2022-08-26, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Du förstår inte ens att det blir fel vem som skrivit vad....
Förstår att du är lättlurad....
Du menar att Emil ensam ligger bakom alla hot?
Men MördarLydia verkställer ju sina hot Hon drog iväg en hagelbrakare...
Normala människor har spärrar.... Inte Lydia Barth!
En fråga till.. Vad gjorde Ulf åt saken när Jelena blev hotad med både barn och vapenlicens
Agerade Ulf på nåt sätt eller var han för feg för det?

Ledsen, men det finns inga fel i de olika sms hon (Jelena) har skickat till olika personer. Hon har skrivit till flera olika personer vid flera olika tillfällen att det var en Man som ringde på fyllan, en Man som ringde och hotade, en Man som ringde och skrek. Precis som hon även skrivit att Lydia hade blåmärken efter att ha blivit slagen m.m.
Att du sen inte kan läsa och förstå texter i sms, ja det är ju ditt problem.
2022-08-26, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Ledsen, men det finns inga fel i de olika sms hon (Jelena) har skickat till olika personer. Hon har skrivit till flera olika personer vid flera olika tillfällen att det var en Man som ringde på fyllan, en Man som ringde och hotade, en Man som ringde och skrek. Precis som hon även skrivit att Lydia hade blåmärken efter att ha blivit slagen m.m.
Har Emil skjutit nån? Svar nej...
Jag frågar om Ulf agerade i den farliga situation som jelena uppenbarligen satt i av alla hemska hot från Emil?
Vad gjorde ulf? Vart det nån polisanmälan på alla hemska hot?
2022-08-26, 13:34
Avslutad
Citat:
Du beskriver en och samma man som ringt till Jelena.
Hur vet Du att det är samme man som slagit Lydia gul och blå?

Lydia själv har beskrivit att hon och barnen blev hotade av Jelenas man? Att det dessutom polisanmälts?
2022-08-26, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det ante mig, är det för att du insåg ditt misstag? Som med din påstådda vetskap om Lydias lån och skulder?

Det är många frågor jag ställt, som du duckar för. Var en man och lägg korten på bordet.
Att försöka förmildra Lydias egenansvar hjälper henne inte, snarare förvärras situationen, då hela bilden inte visas, utan lämnar öppet för missförstånd och feltolkningar

Jag har inga problem att berätta saker och ting för de personer som är värda det. Men eftersom du har hållit på som du gjort och gör med en massa lögner och påhitt och med glåpord, och dessutom är en stalker av högsta rang, så är du absolut inte värdig någon information.
Jag har heller inte gjort några misstag, enbart ytterligare lögner från din sida ju. Alla på detta forum kan se det.
2022-08-26, 13:37
Medlem
[quote=DrSchrick|81400281]
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced

Tråden handlar inte om Emil.
Tråden handlar om MORDET på Emil.
Viss skillnad.
Ni ser orsaken till mordet är Emil.
De flesta andra inklusive rättsväsendet ser att orsaken är Lydia.

De SMS som ni refererar till och delger valda delar av för att så split och hävda att ni har sanningen.
Dela med er av det ni har så går det att övertyga och resonera.

Jag har redan i replik med LasseLiten att jag var öppen för flera tolkningar vem som skickat SMSen
Förstod att han skulle välja SMS som skulle kunna misstolkas.
Kan inte du dela med dej lite matnyttig info?
2022-08-26, 13:41
Avslutad
Citat:
Jag har inga problem att berätta saker och ting för de personer som är värda det. Men eftersom du har hållit på som du gjort och gör med en massa lögner och påhitt och med glåpord, och dessutom är en stalker av högsta rang, så är du absolut inte värdig någon information.
Jag har heller inte gjort några misstag, enbart ytterligare lögner från din sida ju. Alla på detta forum kan se det.
Att du inte har begått några misstag, ej heller ens ansett dig ha några problem, utan går till puben och diskuterar flashbackanvändare (som inte tycker som dig), med random personer, tycker inte jag låter som problemfritt.
2022-08-26, 13:42
Medlem
Citat:
Du beskriver en och samma man som ringt till Jelena.
Hur vet Du att det är samme man som slagit Lydia gul och blå?

