller när man ska filma många människor från hög höjd och tycker det är för dyrt att filma från en helikopter och istället använder CGI.
Okej att man kanske inte märker det vid en väldigt snabb titt men om man är medveten om hur ofta det används så ser man det varje gång
Sen givetvis människoansikten går fortfarande inte att göra bra tycker jag, har hittills inte sett något datorgenererat ansikte som jag tyckt har sett tillräckligt verklighetstroget ut för att inte reagera direkt oftast med avsmak för att det känns omänskligt.
Citera
2022-08-22, 22:29
Medlem
XtraXs avatar
När de döljer tuttar med ett täcke.
Citera
2022-08-23, 20:40
Medlem
När de kan slå någon medvetslös med ett löst slag mot bakhuvudet
Citera
2022-08-23, 20:52
Medlem
neuron-drones avatar
Många har säkert sagt det men varför äter ingen upp sin mat i deckare? De börjar inte ens. Det är jättefin mat men de springer alltid iväg och lämnar maten. Sånt slöseri...

I engelska serier har alla en massiv fruktkorg på köksbänken. Frukten är lika fin dag efter dag trots att ingen äter av dem och någon i familjen är försvunnen eller mördad. Vet inte om man äter mer frukt än vi, eller om det bara ska se fint ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in