Lydia själv har beskrivit att hon och barnen blev hotade av Jelenas man? Att det dessutom polisanmälts?
Känner du överhuvudtaget till någe om denna lägenhet? Varför den lämnades?
Lillen & Lydia var där och tömde lgh, om du tror Lillen var nån djävla mes så troru fel.
Fattar inte varför ni vill sprida en felaktig bild av na?
Han var världens roligaste, dom ihop var sjukt roliga att umgås me. Fattar inte den bild du vill sprida som är så satans felaktig.
2022-08-26, 13:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vaffanculo001
Känner du överhuvudtaget till någe om denna lägenhet? Varför den lämnades?
Lillen & Lydia var där och tömde lgh, om du tror Lillen var nån djävla mes så troru fel.
Fattar inte varför ni vill sprida en felaktig bild av na?
Han var världens roligaste, dom ihop var sjukt roliga att umgås me. Fattar inte den bild du vill sprida som är så satans felaktig.
Jag vill gärna höra vad du kan berätta, Lasse och captainspices ger dubbla budskap
2022-08-26, 13:45
Medlem
Citat:
Att du inte har begått några misstag, ej heller ens ansett dig ha några problem, utan går till puben och diskuterar flashbackanvändare (som inte tycker som dig), med random personer, tycker inte jag låter som problemfritt.
Vafan snacka du för smörja? Är du sotis på Lasseliten?😄
Du känner la ingen av dom utan med dina bff vill du sprida en felaktig bild som ska passa in i din skeva bild.
Kanske dax för dej att vakna och inse att han gilla henne skarpt. Sen hade de feta problem med spriten och psyket.
2022-08-26, 13:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vaffanculo001
Vafan snacka du för smörja? Är du sotis på Lasseliten?😄
Du känner la ingen av dom utan med dina bff vill du sprida en felaktig bild som ska passa in i din skeva bild.
Kanske dax för dej att vakna och inse att han gilla henne skarpt. Sen hade de feta problem med spriten och psyket.
Ursäkta? Jag bemöter skribenters påståenden, efterfrågar svar för att få klarhet över hur situationen såg ut? Vem är min bff?
2022-08-26, 13:49
Medlem
Citat:

Gör oss alla en tjänst, länka ditt skit. Jag har nämligen läst va snubben skrev om puben, stod inte ett sket om flashbackanvändare. Du måste ljuga för att du har inge att komma me.
2022-08-26, 13:51
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Så må vara att hon var under utredning och hade vapenlicens. Men det är likväl en MAN som har hotat, som har ringt m.m, ej en kvinna.
Undrar vem det är som är snurrig.
Jag redigerar inga misstag, jag kompletterar ibland.
Men som sagt, du kanske borde ta en kurs i läsning, bara ett vänligt förslag.
ja, tror absolut en man har ring OCKSÅ (sen behöver ju inte "en man" betyda just Emil)

men hur förklarar ni detta?
"hon börjar hota, vem är denna kvinna igentligen är?"

varav Ulf frågar:
"va? Hotar hon?"

15 min senare svarar hon Ja, "det är någon man som ringer och skriker att vi inte kommer in i lägenheten"

varav det tolkas som svaret var Ja, men under denna tid kan även denna "man" ringt o skriker att de ej kommer in i lägenheten
(Lydia säger i fup att hon tog med sig låssmed samt flyttfirma)
Så den som HOTAR ÄR KVINNAN.
Ok, detta är vad man kan se utifrån DE SMS VI HAR FÅTT SE (alla andra SMS lämnas utanför då de inger 0 % sanning mer än era "ord")

många timmar senare (vet ej om samma dag då det bara stod datum på första sms linken

"Hotat att mina barn försvinner från dagis och att HON har en vapenlicens..(ok men det har ju Emil med,så långt är vi överens) HON går på PSYKISK UTREDNING och vi blev riktigt rädda"
(Där är det helt uppenbart att det är Lydia som hotat, eller vad finns det för bevis att Emil gick på psykutredning OCH VARFÖR skulle isåfall kvinnan veta det?)

Sen skriver hon
"han ringde oss berusad i lördags"
(ja här är det mycket möjligt hon pratar om "en man" igen, troligen samma som hon pratade om tidigare på morgonen.)

och detta:
"ja har gjort en anmälla, men tyvärr lagen är så korkad, hon får faktiskt göra det för hon är inskriven här"
(Kan ju inte vara någon annan än Lydia som blivit anmäld eller? Var väl knappast Emil som bodde på den adressen?)

Vet inte riktigt vad ni håller på med men hur ni kan få detta till att det är EN MAN som hotat kidnappa barnen och då förvärrat hotet med att påtala att hon minsann har vapenlicens.

Varsågoda nu och anmäl mig för trolleri och gud vet vad, men detta är vad som går att utläsa ur SMSen VI I TRÅDEN HAR FÅTT SE.

OM det nu (trots det uppenbara att det ÄR LYDIA SOM HOTAT) så får ni allt komma med lite bevis på att det absolut inte var Lydia som kvinnan menade i sina SMS, allt annat är bara en lamt försök för att släta över "misstaget" Lasse gjorde när han la upp dessa SMS (återigen, tack Lasse för att du hjälpte oss förstå hur illa det verkligen var)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in